Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: gitaar valt uit

  1. #1

    Standaard gitaar valt uit

    Ik bezit 4 gitaren, 2 Gibson LP's een Fender American strat en een Ibanez Gio. Nu heb ik de laatste tijd het probleem dat de Fender en Ibanez af en toe uitvallen, de Gibsons hebben nergens last van. Het ligt hem duidelijk aan het contact bij de jack, want als ik een beetje rommel en morrel aan de plug, dan krijg ik het contact weer terug.
    Nu heb ik het gevoel dat dit probleem er pas is sinds ik een nieuwe kabel heb gekocht. Heb de kabel al omgeruild voor een ander exemplaar, maar zonder resultaat. De kabel die ik gekocht had was een kabel van het zustermerk van Planet Waves, optisch bijna geen verschil in waarneembaar (wel slechts half zo duur).

    Hoe kom ik er nu achter of het probleem hem zit in de kabel (combinatie van kabel en die 2 gitaren om precies te zijn), of dat er toch iets mis is met de jacks van m'n gitaren? Ik kan natuurlijk gewoon een nieuwe kabel kopen, maar ja die dingen zijn toch vrij prijzig en dat wil ik niet zomaar proberen als het niet nodig is. Als ik toch een kabel moet kopen zat ik te denken aan een Klotz kabel van 6 meter.

    bedankt!

  2. #2
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Je geeft aan dat het probleem zit in de jacks van je 2 gitaren, maar waarom doen je daar niets aan? Stuk goedkoper dan nieuwe kabels!
    Gezocht: Ibanez DE7

  3. #3

    Standaard

    omdat ik het a. nogal toevallig vindt dat bij beide gitaren opeens hetzelfde probleem tegelijk ontstaat, en b. omdat ik niet zou weten wat ik aan mijn jacks kan doen (afgezien van naar de winkel gaan en vragen om ze na te kijken).

  4. #4
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Je kan ze gewoon vervangen, niets spannends aan.
    Gezocht: Ibanez DE7

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    Je kan ze gewoon vervangen, niets spannends aan.
    maar niet iedereen is zo handig als jij

  6. #6
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Zo handig ben ik echt niet

    Beetje slim nadenken en gewoon goed kijken is al het halve werk.
    Gezocht: Ibanez DE7

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Locatie
    Mijn huis woont in Gent.
    Berichten
    496

    Standaard

    Je kan ook misschien even checken of de input van je gitaar niet wat losjes zit... zo ja zeer gemakkelijk aan te draaien... is het dat niet dan moet je de slagplaat voorzichtig van je body halen en kijken of alles nog goed is gesoldeerd binnenin aan de input. Ik heb dit ook gehad bij mijn Danelectro en bij een kopie van een LP... was eenvoudig op te lossen. Natuurlijk is het bij zo een LP veel makkelijker... enkel het afdekplaatje op achterkant van body verwijderen.
    WORDS AINT FREE LIKE YOU AND ME

  8. #8

    Standaard

    Als je het aandurft om de output van de gitaar los te schroeven... is makkelijk, twee schroefjes.

    De output bestaat uit twee gebogen veren die contact maken met de jackplug. Als je die veren met een klein tangetje voorzichtig ietsje naar binnen buigt, maken ze beter contact.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    Je kan ze gewoon vervangen, niets spannends aan.
    Lijkt me dat 2 inputs vervangen duurder is dan een andere kabel kopen. Zeker gezien het feit dat ik dit toch zelf niet echt aandurf. Bovendien leef ik nog in de overtuiging dat Fenders niet kapot gaan, maar misschien is dat een illusie.

  10. #10
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rormo
    Lijkt me dat 2 inputs vervangen duurder is dan een andere kabel kopen. Zeker gezien het feit dat ik dit toch zelf niet echt aandurf.
    Tussen de 2 en 4 euro ben je kwijt voor zo'n input. Als je hetzelf niet aan durft kan je altijd naar je lokale gitaarboer gaan. En probeer de tip van Bert.

    Bovendien leef ik nog in de overtuiging dat Fenders niet kapot gaan, maar misschien is dat een illusie.
    Dat ís een illusie!
    Gezocht: Ibanez DE7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top