Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Hybrid View

  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard Voorloper van de Boss DF-2

    Hoi mensen.

    Ik ben op zoek naar een bepaald pedaal wat ik nergens meer kan vinden. De DF-2 (distortion feedbacker) van Boss is al moeilijk te scoren, maar ik kan me een voorloper herinneren waar de distortion feature niet op zat. Alleen de feedback functie. Een Boss feedbacker dus zeg maar. Ik heb dit pedaal begin jaren negentig gehad en veel gebruikt, maar ik heb hem ooit verkocht of weggegeven ofzo. Ik weet niet meer waar die gebleven is eigenlijk. Maar DAT pedaal zoek ik dus. Heeft iemand een idee welk pedaal dit is?? Ik weet de exacte naam niet meer en kan dit pedaal nergens vinden. Hij had destijds wel dezelfde geel/oranje kleur als de DF-2.

    Iemand...?

    Groeten Roy!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Denk dat je de Super distortion en feedbacker bedoelt.Je hebt namelijk 2 versies van de DS-2 maar de naam was iets veranderd omdat Dimazio geloof ik toen over de naam Super distortion begon te zeuren.Zo iets was het.Ik kan me ook geen enkel ander Feedback pedaal van Boss voor de geest halen.
    Check anders even www.bossarea.com daar staat alles wel over op+de verhalen

    *edit: The first DF-2's was labeled "Super Distortion & Feedbacker" while the later ones was called "Super Feedbacker & Distortion". DiMarzio had already registered the name "Super Distortion" so Boss changed the DF-2's name.

    Dat bedoelde ik dus
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeiDRagonas
    Hoi mensen.

    Ik ben op zoek naar een bepaald pedaal wat ik nergens meer kan vinden. De DF-2 (distortion feedbacker) van Boss is al moeilijk te scoren, maar ik kan me een voorloper herinneren waar de distortion feature niet op zat. Alleen de feedback functie. Een Boss feedbacker dus zeg maar. Ik heb dit pedaal begin jaren negentig gehad en veel gebruikt, maar ik heb hem ooit verkocht of weggegeven ofzo. Ik weet niet meer waar die gebleven is eigenlijk. Maar DAT pedaal zoek ik dus. Heeft iemand een idee welk pedaal dit is?? Ik weet de exacte naam niet meer en kan dit pedaal nergens vinden. Hij had destijds wel dezelfde geel/oranje kleur als de DF-2.

    Iemand...?

    Groeten Roy!

    Hoi Roy.

    Boss heeft geen feedbacker als standalone effect gehad.Wel was er later ook de Feedbacker Distortion,zie:
    http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/df2.xml

    D'r is een pedaal van line 6 die dit nu ook kan, probeer deze eens:
    http://www.line6.com/tonecore/drdistorto.html

    succes ermee.

    mazzel,
    Arjan

    EDIT: Robert was me net voor

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Mwah net...wel dik 4 minuten hoor haha
    just kiddin.

    Maar inderdaad,Boss heeft geen standalone feedbackers gehad
    De eerste versie van de DF-2 kom je nog wel eens tegen op marktplaats.Niet zo gek vaak.maar ja om daar dan 80 euro voor te gaan betalen omdat de naam anders is is mij té
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Hoi jongens... Dank je voor de snelle reacties.

    Het was zeker niet de Super Distortion Feedbacker... Want ik weet echt 100% ZEKER (!) dat Boss WEL een standalone feedbacker had. Het was echt puur het feedbacker gedeelte van door jullie genoemde pedalen. Niks geen distortion ofzo. Honderd procent zeker.

    Ik zal ook ff die link checken nog.... thanx

    Roy

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Was het wel in pedaalvorm dan?
    Ik ken echt bijna alle pedalen van boss uit me hoofd maar kan me echt niet herinneren dat Boss een feedback pedaal heeft zonder distortion ofzo.Misschien dat je in de war bent met een ander merk?ander type ofzo?

    Edit: ik heb net nog eens de hele lijst met compact pedals na gelopen en ik ben echt voor 200% zeker dat er geen Boss fedbacker is zonder distortion of wat dan ook.
    Laatst gewijzigd door robert-gitarist; 5 maart 2007 om 17:17
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    lol... Nee sorry Robert. Zeker weten Boss. Ook echt een pedaal stombox. Zelfde kleur als de DF-2... En spoorloos van de aardbodem verdwenen. Kan hem nergens meer vinden. Google en www niks... Boss site niks... Marktplaats en speurders niks... Ik had hem van een tekenleraar van mn school destijds. Als ik er via deze site niet uit kom ben ik zelfs bereid om terug te gaan naar mn oude schjool om hem eens te vragen. Ik moet dat pedaal hebben. Ik ga trouwens ook nog eens de DF-2 proberen. Ik hoop dat dat distortion deel ook gebypassed kan worden. Maar ik meen me te herinneren dat die feedbacker iets meer regelmogelijkheden had voor t feedback gedeelte (ja logisch voor een standalone feedbacker).

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Geloof me,alle mogelijke pedalen die er zijn die Boss ooit geproduceerd heeft,tot echt de aller nieuwste aan toe,staan op die site van Bossarea...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top