Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 46 van 46
  1. #41

    Standaard

    De gitaar heeft trouwens geen extreem volume, dat heeft de Taiwanse FG 340 wel weer....ik denk dat de V300 veel meer een fingerpicker is, maar de actie is vrij hoog en het zadel oogt erg goedkoop en zit er hoog op, waardoor de gitaar niet helemaal tot zn recht komt qua sound en intonatie heb ik het idee. Ik denk dat als ik er een benen zadel op laat zetten en de actie omlaag haal, dan pas echt de sound ga horen van de V300. Dan komt de gitaar denk ik pas echt tot zijn recht......ik lees veel over oude akoestische Ibanezzen die meestal eerst goed moeten worden afgesteld en daarna perfect spelen en klinken. Het is Japanse, dus ik verwacht er in principe veel van.
    Ik zou niet direct kunnen oordelen nog over wat nou beter is: een japanse yamaha of een japanse ibanez.......

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Toyota's zijn ook goed...
    De V300, heeft volgens mij geen massief bovenblad. Vandaar waarschijnlijk het 'mindere' geluid dan de Yamaha.
    Ik vind trouwens alle zwarte flattops die ik tot nu toe tegen ben gekomen koud aan voelen. De verf misschien?
    Die ene V300:


    lijkt overigens veel op het kleinere broertje van mijn 28. (leuk zo'n steeg, gezien de weerspiegeling op de gitaar. Ik maakt graag gitaar foto's en probeer die dingen te voorkomen. Lekker belangrijk)
    Hoe heten de type tuners op die van jou?
    De Smooth Tuner II's vind ik de beste tot nu toe.
    Ik zou ze eigenlijk op mijn Gibsons moeten zetten.
    De zwarte slagplaat heb ik ooit geprobeerd eraf te halen in een vlaag van verstands verbijstering.
    Gelukkig zit hij er nog op.
    Dit vind ik de mooiste modellen van Ibanez. Ook de nieuwe V serie ziet er goed uit.
    Het oude logo ziet er ook mooier uit vind ik.
    Jammer dat ze geen electrische versie hebben zonder cutaway.
    Waar heb je overigens naar gemaild?
    Ik wil wel wat weten over mijn Artwood.

    Dit zal je niet leuk vinden, de hufters!
    Laatst gewijzigd door Luca P; 28 februari 2007 om 19:09

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luca P
    Toyota's zijn ook goed...
    De V300, heeft volgens mij geen massief bovenblad. Vandaar waarschijnlijk het 'mindere' geluid dan de Yamaha.
    Ik vind trouwens alle zwarte flattops die ik tot nu toe tegen ben gekomen koud aan voelen. De verf misschien?

    Hoe heten de type tuners op die van jou?
    De Smooth Tuner II's vind ik de beste tot nu toe.
    Ik zou ze eigenlijk op mijn Gibsons moeten zetten.
    De zwarte slagplaat heb ik ooit geprobeerd eraf te halen in een vlaag van verstands verbijstering.
    Gelukkig zit hij er nog op.
    Waar heb je overigens naar gemaild?
    Ik wil wel wat weten over mijn Artwood
    Hey Luca, ik heb het filmpje gezien; niet echt bepaald hoe je een akoestische gitaar zou moeten behandelen.....maargoed, dat zullen wij niet zo snel doen
    Volgens mij heeft de V300 inderdaad geen massieve top, maar de Yamaha eveneens niet....en toch vibreert de Yamaha als een gek (FG340, veel over te vinden op internet) en ben benieuwd of de gitaar nu op haar uiterste is, of dat het NOG beter kan....afwachten dus. De Ibanez V300 breng ik waarschijnlijk naar een betrouwbare gitaarbouwer om het uiterste uit de gitaar te halen. Er zitten trouwens 'Gotoh' tuners op....ze lijken zelfs origineel erop te zitten. De site waar ik het emailadres vandaan heb, weet ik zo snel even niet meer, (een vd ibanez vintage sites) maar ik kan je de naam van de persoon vertrouwelijk doorgeven en het emailadres ervan. Let wel dat je in het engels moet spreken, het is een Engelsman (of Amerikaan). Ik denk wel dat hij je kan helpen je vragen te beantwoorden, gezien hij zelfs wist waar die onbekende headstock van mn V300 vandaan kwam....
    Mailen naar: Jim Donahue
    Emailadres: alnico51@comcast.net

    Ik hoop dat ie je vragen kan beantwoorden!! Succes

  4. #44

    Standaard

    Dit is mijn Yamaha FG 340 uit 1980. Hij ziet er nog als nieuw uit, behalve dat de bindingen zijn vergeeld en het hout mooi donker is geworden, mooi achterblad uit 3 stukken. Echt een fantastische gitaar met een groot volume....speel een open 'D' of 'G' en dan hoor je hoe breed de gitaar klinkt...dat heb ik eerlijk gezegd niet eerder op een akoestische gitaar gehoord... Ik heb de FG 340 pasgeleden nog gebruikt voor een microfoon (PA) en wat een klank zeg, gigantisch. Heb 'm binnen een paar jaar heel veel bespeeld en de klankkast trilt nu vrij extreem (golvende trillingen in het bovenblad van de gitaar). Ik kocht de gitaar van een student die 'm weg wilde hebben vanwege de hele hoge actie...ik kocht hem voor 150 euro, bracht hem met enige twijfels naar een gitaarbouwer, heb er een benen zadel in laten zetten en een lage actie. Nu speelt hij als een droom; smalle hals, lage actie, hele mooie klank en geen enkele rateling te bekennen.

    Aangezien 'ie er nog nieuw uitziet en de gitaar uit 1980 komt, denk ik dat ie op de een of andere manier NOG beter zou moeten gaan klinken door de jaren heen (puur naar alle logica/feiten en theorie over de leeftijd van een gitaar). Hij heeft een laminated top, maar vibreert meer dan elke solid-top die ik ooit heb bespeeld/gehoord. Misschien dat ik toevallig een goede FG340 heb, maar het is een vd betere Yamaha's uit de jaren 70-80 (1977-1981). Echt een vette aanrader als je er ooit eens een tegenkomt zonder mankementen.

    http://bp2.blogger.com/_8q4ysW20I28/...maha+FG340.JPG

  5. #45

    Standaard

    Ya..hammer.
    Ik ben echt blij dat je nu toch weer bekeerd bent tot die Yamaha!
    Als er nou Jappen zijn die een beetje een gitaar kunnen bouwen die wat betreft klank voldoet aan de gevoelige oortjes van Europeanen, Zuid- en Noord Amerikanen dan zijn dat Yamaha en Takamine!
    Laatst gewijzigd door Liefhebber; 1 maart 2007 om 01:18

  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liefhebber
    Ya..hammer.
    Ik ben echt blij dat je nu toch weer bekeerd bent tot die Yamaha!
    Als er nou Jappen zijn die een beetje een gitaar kunnen bouwen die wat betreft klank voldoet aan de gevoelige oortjes van Europeanen, Zuid- en Noord Amerikanen dan zijn dat Yamaha en Takamine!
    Klopt, ben ik het volledig mee eens. Ik heb zelf ook een Takamine van de Supernaturels serie (nieuw) en kostte nieuw iets meer dan 1000 euro....het is een OM Body. Vreemdgenoeg kies ik toch nog voor de Yamaha. Het is bijna een FEIT dat OUDE Yamaha's gewoon nu eenmaal heel erg goed gaan klinken door de jaren heen. De FG 340 komt uitTaiwan, maar ook deze klinkt door de jaren heen opeens geweldig.......ik scheer een gitaarmerk of gitaren niet graag over 1 kam, maar Yamaha bewijst het toch elke keer weer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top