Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard Combo-versterker voor Jazz-gitaar

    Ik ben op zoek naar een combo-versterker met een warme jazzy sound. Natuurlijk, ik weet dat dat niet alleen aan de versterker ligt, maar misschien weet hier iemand welke versterkers daar bij uitstek voor geschikt zijn.

    Wie werpt de eerste steen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    haha ik want ik ben al 3 weken ziek en heb helemaal niets te doen en post de laatste tijd veel te veel op dit forum

    Probeer eens een Roland Jazz Chorus (JC-120). 120 watt transistor 2x12" combo, met 2 kanalen, 4 inputs, reverb, vibrato,chorus, overdriveje (niet ruig, klein randje).

    ik heb er jaren 1 gehad en WAT EEN CLEAN!! zuiverder gaat het niet! zeker een prachtige stereo chorus erbij, niet mis

    2e hands voor 400/500 te krijgen. al heb ik toen 300 voor mijne betaald, je moet maar net geluk hebben

  3. #3

    Standaard

    Ikke ikke ikke ^^

    maar noem nog es wat dingen, als: budget, ervaring, gitaar enz..

    ah nee!!! Skabouter je bent me 2 seconden voor!!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ha still got it

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Roland JC120 is een veel gebruikte amp of een oude 15" trace Elliot basversterker. Laatst nog een jazz gitarist daarop gehoord. Waanzinnig!
    Tijd voor een nieuwe slogan.......

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a darker shade of grey
    maar noem nog es wat dingen, als: budget, ervaring, gitaar enz..
    Budget: is even niet het punt. Ik geef liever een paar honderd euri voor iets uit wat naar m'n zin is, dan dat ik voor een koopje zit spijt te hebben.

    Ervaring: In Jazz nog niet veel, maar vind ik de laatste tijd steeds interessanter.
    Blues, pop, akoestisch fingerpicking, da's allemaal geen punt, maar in dit geval niet zo relevant.

    Gitaar: momenteel een MusicMan Axis Sport met 2 P-90 Pickups. Zou voor jazz-dingetjes misschien wel een andere moeten worden.

    En nog bedankt voor die snelle stenen...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ik ken die gitaar niet goed, en het is niet direkt een jazzer, maar P90`s geven wel een fijne warme jazzklank.

    budget....je hebt het over een paar honderd euro...bedoel je dan 200/300? of meer....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Roland Jazz Chorus

    Fender Twin Reverb (wel slecht voor de rug)

    Polytone (diverse modellen)
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    jazz chorus is ook niet goed voor je rug..........zwaar onding, zorgen dat er wieltjes onder zitten!! Twin is ook erg mooi natuurlijk,maar wel wat feller/scheller en veel duurder. Jazz chorus is heel erg warm en stuk goedkoper.
    Vox AC30 is natuurlijk ook erg mooi, maar ook erg aan de prijs. voor perfecte clean zit je met JC120 prima en qua prijs ook!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter
    ik ken die gitaar niet goed, en het is niet direkt een jazzer, maar P90`s geven wel een fijne warme jazzklank.

    budget....je hebt het over een paar honderd euro...bedoel je dan 200/300? of meer....


    500-600 mag ook wel. Inderdaad die p-90's (vooral in neckpositie, tone rolled back) geeft wel een jazzy soundje, ja....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top