Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 65
  1. #1

    Standaard Vibreren hals; kwestie van leeftijd?

    Ik heb een vraag met betrekking tot ''aging'' van een gitaar.

    Een goed doorleefde gitaar trilt en vibreert natuurlijk altijd beter dan een 'nieuwe' gitaar, mits het natuurlijk om een kwalitatief goede gitaar gaat!

    De hals is een belangrijke factor van de gitaar en hier heb ik een vraag over; Heeft het vibreren (trillingen door de hals) te maken met ''aging'' van een gitaar? Ik bedoel hiermee dus vooral als een gitaar veel bespeeld wordt door de jaren heen en steeds meer gaat trillen, of dit ook opgaat voor de hals....zelf lijkt me dat de hals van een gitaar ook steeds meer gaat vibreren.

    Reacties welkom!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Heb je nog niet genoeg aging verhalen geschreven of gelezen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  3. #3

    Standaard

    Hey Azrael, zie de vraag die ik heb met betrekking tot de hals. Ik ben daarin serieus geinteresseerd en het lijkt me leuk ervaringen van andere gitaristen te delen!

    --------------------
    Pickin' the Blues

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Heb je nog niet genoeg aging verhalen geschreven of gelezen?
    Heeft hij nog niet genoeg rare topics geopend...

    Doet me denken aan een jongen op een ander forum, hij opende elke dag een nieuw topic over samenzwerings-theorieën (9-11, Roswell, Nederland is in werkelijkheid een totalitaire staat, dat soort dingen) en kreeg het hele forum op z'n dak omdat iedereen hem zat was.

    Anyway, ik vind dat een gitaar er is om te bespelen, niet om over te gaan filosoferen.
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spitfire
    Heeft hij nog niet genoeg rare topics geopend...

    Doet me denken aan een jongen op een ander forum, hij opende elke dag een nieuw topic over samenzwerings-theorieën (9-11, Roswell, Nederland is in werkelijkheid een totalitaire staat, dat soort dingen) en kreeg het hele forum op z'n dak omdat iedereen hem zat was.

    Anyway, ik vind dat een gitaar er is om te bespelen, niet om over te gaan filosoferen.
    Dat vind jij, maar we komen niet op gitaarnet om gitaren te bespelen, maar juist om vragen te stellen en ervaringen te delen...daar hoort realistisch filosoferen ook bij. Misschien dat jij het niet belangrijk vind, maar anderen wel. Praat in het vervolg voor jezelf en niet algemeen...niet zo fijn voor forumleden die serieus een topic aanmaken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Je bent wel van het vibreren en het ouder worden heh?

    Parker & gibson gitaren hebben dat: Parkinson gitaren

    Goh wat een flauwe grap
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
    Praat in het vervolg voor jezelf en niet algemeen...
    Ik praat helemaal niet in het algemeen, ik zet heel netjes 'ik vind...' voor alles wat mijn mening is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
    niet zo fijn voor forumleden die serieus een topic aanmaken.
    Dat begrijp ik, maar van jou vorige topic (die over elixirs) werd ook een potje gemaakt met een slot tot gevolg. En in het elektrische subforum werd je een tijdje terug ook al gewezen op het feit dat je om de haverklap 'vreemde' (ik noem het maar even vreemd) topics opende.

    En ontopic, ik denk wel degelijk dat een hals meer gaat vibreren naarmate een gitaar ouder wordt. Net als het bovenblad wordt alles in de gitaar soepeler naar verloop van tijd.
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Parkinson gitaren haha!
    Nog niet gehoord.
    Er zit wel wat in dat vibreer verhaal.
    Vraag maar aan de Stradivarius kenners. Echte museum instrumenten worden zo nu en dan ook uitgeleend voor een robbertje 'Rock n Roll'.
    Om de boel wat gaande te houden zeg maar.
    Anders roesten ze vast.
    Dus een gitaar zal ook wel enig effect ondergaan als hij veel bespeeld wordt.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spitfire
    Dat begrijp ik, maar van jou vorige topic (die over elixirs) werd ook een potje gemaakt met een slot tot gevolg. En in het elektrische subforum werd je een tijdje terug ook al gewezen op het feit dat je om de haverklap 'vreemde' (ik noem het maar even vreemd) topics opende.

    En ontopic, ik denk wel degelijk dat een hals meer gaat vibreren naarmate een gitaar ouder wordt. Net als het bovenblad wordt alles in de gitaar soepeler naar verloop van tijd.
    Offtopic: Jep, veel topics worden over het algemeen verknald door een aantal leden die niet serieus met een vraag om kunnen gaan en geen geduld hebben om zich in te houden. En wat voor jou ''vreemd'' is, kan voor een ander heel gewoon zijn.

    Ontopic: bedankt voor je 'on-topic' reactie, in ieder geval iemand die ook denkt dat de hals steeds meer gaat vibereren door de jaren heen bij regelmatig bespelen van een akoestische gitaar.

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Talking oma.....

    mijn oma van 93 heeft ook een heerlijk vibrerend nekje en er komt steeds een beter geluid uit!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top