Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Ik heb zelf een keer de digitech rp200 en 100 uitgeprobeerd. Maar was zeer ontevreden over de geluidskwaliteit. Bovendien gebruikersvriendelijk zijn die dingen ook niet. De Boss gt-3 is een stuk beter dan dat digitech spul.
    Maar ik persoonlijk prefereer losse pedaaltjes.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    921

    Standaard

    Ga een Korg Toneworks AX1000G kopen, SUPER !!!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2001
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    199

    Standaard

    Hoezo GT3 niet goed, is super man. Volgens mij weet meneertje anoniem niet hoe die met een effectbak om moet gaan.

    Tsja het is wel makkelijk om anoniem te antwoorden he, registreer je eens man. Ik vind trouwens dat verplicht moet worden.

    Greetz Henk

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Ik merk steeds vaker dat men veel te gemakkelijk over effecten denkt. Er bestaat gewoon niet zoiets als een plug&play effect dat meteen een wereldgeluid voortbrengt. Zelfs een Eventide (meneertje anoniem; nader te noemen Sjappie) zal onderworpen moeten worden aan een hevige setup om een behoorlijk geluid te kunnen produceren.
    Heb zelf met heel veel effecten gewerkt en ben toch wel het meest te spreken over een GT-bakkie van Boss. Dit vanwege de prijs/kwaliteit verhouding van het spul. Het vergt echter een hoop geduld voordat je een dergelijk effect onder de knie hebt, want de factory presets zijn niet echt geweldig te noemen, en vormen derhalve slechts een aanzet om verder te experimenteren. Digitech vind ik hele goede losse pedaalbakkies hebben (m.n. de Whammy) en ook de effecten van de multi-pedalen zijn oké. Het is echter wel een feit dat de preamps gewoon wat minder zijn dan die van een Boss of Line6. En dat is nu juist het mooie van zo’n pedaalbakkie.
    Sjappie weet niet waarover hij praat. Een Eventide is niets anders als een effectprocessor en heeft geen preamps aan boord. Daarenboven is in de genoemde prijsklasse een TC-electronics G-Force een veel betere keuze, daar een Eventide (ter waarde van een leuke vierwielige middenklasser) voor livesituaties niet echt bruikbaar is.

    Voor het genoemde bedrag van fl.600,- kun je een goede tweede hands GT aanschaffen. Kijk bijv. eens op http://www.schreeven.nl die hebben er verschillende in de aanbieding.

    Tot slot wil ik nog even een kleine kanttekening plaatsen bijgeval iemand nog enige twijfel mocht hebben omtrent de geloofwaardigheid aan meneer Sjappie; als Digitech en Boss zogezegd ‘kut’ zijn, waarom zijn dit dan nou juist de meest verkochte effectprocessors? Zegt dat nu juist iets over al die tevreden Boss, Digitech en Line6 gebruikers, of over de persoon die lukraak met wat interessante termen aan het smijten is?

    Greets, Chiel.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2002
    Locatie
    Vennel
    Berichten
    131

    Standaard

    Heb zelf een Digitech....een Rp12....en ik ben op zich best tevreden met wat hij te bieden heeft.....het leuke aan Digitech is gewoon dat wanneer je een kastje van hun koopt dat het zo compleet is en er zo verschrikkelijk veel dingen ( geluiden ) inzitten.
    Ik moet zeggen dat dat voor mij op zich niet zo hoeft.Maar wel handig om te hebben :wink:
    Het enigste waar ik niet zo over te spreken ben is het distortion gedeelt.....ik vind het ( en dat is mijn mening ) niet zo heel mooi klinken.
    Daarom heb ik me onlangs ook een Rocktron en een Jmp1 van Marshall aangeschaft....en daar ben ik nu weer voor een aantal jaren tevreden mee.

    Ik kan een ding zeggen over GT kasten......ik hoor er werkelijk nooit wat slechts over.
    Veel vrienden van me hebben zo'n GT en hoor dus ook alleen maar positieve dingen.

  6. #16

    Standaard

    Om te beginnen, sluit ik me helemaal aan bij Chiel!
    Zelf vind ik DIGITECH erg OK, vooral de RP 100/200/300 zijn erg gaaf, voor relatief weinig geld gaaf speelgoed. Ze zijn van metaal en erg stevig, ook het pedaal is stevig maar soepel uitgevoerd. De RP100 heeft geen pedaal, maar kost dan ook maar €160
    Maar vooral de GeNetX moet je gehoord/gezien hebben! In deze zitten AUDIO DNA chips, door deze nieuwe chiptechnologie zijn de mogelijkheden verbazingwekkend (vind ik!). Voor €475 heb je al een heel erg bruikbaar apparaat. Over een paar weken komt de GNX3, dit is een Guitar Workstation, een floor processor met een ingebouwde 8-track Recorder (± €799) http://www.digitech.com/
    Nu even terug komen op je vraag, vraag jezelf een aantal dingen af: Wat wil ik ermee? wat moet het kunnen? hoe dik is m'n knip? hoeveel geduld heb ik (gave sounds creeren is een geduldige zaak en al doende leer je) en laat je voorlichten en probeer dingen uit....o ja...en bij je dealer krijg je zowiezo de beste prijs, dit is misschien niet de laagste...maar, de service die een dealer kan bieden is ook aan "kosten gebonden" (zelf ben ik geen dealer) Kortom...veel plezier bij het winkelen

  7. #17
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    2

    Standaard

    ik ben in de zeer luxe omstandigheid dat ik een zowel een tc electronics g-force (voor mijn main setup) als een digitech 2112 (oude set up) en een boss gt3 (voor om te oefenen zonder 10 he 19" rack) heb. ik kan dus goed vergelijken, en ik moet zeggen dat de gt3 een leuk bakkie is, met een goede prijs / kwaliteit verhouding. jammer dat de gt-3 live niet zo goed uit de verf komt, alhoewel ik nog wel moet stoeien met de presets. de digitech heeft toch ook wel z'n goede kanten, maar inderdaad, de preamp van de 2112 is niet super. de tc steekt er wel met kop en schouders boven uit, maar dat mag ook wel voor die 3500 piek.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2002
    Locatie
    id buurt van Nijmegen
    Berichten
    513

    Standaard

    ik heb de Valve FX van Digitech. is een 19" apparaat. het voorlopertje van de 2120 artist (alleen met 1 S-disc ipv 2)
    ik moet zeggen in combinatie met mijn POD; GEWELDIG!!!!!

    Clean+goede effecten/compressie etc. = Digitech erg goed in.
    SCHEUR = POD

    _____
    Rwin

  9. #19
    Junior Member
    Geregistreerd
    14 april 2002
    Locatie
    Liessel
    Berichten
    3

    Standaard

    Ik heb zelf de RP 7 van digitech en ik ben er best tevreden over.
    Er zitten veel verschillende effecten zoals oa: distortions,chorus,flanger,whammy,pitcher, delay ed.
    Hij is behoorlijk uitgebreid en zeker voor die prijs die ik er voor betaald heb destijds.
    Het enigste nadeel vind ik dan is dat de wah-wah voor geen meter klinkt, maar je kunt niet alles hebben.

    Kijk eens op http://www.digitech.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top