Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 110

Discussie: Shredden

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitars and sigarettes
    met een beetje sweep picking..
    En wat is sweepen anders dan een techniek die schredden gemakkelijker maakt, juist door die efficientie?

    Nog los van het feit dat wat je ook speelt, die efficientie altijd belangrijk is. Langzaam of snel. Ik schred al jaren niet. Ik sweep al jaren praktisch alles.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #12

    Standaard

    shredden is op een zelfde snaar meerdere noten met snelle up en downstrokes spelen. (ook wel alternate/economy picking genoemd)


    e|- - - - - - - - - - - - - - - - 7 9 10 10~- - |
    b|- - - - - - - - - - - - 7 9 10- - - - - - - - -|
    g|- - - - - - - - - 6 7 9 - - - - - - - - - - - - |
    d|- - - - - - 6 7 9 - - - - - - - - - - - - - - - |
    a|- - - 5 7 9 - - - - - - - - - - - - - - - - - - |
    E|5 7 9 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - |


    sweep picking is juist de noten van een akkoord snel los achter elkaar spelen. (en dan niet met afwisselend up/downstrokes)


    e|- - - - - - - - - - -9 12-9 - - - - - - - |
    b|- - - - - - - - -10 - - - - 10 - - - - - -|
    g|- - - - - - - 9- - - - - - - - 9- - - - -|
    d|- - - - - 11 - - - - - - - - - - 11- - - |
    a|- - 9h12 - - - - - - - - - - - - - - 12- |
    E| - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - |


    maar vaak wordt ook het geheel (alternate picking/sweep/legato enzo.. )van alles gezien als shredden.. dus alles wat snel klinkt.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2006
    Berichten
    207

    Standaard

    Er is volgens mij ook nog een subtiel verschil tussen alternate en economy picking.
    Dat je bij alternate pck. jouw eerste patroontje zo zou spelen:

    d u d > u d u > d u d > u d u > d u d > u d u d

    Bij economy pck. zo:

    d u d > d u d > d u d enz.

    (d = downstroke, u = upstroke)

    Excuse if I'm wrong...

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitars and sigarettes
    sweep picking is juist de noten van een akkoord snel los achter elkaar spelen. maar vaak wordt ook het geheel (alternate picking/sweep/legato enzo.. )van alles gezien als shredden.. dus alles wat snel klinkt.


    Schredden is de verzamelnaam van de stijl. Basta. Als je daar je eigen definitie bij verzint is dat prima maar je loopt wel scheef met de rest van de wereld.

    Sweepen, alternate, circular en alle andere verschillende manieren van aanslaan zijn technieken om te schredden.

    Of wou je zeggen dat iemand als Frank Gambale niet in de categorie schredden valt omdat hij alles sweept?

    Sterker nog,
    Als ik merk hoe je sweepen definieert kan ik je vreselijk aanraden om als een idioot wat meer van Gambale's lesmateriaal te gaan scoren.
    bijvoorbeeld:

    Je begrip van de mogelijkheden van sweepen is zeer beperkt. Als je bovestaande suggestie even doorwerkt zul je zien dat je eerste "alternate" voorbeeld een stuk economischer te benaderen valt als je em sweept.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #15
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    Gast, alsof iemand ook maar IETS aan zou nemen van een man met zo'n broek

    GOLDMEMBER

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    Schredden is de verzamelnaam van de stijl. Basta. Als je daar je eigen definitie bij verzint is dat prima maar je loopt wel scheef met de rest van de wereld.

    Sweepen, alternate, circular en alle andere verschillende manieren van aanslaan zijn technieken om te schredden..
    precies, dat zei ik in mijn antwoord ook al. toch heb ik gemerkt dat shredden ook wordt gebruikt ter aanduiding van

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    Of wou je zeggen dat iemand als Frank Gambale niet in de categorie schredden valt omdat hij alles sweept?

    Sterker nog,
    Als ik merk hoe je sweepen definieert kan ik je vreselijk aanraden om als een idioot wat meer van Gambale's lesmateriaal te gaan scoren.
    bijvoorbeeld:

    Je begrip van de mogelijkheden van sweepen is zeer beperkt. Als je bovestaande suggestie even doorwerkt zul je zien dat je eerste "alternate" voorbeeld een stuk economischer te benaderen valt als je em sweept.
    Ben je boos?

    onder shredding wordt hoofdzakelijk het snel alternate picking verstaan. volgens wikipedia:

    Guitar playing techniques commonly involved in shredding include:

    Alternate picking
    Tremolo picking
    Legato
    Sweep picking
    Economy picking
    Tapping

    The most basic and probably most common form of shredding involves ascending and descending a two- or three-octave scale or mode at a fast tempo. This run or lick can be played by individually picking all, or a selection, of the notes (alternate picking or economy picking); multiple-picking notes (tremolo picking); or picking just the first and/or second note of a string followed by a rapid succession of hammer-ons and/or pull-offs (legato) — the latter format being very versatile, providing ease to incorporate other patterns or licks into, as well as unique tonal qualities not possible with pure picking.

    One of the most difficult techniques, sweep picking, is commonly used to play extremely rapid arpeggios across the fretboard (sometimes on all strings); and finally, tapping is also often used to play arpeggios or scalar patterns using pure legato with no picking, but is not limited to just that — for example, complex combinations of tapping and sweep picking have been used by artists such as Michael Angelo Batio.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitars and sigarettes
    onder shredding wordt hoofdzakelijk het snel alternate picking verstaan.
    Nonsens.
    "Shred" is een aanduiding van een speelstijl/muziekstijl. Dat een bepaalde techniek misschien meer aanwezig is dan een andere, wil niet zeggen dat men hoofdzakelijk naar die techniek verwijst.
    (Omgekeerd: niet iedereen die snel alternate picking speelt, is per definitie een "shred"-gitarist. Dat geeft al aan dat "shred" meer moet zijn dan een term waarmee hoofdzakelijk snel alternate picking mee wordt aangegeven.)
    Laatst gewijzigd door Trocar; 5 februari 2007 om 13:31
    High Art Through Sheer Incompentence

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitars and sigarettes
    Ben je boos?
    Allerminst,
    Eerder verrast verbaast dat je duidelijk met een muziekstijl bezig bent (geweest) maar je vervolgens in de toepassing zo extreem beperkt tot de paar geijkte voorbeelden om een arpeggio op en neer te racen. Alles valt te sweepen. Toonladders, pentatonische ladders etc.etc. Wat je wél gaat merken is dat sweepen en strakheid lastig te combineren zijn.

    Een mooi voorbeeld van een stuk wat bijna is geschreven om sweepend toe te passen is Chromazone van Mike Stern. Arpeggio's komen er niet aan te pas.

    Wat betreft de rest...
    Thanks Trocar

    @ Don Capo
    dat heb ik nou met een gitarist met een sombrero
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #19
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    @ Don Capo
    dat heb ik nou met een gitarist met een sombrero

    GOLDMEMBER

  10. #20

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top