Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40

Discussie: EMG = okee?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard EMG = okee?

    Hey mensen,

    Sommigen van jullie kunnen misschien herinneren dat ik een tijdje geleden een Ibanez AXS 32 heb gekocht met een EMG ZW set (81/85). Nu heb ik de gitaar een tijdje en ik heb hem ook goed de sporen gegeven bij de band. En ik moet zeggen dat ik tot nu toe goed tevreden ben over de gitaar en het geluid ervan!

    Het kan aan mij liggen maar hoewel de elementen een heel hoog "metal gehalte" hebben, kan ik er heel goed mee overweg in een band waar ik meer muziek speel als richting progrock. Als ik een beetje met de volume en toonregelingen speel krijg ik er best goede geluiden uit. Clean is het niet heel geweldig, maar daar heb ik de gitaar ook niet voor.

    Misschien ligt het ook aan de constructie van de gitaar (volledig mahonie en set neck) maar nu vraag ik me af of hier iemand anders ervaring heeft met EMG's buiten de pure metal scene.

    Grtz,

    Nick
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Mwah ik heb een LTD Viper met EMG ZW set en kan clean wel erg goed mee uit de voeten komen.Althans met het hals element.De EMG85 dus.De EMG81 overstuurd té veel voor clean maar de EMG85 vind ik wel erg lekker klinken voor cleane stukken vind ik
    Veder heb ik weinig ervaring met EMG's en andere stijlen want gebruik de gitaar alleen maar voor hardcore/nu-metal
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Mooi toch? EMGs zijn het pispaaltje van de gitaarcommunity, veel van de doem-en-onheilverhalen die je leest zijn overdreven.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    403

    Standaard

    +1

    Ik heb met veel plezier emg's in mijn gitaar. En ik verwacht dat mijn volgende gitaar ook emg's zal bezitten.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaro
    Mooi toch? EMGs zijn het pispaaltje van de gitaarcommunity, veel van de doem-en-onheilverhalen die je leest zijn overdreven.
    juist, +1!

    EMG's zijn prachtelementen voor de zwaardere stijlen!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    +1 voor de voorgaande reacties. Er is behoorlijk wat negatieve feedback over EMGs te vinden op dit forum, maar meer dan 50% lult de rest gewoon na.

    Ik zal nooit beweren dat ze beter klinken dan passieve elementen, maar ook niet minder. Ze klinken gewoon anders, soms is dat wenselijk en soms ook niet.
    DA - doet je goed!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Smaken verschillen nu een maal
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.310

    Music

    hoe zit het dan met de emg60, si dat niet een mooi ding voor in de neck, als je ook clean wilt? ik wilde altijd al een gitaar uitrusten met een emg 85 in de brug, en 60 in de neck.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    De EMG 60 schijnt heel goed clean te kunnen, ik heb 'm liggen voor in m'n zelfbouw explorer. Hij is er overigens in 2 versies, met keramische of alnico magneet. Daar kwam ik pas achter nadat ik de mijne had besteld.
    DA - doet je goed!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nickname
    Misschien ligt het ook aan de constructie van de gitaar (volledig mahonie en set neck) maar nu vraag ik me af of hier iemand anders ervaring heeft met EMG's buiten de pure metal scene.

    Grtz,

    Nick

    Ik heb ervaring met EMG elementen buiten de 'metal scene'.
    Ik was er een hele tijd tevreden mee, totdat ik die 'rauwe' toon teveel miste in de EMG's. Ik was benieuwd of passieve elementen mn toon konden verbeteren, zonder de sound te 'verknallen'. Nu heb ik er een tijdje passieve elementen in zitten en ik kan alleen maar zeggen: 'wow'! Wat een verbetering. Clean klinkt nu fantastisch, distortion klinkt heerlijk zingend, heavy, helder en rauw, veeeeeeeeeeeeel beter voor (klassieke) hardrock dan EMG.
    Ook veel meer definitie...zelfs onder high gain blijven de noten duidelijk hoorbaar zonder dun te klinken. Het springt er veel meer uit dan EMG. Geen modder. De G-snaar is nu eindelijk duidelijk hoorbaar en klinkt net als de andere tonen heavy en strak. Perfect voor ROCK tot aan rauwe, ballsy HARDROCK. EMG is wat dat betreft meer metal, serieus. Wil je een 'stevige' sound alla Guns 'n Roses/Velvet Revolver, dan is passief absoluut waar je moet zijn. Natuurlijk geschikt voor vele andere 'rock'stijlen, maar ik duid maar aan wat ik bedoel met 'heavy'...geen donkere onduidelijke metal-brei dus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top