Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 71
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Het maken van de decals:

    1. Maak een ontwerp op de PC (MS Word)

    2. Maak een proefprint en kijk of het past enmooi staat.

    3. Uitprinten op transparant decal inktjetpapier (let op printer papierinstellingen deze zet je op "fotopapier")

    4.Fixeren met Liquid Decal Film, dit doe je met een zacht penseeltje. Gewoon in 1 keer er overheen, maakt niet uit of het er dik op zit. Dit spul is zeer vloeibaar en zeer vluchtig.
    NB: Ik ging de mist in de eerste keer door er per ongeluk Micro Satin op te smeren, dit vreet letterlijk al je inkt op! Maar ja het leek zoveel op het ander potje... Oppassen dus!



    5. Dan 'krap' uitknippen of snijden, en het niet als 1 decal willen opbrengen dat gaat geheid fout. Beter is het om het in losse delen aan te brengen.



    6.Klaar! en 't staat waardig genoeg naast een Fender Tele.



    Het serienummer is in de fenderstijl. In mijn geval de "A1" serie (ander lettertype net als fender), "07" is het jaartal "001" het volgnummer. Nu laten drogen en dan gaan aflakken.

    Wel redelijk goed gelukt toch!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Nu de hele boel weer eens in de lak staat kon ik verder weinig doen, dus maar begonnen met solderen.
    Al het zwarte draad is afgeschermd en de mantel is doorverbonden aan massa. De enkele witte draad die je ziet lopen over de schakelaar is een massadraad, dus is 't onzinnig om deze nog te shielden. De losliggende draad gaat naar de jackinput. Straks alleen nog de humbuckers aansluiten als de boel in elkaar gaat.

    Het gaat aangesloten worden volgens dit schema:
    http://www.seymourduncan.com/support...1v_1t_s5w.html

    2 Humbuckers, 1 Volume, 1 Tone, Super 5 Way switch
    Hiermee kan ik met standen 2 en 4 single coil selecteren. In eerste instantie wilde ik 'slechts' een 3 way switch gebruiken, maar aangezien dit mijn backup gitaar wordt voor mijn Tele USA bij optredens wil ik ook single coil geluid kunnen selecteren. Ben benieuwd hoe die gaat klinken, want wellicht wordt de Tele USA wel de backup gitaar
    Ik heb ook nog zitten denken aan push/pull pots en een 3 way switch dan kun je als extra ook nog 2 single coils selecteren, maar ik heb het niet zo op schakelaars in pots.

    Erg lompe schakelaar zo'n Super 5 Way switch, moet net passen allemaal in de body.


    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    gaaf, ziet er netjes uit!!!
    ben benieuwd hoe 'ie gaat klinken!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Ok, inmiddels zit ie al in elkaar en is ie getest Hij moet nog wel keer gepolijst worden voor definishing touch.
    Hier wat foto's, deze zijn behoorlijk bagger omdat ik ze met mijn telefoon heb genomen. Ik zal zodra ik weer batterijen heb voor dedigitale camera wel wat high-res-pics plaatsen.



    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    En nog een.
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    De feel van de gitaar is gelukkig net zoals die van mijn Tele USA, alleen ligt de hals 1.5 mm hoger. Het gewicht is ook nagenoeg gelijk waardoor hij goed gebalanceerd om je nek hangt.

    Dan de elementen, dit is een GFS Lil Puncher 'HOT LEAD' setje. De 5 standen schakelaar geeft op standen 1, 3 en 5 humbucker(s) en op 2 en 4 single coil.

    De humbuckers hebben een enorme output! Zeker de brug, geeft solo's een extra dimensie vergeleken met de Tele USA
    De neck en middenstand geven mooi geluid bij meer stevige rhythm partijen en riffs.
    De single coil geluiden zijn ook zeer ok te noemen, hoewel ik moet toegeven dat de Tele USA daar nog net wat beter klinkt.

    De Tone regeling met de 500k pot en de .047 condensator geeft een enorm toonbereik veel meer dan bij de Tele USA. Een grote plus.
    De Volume regeling heeft gewoon een goed bereik, niks op aan te merken.

    Morgen high-res-pics dan komt ie beter tot z'n recht.
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    errug netjes! Ze klinken goed hé, die GFS pups!!

    Kun je je neckpocket niet 1,5mm dieper maken? Dan is ie waarschijnlijk ook beter af te stellen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Dat zou kunnen, maar dit is een 2e hands neck die al behoorlijk heb moeten aanpassen:

    1) De neck was afgewerkt met een glanslak, die ik er helemaal af heb gehaald. Dit ging prima met m'n nagels (?!) daar de lak helemaal niet goed hechtte.
    2) De kop is opnieuw geschuurd en satin gelakt.
    3) Er zaten al screwholes in maar dan op de verkeerde locatie. Dit was geen probleem daar ik de hals heb moeten aanpassen zodat het fretboard iets over de body steekt. Hierdoor kreeg ik weer vlees voor de schroeven.
    4) Tevens heb ik er al 1.5 mm aan de onderzijde afgehaald zodat ie wat lager op de nody uitkomt. Lager gaat niet omdat het dan dunner wordt dan de hals zelf.
    5) De schroefgaatjes voor de tuners zaten niet goed voor mijn Kluson tuners. Deze heb ik dichtgemaakt met houtvuller, de oude gaatjes vallen nu bijna weg onder de tuners. Valt in ieder geval niet op.

    De brug staat wel behoorlijk hoog, maar de GFS-jes hebben toch al een behoorlijke output dus ipv de elementen lager af te stellen zoals GFS voorstelt zitten ze nu op 'normale' telecaster hoogte. Hij is nu wel goed afgesteld en is lekker stemvast, een echte tele dus.

    Ik vindt de kop ook wel goed gelukt met eigen logo (IvR = Iwan van Ree), misstaat niet, zeker omdat er twee diego rollertjes bij zitten die de boel wat 'opvullen'.

    Hij moet zich de komende repetities gaan bewijzen, en als het toch niet bevalt dan komt er alsnog een nieuwe neck op. Daarom wil ik de body het liefst origineel houden.

    Een ding is wel klote namelijk dat een van de kluson klembusjes (die je er aan de bovenkant inschroeft) is afgebroken ga nu eens kijken of ik een zo'n tuner los kan bestellen.
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Hier iets betere pics. Heb er nu de hele week op gespeeld enhet speelt en klinkt echt goed!



    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  10. #20

    Standaard

    Dat is echt mooi!
    Maar is d actie niet iets te hoog? Of ligt dat aan de foto?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top