Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 65
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glasbier
    mijn oma van 93 heeft ook een heerlijk vibrerend nekje en er komt steeds een beter geluid uit!
    Uhum...hoe weet je dat zo goed?........Got Ya!!

    -----------------
    Pickin' tha blues

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
    Offtopic: Jep, veel topics worden over het algemeen verknald door een aantal leden die niet serieus met een vraag om kunnen gaan en geen geduld hebben om zich in te houden.
    Natuurlijk! In een topic als dit is het slecht een kwestie van tijd voor iemand heel hard tetten gaat roepen.
    Laatst gewijzigd door Azrael; 4 maart 2007 om 00:02
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Natuurlijk! In topics als dit is het slecht een kwestie van tijd voor iemand heel hard tetten gaan roepen.
    En daar sluit ik me eigenlijk volledig bij aan.

    Dit hele topic is een beetje een open deur intrappen. Een beetje kwaliteit van het discussiepunt is vereist voor een goedlopend topic.
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spitfire
    En daar sluit ik me eigenlijk volledig bij aan.

    Dit hele topic is een beetje een open deur intrappen. Een beetje kwaliteit van het discussiepunt is vereist voor een goedlopend topic.
    Laten we ons gewoon bij het topic houden. Het is zielig dat je niet eens fatsoenlijk kan antwoorden op een topic-vraag, maar er meteen een heisa en bombarie van gaat maken. What's your point? Easy boy. Haal een keer flink diep adem, bezin je en leef je in in het topic...dan ben je goed bezig. Is dit topic niet jouw ding, move your ass en begeef je in andere topics waar je misschien wel iets zinnigs hebt te zeggen.

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Talking oma....

    zo'n topic kán je niet serieus nemen....dus waarom dan een serieus antwoord?
    ik bekijk het dan liever van de humoristische kant!

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glasbier
    zo'n topic kán je niet serieus nemen....dus waarom dan een serieus antwoord?
    ik bekijk het dan liever van de humoristische kant!
    Maar hoezo vind je dat dit topic niet serieus genomen kan worden?
    Ik geniet bijvoorbeeld echt van verhalen over oude Pre-War Martins, de klank die ze tegenwoordig hebben, de 'vibe' etc. Daar hou ik me als liefhebber graag mee bezig. Denk aan John Frusciante, die leeft van VINTAGE....en blijkbaar zouden veel leden van dit topic niet eens willen weten waarom Frusciante zo'n passie heeft voor vintage. Ik zou het een goede vraag vinden hoor als ik een interview met hem mocht houden! Dan kreeg je wel het een en ander over 'aging' om de oren.
    Toevallig tref je op dit topic een paar ongepassioneerde gitaristen die het niet boeien waar hun gitaar van gemaakt is en watvoor invloed dit heeft op de klank nu en in verdere jaren....

  7. #17
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Standaard

    al zou mijn gitaar van pallethout zijn gemaakt,dan nog interesseert het me niet.
    een gitaar is voor mij een stuk gereedschap,en als zijn/haar nek wel of niet goed vibreert maakt niet uit,en ik denk dat Fr.het ook niet uit maakt....

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glasbier
    al zou mijn gitaar van pallethout zijn gemaakt,dan nog interesseert het me niet.
    een gitaar is voor mij een stuk gereedschap,en als zijn/haar nek wel of niet goed vibreert maakt niet uit,en ik denk dat Fr.het ook niet uit maakt....
    Haha, Frusciante maakt dat zeker wel uit. Die heeft zoveel verschillende vintage gitaren, op akoestisch gebied zelfs nog een zeer oude Martin. Die man is zeker wel kritisch wat betreft gitaren. Waarom altijd steeds dezelfde oude relic stratocaster voor een bepaald nummer en niet gewoon een nieuwe Fender? Das 'vibe', 'feeling', 'sound' etc. Een gitaar krijgt nou eenmaal een doorleefde sound door de jaren heen en veel gitaristen kiezen liever voor hun oude Martin dan dat ze de keus hebben in een nieuwe D-35. Kom op, als gitarist moet je dit wel weten.

    schande

  9. #19
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Talking

    vraag maar eens aan gitaristen hoe'goed' hun oude strat is....
    oud is per definitie niet beter dan nieuw!
    net als made in usa wil niet zeggen dat dat beter is dan made in japan....
    een vibrerend nekje wil niet zeggen dat de gitaar beter klinkt dan een nieuwe die niet vibreert...

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glasbier
    vraag maar eens aan gitaristen hoe'goed' hun oude strat is....
    oud is per definitie niet beter dan nieuw!
    net als made in usa wil niet zeggen dat dat beter is dan made in japan....
    een vibrerend nekje wil niet zeggen dat de gitaar beter klinkt dan een nieuwe die niet vibreert...
    En dan daarbij: ik heb al zoveel akoestische gitaren gehad door de jaren heen, dat ik zelf wel een keer wil weten wat er nou achter die verschillende klanken schuilt....daar gaat veel tijd in zitten met vergelijken, spelen etc. Je merkt gewoon dat als je 2 oude gitaren naast elkaar zet (van hetzelfde merk en jaartal), de een gewoon beter klinkt en vibreert dan de ander...en dan ga je je wel afvragen: 'Hoe kan dat?'....dat heeft gewoon te maken met hoeveel tijd je in een bepaalde gitaar steekt en hoeveel je hem dus bespeeld. Ik heb een hele poos lang 1 Yamaha van mij bespeeld vanwege de goede klank en dat heeft zeker de toon gezet! Nadeel van veel gitaren in je bezit hebben, is dat ze niet veel aan spelen toekomen en dus zeker niet beter gaan klinken...just one or two guitars, that's all you need.

    En dat een gitaar beter gaat klinken door de jaren heen door 'm alleen in de koffer te laten, dat is grote nonsense...staat totaal los van 'aging'. Aging heb je helemaal zelf in de hand. Daarom klinken 2 identieke gitaren nooit hetzelfde....stel voor: jij hebt een Martin uit 1980 en ik precies dezelfde en toevallig ook uit 1980 en ze klinken vrij aardig gelijk. Ik kom je 25 jaar later tegen en we spelen allebei weer op dezelfde gitaar....dan zijn er zeker wel klankverschillen. De ene Martin kan dan VEEL beter klinken als de andere....gewoon omdat 'ie veel meer bespeeld is geweest dan de andere.


    En wat betreft de akoestische Franse 'LAG' gitaren...er zitten inderdaad fraaie gitaartjes tussen die best open klinken. Ze hebben niet al teveel volume, maar best fraai dus voor fingerpicking....had er vorige week toevallig 2 geprobeerd toen ik een setje snaren aan het halen was...ik kon niet zeggen dat het slechte gitaren waren, ze hadden wel een eigen karakter en zaten rond de 300 euro.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top