Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Welk been

  1. #1

    Standaard Welk been

    Ik heb dan weer is nog een vraag. Heel veel mensen steunen hun elektrische gitaar op het rechter been. Ik deed dit ook toen ik hem net kreeg. Daarna vertelde iemand dat als je het op het linker been zet beter is. Nu ik hem op het linkerbeen heb , heb ik meer overzicht over de fretboard en vind ik het finer spelen. Wat is eigenlijk beter , ik zie altijd mensen die hem op het rechterbeen steunen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2001
    Locatie
    Oegstgeest
    Berichten
    1.138

    Standaard

    Beetje dezelfde vraag als "Wat is beter, met je vingers spelen of met plectrum?".
    Het is voor iedereen verschillend, ik kan met een gitaar op mijn rechterbeen veel langer spelen dan met de gitaar links, mijn houding is rechts veel relaxter/natuurlijker.
    Overzicht op mijn fretboard vind ik trouwens ook beter op mijn rechterbeen, dan zit ik er ten minste recht boven met mn ogen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    electries (en semi akoesties) speel ik staand
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    858

    Standaard

    klassieke gitaristen hebben hun gitaar op hun linkerbeen (plus eventueel voetsteun)..Zo ben ik ook ooit begonnen electrisch te spelen, dat is opzich een hele goede manier.. Alleen toen het moment kwam dat ik met een bandje ging spelen en dus moest staan ging dat voor geen meter.. Vanaf dat moment ben ik geswitch naar mn rechterbeen omdat dat ongeveer de zelfde houding geeft als staand spelen..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    323

    Standaard

    Klassieke spelers spelen inderdaad met de gitaar op hun linkerbeen. Dat heeft een aantal redenen. Naast het feit dat je frethand een betere positie heeft ongeacht of je op een klassieke of een elektrische 27 frets speelt.

    (Solo)Stukken die ik zelf moeilijk vind oefen ik met de gitaar op het linkerbeen. Stukken die ik ken of die ik qua vingerzetting wel geoefend heb oefen ik verder op het rechterbeen omdat dat ook de houding is waarin ik het ga spelen (staand, met de gitaar onder me, niet links van me).

  6. #6

    Standaard aha

    Ok bedankt, Ik ga gewoon beide posities oefen .

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    waarom zit je eigenlijk?
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    In de muziekschool linker been geleerd .. maar kvind het toch gemakkelijker met met men rechter .. da zit beter

  9. #9

    Standaard O

    Ik heb even geprobeerd, en rechter is ook wel fijn behalve als je op hoge noten speelt , dan zit je hand te dicht opgekropt. Daarom speel ik op linker been als ik hoge noten speel.

    ik krijf btw op rechter been wel eerder kramp op linkerbeeh helemaal niet.
    Laatst gewijzigd door Infernell; 2 maart 2007 om 19:27

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Benen over elkaar en dan op het rechterbeen, dat vind ik het fijnst, maar na een half uurtje gaat mn been wel 'slapen'.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top