Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.363

    Standaard

    Hoezo brons... doe mij maar nikkel..

  2. #22
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
    Jawel, op die manier proberen ze de LAG beter te verkopen...door ze te besnaren met Elixirs. Het klinkt dan altijd nieuw en helder. Zouden de LAG's besnaard zijn met gewoon phosphor bronze, dan zou je echt minder onder de indruk zijn...die worden sneller dof, sneller vies en de toon is minder omdat menig gitarist zo'n gitaar bespeeld in een gitarenzaak.
    En ik leuk dat sommigen het een ''haha''-topic vinden, maar ik denk dat er wel degelijk iets in zit...het heeft te maken met de ''toon zetten''.
    Elke snaar reageert weer anders op een gitaar...hierdoor krijg je sneller of minder snel vibratie in de klankkast. Ik denk dat snaren die extra punch en kracht in de toon hebben, ook eerder de gitaar zullen doen vibreren. Dat is een theorie, maar uiterst doordacht. Snaren spelen wel degelijk een rol in het verdelen van de vibratie in de gehele klankkast.
    Helaas helaas, ik heb zo'n lag en die klinkt ook met andere snaren erg goed, het geluid van de lag zit hem niet in de elixers, hoe graag je dat ook wilt maar in het hout en de constructie.
    Mijn viel in de winkel idd het sprankelende ook al op en nee dat lag niet aan de elixirs, andere geteste gitaren hadden die ook en die klonken duidelijk anders.

  3. #23
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
    Jawel, op die manier proberen ze de LAG beter te verkopen...door ze te besnaren met Elixirs. Het klinkt dan altijd nieuw en helder. Zouden de LAG's besnaard zijn met gewoon phosphor bronze, dan zou je echt minder onder de indruk zijn...die worden sneller dof, sneller vies en de toon is minder omdat menig gitarist zo'n gitaar bespeeld in een gitarenzaak.
    En ik leuk dat sommigen het een ''haha''-topic vinden, maar ik denk dat er wel degelijk iets in zit...het heeft te maken met de ''toon zetten''.
    Elke snaar reageert weer anders op een gitaar...hierdoor krijg je sneller of minder snel vibratie in de klankkast. Ik denk dat snaren die extra punch en kracht in de toon hebben, ook eerder de gitaar zullen doen vibreren. Dat is een theorie, maar uiterst doordacht. Snaren spelen wel degelijk een rol in het verdelen van de vibratie in de gehele klankkast.
    1 keer is genoeg.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GunMetalBlue
    !WE SPELEN NIET ALLEMAAL TAYLOR!

    Dat komt wel. Wacht maar tot jullie groot zijn!

  5. #25
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba
    1 keer is genoeg.
    Inderdaad

    Deze gaat lekker op slot

    GOLDMEMBER

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top