Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 91011
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 110

Discussie: Shredden

  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Zele, Oost-Vlaanderen
    Berichten
    655

    Standaard

    Ik vind Canon rock een schitterende bewerking, maar laat u niet vangen: er speelt een tweede gitaar een tweede (meestal in tertsen) partij.

    Het klinkt al heel wat soberder als je alleen de eerste gitaar hoort.
    (mijn zoon oefent de 1 en ik heb een tijdje aan de 2de gestudeerd).
    Helaas geen tijd genoeg om het deftig in te studeren (of niet goed genoeg )

  2. #102

    Thumbs up Shredden

    Hoe leer je shredden welke toonladders moet je kunnen spele en heeft er iemand toevallig een voorbeeldje van een riff die ik kan oefenen of solotje die ik kan oefenen om op snelheid te komen met de technieken erbij.

  3. #103

    Standaard

    http://www.911tabs.com/link/?2224456

    hier als je deze kan spele kanje schredden

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricardo1987
    Hoe leer je shredden
    Door google te gebruiken, en te zorgen dat je geen foute techniek aanleert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricardo1987
    welke toonladders moet je kunnen spele
    Moet je zelf "wete". Aangezien het als muzikant geen kwaad kan om toonladders te kennen, begin eens met majeur en dan mineur. En dan alle modes en harmonisch mineur. En leer ook de theorie, ipv alleen patroontjes op het fretboard.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricardo1987
    en heeft er iemand toevallig een voorbeeldje van een riff die ik kan oefenen of solotje die ik kan oefenen om op snelheid te komen met de technieken erbij.
    Nee, zoek gewoon iets wat te snel is om te spelen en ga dat heel langzaam spelen.

  5. #105

  6. #106
    Moderator
    Geregistreerd
    10 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    14.533

    Standaard

    Onderwerpen samengevoegd.

    Ricardo1987, lees dit onderwerp eerst maar eens door, het antwoord op je vraag staat er waarschijnlijk wel in. En probeer voortaan de Search te gebruiken.

  7. #107

    Standaard

    maar om je vraag te beantwoorden Ricardo, zal ik een paar van mijn tips geven.

    Teneerste gaat shredden voornamelijk om twee dingen (om het nu alleen maar over snelle alternate picking te hebben), en dat is techniek en snelheid.

    Bij techniek zijn voornamelijk de volgende dingen belangrijk:
    stand van de plectrum: of heel losjes houden, of een beetje shuid, om als het ware te snijden over de snaren. In beide gevallen verminder je het benodigde kracht die nodig is om snel te spelen. Om alternate picking op hoge snelheid vol te houden is dit wel essentieel.
    gebruik van je pols: hier had ik in het begin moeite mee. Ik had de neiging de slag vanuit mn arm te laten komen. Hierdoor kreeg ik onnodige spierpijn. De beweging moet echt in je pols en zelfs eventueel in je duim/vingers zitten. Deze gewrichten kunnen de snelheid veel beter aan dan je arm

    en kwa snelheid.. gewoon veel oefenen. hierbij elk oefensessie langzaam opbouwen, en pauzes nemen. oefenen totdat je je spieren begint te voelen, dan even doorgaan, en niet te laat stoppen. gewoon pure krachttraining dit.

    meer tips komen later wel, aangezien ik nu moet gaan hoop dat je er wat aan hebt

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Ik moet het toch effe opnemen voor Marcel Coenen hier.

    Om hem te vergelijken met Malmsteen vind ik ver gaan, Marcel is veelzijdiger al heb ik respect voor hetgeen Malmsteen doet.

    Verder: geen diepgang? Wat is dan diepgang? Luister zijn nieuwe CD eens, daar laat hij echt wel zien dat hij beyond shred is hoor. Lusiter eens naar La Bella Mira, of Moyra. Dat heeft nauwelijks wat met shred te maken maar wel veel met melodie e.d.

    En dan die opmerking "ook zo'n flikker"... Zucht, ga ergens anders piepen man.
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    517

    Standaard

    :bier: @ Michiel

    Marcel heeft ook een instructieDVD sinds kort, check zn site maar es. 'k Had em natuurlijk meteen in huis, en hij is te gek geworden! Erg belangrijke dingen als een goede toon, mooie solo's opbouwen, houding, improv., en niet alleen maar het shredden zoals op veel andere instructievids (dat wordt snel saai). Maar natuurlijk wel WAT geshred haha. Maar dan hoe je het op een muzikale manier kunt toepassen.

  10. #110

    Standaard

    Waar ik iedereen ook op wil wijzen is dat je tijdens het trainen op snelheid, dat je niks mag forceren want anders zit je binnen de korste keren met RSI, zenuwbeschadigingen of weet ik het wat achter de gerganiums. Langzaam en strak op bouwen, shredden heeft tijd nodig.

    Petrucci zat tijden zijn jongen jaren ook vaak genoeg 10 uur per dag te oefenen.

    Dus als het niet lukt of je wordt chagerijnig omdat het zo lang duurt, denk dan nog maar eens aan de jonge Petrucci

    Oh jah voor de liefhebbers heb ik de 5de Capric naar het orgineel van Pagannini, maar dan een octaaf hoger. Dus geen rock bewerking zoals van Malmsteen en Becker. PM me maar (hij is wel in een GP5 file)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top