Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    vraagje Iemand ervaring met de Digitech EX-7?

    Iemand?

    Ik zoek (voor de nabije toekomst) een wah pedaal dat meer kan dan dat. Deze heeft een aantal geinige extra's. Eén ervan is gebasseerd op de Whammy en een ander op een van de weinige echt leuke geluiden uit de XP300 (spacestation). Verder zit er nog een lesley-effect in enzo.

    Allemaal goed en aardig enzo, maar het moet natuurlijk wel goed te gebruiken zijn en overeind blijven. Ik heb m'n XP300 weggedaan omdat het pedaal alleen goed te gebruiken was als je 'm geïsoleerd in een loopje zou plaatsen.

    Vandaar mijn vraag.

    Voor mensen die het ding niet kennen, maar mogelijk geïnteresseerd raken, hier een linkje: http://www.digitech.com/products/EX7/
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2004
    Locatie
    www.vai.com
    Berichten
    1.182

    Standaard

    hoi vulvasonic,

    ik heb effe de demo beluisterd em ik moet zeggen...een veelzijdig dingetje hoor.
    moet je die univibe eens luisteren...echt wel mooi.
    de flanger bv.klinkt ook niet onaardig.
    wat moet ie kosten?
    For the love of god, My passion has become warfare!

    vai rules!

    golden earring rocks!

  3. #3

    Post

    ik heb hem gezien voor 230 euro,
    ik vind het zelf ook wel een interessant ding,
    maar ik ben dan bang dat je van alle effecten net niet alles hebt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    op t harmony central forum zijn ze er altijd positief over

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    239 bij Feedback.

    Het lijkt in ieder geval interessant. Ik wil graag een wah, maar ik wil ook meer space-effecten en deze lijkt beide te hebben. Ik heb het alleen niet zo op dat modelling gedoe van digitech, dus ik vrees dat dit het weer NET NIET is. Dus ik hoop op een aantal positieve geluiden van mensen die 'm hebben getest. Harmony Central is nooit een goede maatstaf voor kwaliteit.

    De Mold Spor Wah / Psycho-Scumatic Wah van Snarling Dog is misschien wat dat betreft zelfs interessanter, maar deze wordt volgens de site van Snarling Dog niet meer geproduceerd....., heb IK weer.

    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #6

    Effect ! Vox

    VOX is de wah. Andere effecten haal je maar uit andere kastjes. Maar ga niet lopen frotten aan DE wah sound.
    Wil je echt iets heel anders koop dan een Morley. Vette fuzz en gaat van wow-wow tot yoy-yoy.
    Voor de liefhebbers van zo'n raar geluid.
    Wisten jullie trouwens dat meneer Zappa de wah in 1965 aan meneer Hendrix heeft getoond als zijnde 'leuk speledingetje'? Vooruitziende literblikken zijn dat.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reitse
    ik heb hem gezien voor 230 euro,
    ik vind het zelf ook wel een interessant ding,
    maar ik ben dan bang dat je van alle effecten net niet alles hebt.
    ik heb 'm in gebruik, omdat ik een gewone Whammy te duur vond, je mist weliswaar een paar Detune-standen van de whammy, maar daar heb ik 'n CE-5 en 'n Magicstomp voor; de whammy van de EX-7, 'whammy't' erg lekker!

    verder zijn de effecten stuk voor stuk echt bruikbaar en klinken ze erg goed (ik heb 'm wel via een TB-looper uit voorzorg, maar zonder looper niet veel verlies); de Leslie gebruik ik voor 'orgel' stukjes of SRV-wannabe dingen
    de Univibe is te gek voor Hendrix'y dingen..
    de 2 wah's klinken ook erg verschillend en lekker

    wat ook erg fijn is, is dat ALLE distortion/OD's uit de DF-7 (Distortion factory) ingebouwd zijn; Space Station + Metal Zone is echt kicken..

    je kan de distortions niet 'los' gebruiken, maar als ik m'n whammy op stand '0' laat, kan ik in principe ieder DS/OD pedaal 'gebruiken' ..

    de hielswitch voor DS/OD werkt uitstekend, de teenswitch is even wennen als de EX-7 op 'n hellende plank staat zoals bij mij; het is 'n kwestie van wennen, maar het werkt op zich goed (vaak laat ik 'm aan en toggle ik via TB-looper)

    voordelen: zie hierboven + redelijke prijs

    nadelen: teenswitch heeft (bij hellende pedalboard als Tonebone Boneyard e.d.) de neiging om moeilijk(er) aan te gaan
    bij 'n hellend vlak pedalboard kan het pedaal ook iets naar voren ' zakken' ; waardoor de whammy niet meer op stand 0 blijft staan..
    ik laat m'n voet er meestal op, dus kan ik 't corrigeren..


    ik heb 'm 2ehands gekocht, want 230 heb ik er (net) niet voor over

    aanrader hoor!
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Hee Nitefly, bedankt voor de info!


    Toch nog een vraag (of twee); Ieder effect heeft z'n eigen settings en regelbare parameters (toch?), kun je die distortions en dergelijke ook uitzetten, of op 0 zetten, zodat ze het effect zelf niet beïnvloeden?
    Dat vond ik namelijk zo vervelend aan de XP300, dat een prefab geluid produceerde waarin delays en distortions allemaal binnen 1 effect zaten vastgebakken, waardoor het alleen maar redelijk klonk als je eerst al je andere overdrives en effecten uitschakelde. SUPER IRRITANT vond ik dat!
    Als deze 'bij-effecten' dus weggelaten kunnen worden, dan zou dat dit pedaal enorm functioneel maken.

    En de tweede vraag; jij hebt er een externe footswitch bij meende ik te zien?
    Is dat niet meer dan een handigheidje, of vind je het een noodzaak?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    Hee Nitefly, bedankt voor de info!


    Toch nog een vraag (of twee); Ieder effect heeft z'n eigen settings en regelbare parameters (toch?), kun je die distortions en dergelijke ook uitzetten, of op 0 zetten, zodat ze het effect zelf niet beïnvloeden?
    Dat vond ik namelijk zo vervelend aan de XP300, dat een prefab geluid produceerde waarin delays en distortions allemaal binnen 1 effect zaten vastgebakken, waardoor het alleen maar redelijk klonk als je eerst al je andere overdrives en effecten uitschakelde. SUPER IRRITANT vond ik dat!
    Als deze 'bij-effecten' dus weggelaten kunnen worden, dan zou dat dit pedaal enorm functioneel maken.
    Het pedaal heeft 2 'switches'; een hielswitch (met je hiel aan/uit klikken; werkt erg goed) en een teen switch (zoals bij 'n wah).
    via 'model select' kies je het effect (Whammy/wah/synth/flanger/leslie), dus 1 x intrappen ('naar voor') is bijv. flanger aan (erg lekkere sound ook!) en dan speel je met 'n flanger..
    als je dan de hielswitch ('naar achteren') aantrapt kun je de door jouw gekozen distortion (bijv. een Boss DS-1 of Proco Rat) 'erbij zetten' (dus in 't geval van 'n flanger; een dikke 'jet flanger/swoosh')

    heb is dus eigenlijk 2-in-in (waarbij de hielswitch 'vanaf stand 0', wel allebei de effecten aanzet).. je hoeft de distortion-controls dus niet op 1 te zetten..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    En de tweede vraag; jij hebt er een externe footswitch bij meende ik te zien?
    Is dat niet meer dan een handigheidje, of vind je het een noodzaak?
    dat heb je goed gemeend idd; er zit alleen nog geen kabel tussen
    ik heb 'm erbij gehaald om snel tussen de verschillende modellen te 'wisselen'; wat je echter wel kan doen is bukken en even aan 't model-knopje draaien;

    bijkomend voordeel hiervan is dat je meteen de expressie-parameters kan veranderen (bijv. whammy +1 oct = draaiknop 2: 12.00u, maar 'die lekkere crybaby sound' = draaiknop 2: 11.00u..)

    dat is nl het enige 'nadeel' je kan wel van 'model' wisselen en daar een ANDERE distortion programmeren, maar de parameters voor je whammy/wah/etc worden van de 3 knoppen aan de bovenkant afgelezen..

    verder is de switch 'pedalboard'vulling voor m'n bescheiden ...surfplank...
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Klinkt toch nog redelijk gecompliceerd. Ik moet het ding gewoon een keer gaan testen om 'm goed te kunnen beoordelen.

    Maar heeft niemand iets te melden over de Mold Spore Wah van Snarling Dog?
    Ooit getest of gehoord?
    Iemand?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top