Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 53
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    cool. wordt het ook een 'scalloped' neck, waar hij zo'n beetje al zijn gitaren mee uitgerust heeft? En mag je zomaar een fender logo op een zelfbouw plakken? ik zat het me namelijk af te vragen omdat ik zelf ook een les paul ga bouwen maar omdat ik vrijwel iedereen hier op het topic een eigen naam op de headstock zie maken begon ik te denken dat het plakken van een gibson of fender logo (wettelijk) niet mag i.v.m. copyright of iets dergelijks.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    volgens mij is dat net zoiets als met cd's kopieren;
    het mag zolang het alleen voor eigen gebruik is...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2004
    Locatie
    Antwerpen (Ekeren)
    Berichten
    1.454

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madman
    volgens mij is dat net zoiets als met cd's kopieren;
    het mag zolang het alleen voor eigen gebruik is...
    Idd, zal wel zoiets zijn... En voor dit soort kopieën snap ik het wel.

    Alleen voor een volledige zelfbouw snap ik niet dat sommige mensen persee een Fender logo willen. Als je een strat of Tele volledig zelf gebouwd heb, ben je daar toch trots op lijkt mij, en dan zet je er toch je eigen naam op ???

    Of zijn er mensen die zich schamen dat ze niet op een fender of gibson oid spelen? Mij kan het nl. niet schelen als ik eens op het podium sta met mijn squier ipv de fender, dat ding speelt en klinkt ook best lekker (voelt enkel wat goedkoper aan) dus waarom niet...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door up-guitarman
    Met alle respect, maar ik begrijp dat gedoe niet wat het namaken van bekende gitaren betreft.

    Maar hij is wel mooi gedaan !!! Veel plezier nog met de afwerking !!!
    Als je zoveel gitaren als fred hebt, waarom niet eens eentje namaken?
    ik zou het zelf ook wel doen met de Rampage van Jerry Cantrell, maar ik ben toch maar voor the next best thing gegaan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madman
    volgens mij is dat net zoiets als met cd's kopieren;
    het mag zolang het alleen voor eigen gebruik is...
    cool, net als met de wiet hier in nederland. je mag het verbouwen maar wel voor eigen gebruik
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    niet helemaal (maar wel bijna) je mag op ieder gitaar (dus niet alleen zelfbouw) ieder sticker of merkje op plakken dat je wilt, net zoals je een rolls royce sticker op lelijke eend mag plakken .Wat je niet mag doen is een dergelijk product verkopen als zijn het product wat dat merk vertegenwoordigd, verder mag je ook niet in commercieel verband zo'n merk maken.

    @ Kassie; de nek is al gescalloped hoor
    life sucks and then you die

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Mooi gedaan, met oog voor detail en daarom vind ik die twist ook juist zo leuk. Ik zou hem zo laten en er geen andere hals opzetten, lekker eigenwijs. Heb je er al op gespeeld?
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  8. #18

    Thumbs up

    mijn strat heeft een plaatje van tweety op de kop, ik dacht dat Ik orgineel was..damn.

    Maar mooi gedaan Fred!!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    duckman en dan een tweety op de kop ?? (ik heb nog een donald duck plaatje voor je )

    ja ik heb er vanavond op gespeeld en qua bespeelbaarheid mag deze nek er wel op blijven zitten, misschien moet ik er gewoon nog 1 in elkaar zetten met de correcte nek (anders kom ik nooit van die nekken af )
    life sucks and then you die

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door up-guitarman
    Alleen voor een volledige zelfbouw snap ik niet dat sommige mensen persee een Fender logo willen. Als je een strat of Tele volledig zelf gebouwd heb, ben je daar toch trots op lijkt mij, en dan zet je er toch je eigen naam op ???

    Of zijn er mensen die zich schamen dat ze niet op een fender of gibson oid spelen? Mij kan het nl. niet schelen als ik eens op het podium sta met mijn squier ipv de fender, dat ding speelt en klinkt ook best lekker (voelt enkel wat goedkoper aan) dus waarom niet...
    mij kan het in principe ook niet schelen waar ik mee op het podium sta. Het liefste juist niet met een gibson want dat wordt er door de gitaristen in de zaal heel wat van me verwacht. Toch wil ik het liefste wel een gibson logo op mijn zelfbouw les paul. Ik wil gewoon zo'n ding precies nabouwen dus ook het logo.

    @ fred: ja nu zie ik het ook van die scalloped neck. Op een van die eerste foto's kon ik het niet goed zien en had het verhaaltje nog niet helemaal gelezen. Maar nu heb ik alles wel gezien en 't is een puik gitaartje! Hoe speelt zo'n scalloped neck eigenlijk? Yngwie zei een keer in een intervieuw dat het voornamelijk voor string bending was en niet zozeer voor de snelheid. Hij zei dat het juist moeilijker was om snel te spelen.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top