Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Enter Shikari

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard Enter Shikari

    Van de site van Doornroosje:

    "Nog voor de recente explosie post hardcore/emo/screamo bands opereerde Enter Shikari onder de naam Hybryd. Touren, touren en nog meer touren was en is nog steeds het devies van de band. Onlangs stonden ze als headliner in een met 4000 mensen uitverkocht Astoria in Londen. Een hele prestatie voor een jonge band zonder plaat, enkel een paar singles. In plaats van een lucratieve platendeal te tekenen brengen ze het materiaal uit op eigen label. De laatste single ‘Mothership’ werd opgenomen met producer Pedro Ferreira (The Darkness, Therapy?) en is sinds oktober alleen online te verkrijgen. De clip ‘Sorry, you’re not a winner’ komt inmiddels regelmatig langs op MTV2. Het gaat hard met de band. Enter Shikari brengt een soort mix tussen The Prodigy en The Used, maar met een volkomen eigen sound. Een langspeler is in de maak, maar mogen ze de komende periode het vaste land van Europa overtuigen van hun live performances. En die zijn gegarandeerd enerverend!

    Malkovich wordt vaakvergeleken met cultband The Refused. Het is natuurlijk een eer om met zo'n band vergeleken te worden, maar de band uit Zweden doet het al een tijdje niet meer. Tevens heeft Malkovich met 'A Criminal Record' bewezen ook op eigen benen te kunnen staan. De plaat is een killer. Ook voor mensen die The Icarus Line kunnen waarderen is Malkovich een band om te checken.

    San Andreas kan aanspraak gaan maken op de titel in de categorie 'beste nieuwkomer'. Net als Enter Shikari heeft deze band uit Rotterdam nog geen langspeler, maar daar wordt erg hard aan gewerkt. Deze wordt dan ook begin 2007 verwacht. De jonge band dankt de populariteit voor een groot deel aan de ep 'The Lover Kills'. Dit ep'tje vol emocore bommetjes bezorgde de band en passant ook een tourtje in de UK. Ervaar vanavond waar de buzzz rondom San Andreas vandaan komt."

    http://www.doornroosje.nl/ProgrammaDetail.asp?id=5336

    Vrijdag 12 januari vindt het plaats dus, in Doornroosje.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    983

    Standaard

    Enter Shikari klinkt wel vet, maar niet zo vet als de
    nederlandse emo/postHC band 'shikari'

    www.shikari.nl
    www.lssz.fr / laissez.faire

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 december 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    253

    Standaard

    Wel toffe band, die clip van ze is ook tof! Ik ga ze in april zien op Groezrock, lijkt me best tof..

  4. #4
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Wiew, gister gezien in WaterFront, ziekelijk gekkenhuis in die tent en vette band joh Okay geluid en zang liet hier en daar te wensen over maar dat compenseerden ze dan ook meteen met hun retevette show. En ook erg leuk dat de zanger en bassist na afloop even tussen het publiek komen..


  5. #5

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2005
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    2.157

    Standaard

    Had ze gisteren ook gezien in Rotterdam, effe mijn nietszeggende review...

    De opener was Pheadra List oid. Wel aardig, een band die voor een deel uit San Andreas leden bestaat. De drummer van S.A. zingt er, er zit een gitarist in van S.A. en de rest bestaat uit wat toen we met Fivelastwords met hen optraden de roadcrew van S.A. was. De zanger van P.L. beviel me overigens een stuk meer dan de zanger van S.A., die kan wel enigszins gillen maar veel meer dan dat niet. De muziek van S.A. is niet helemaal mijn smaak (al vind ik het zeker niet slecht), maar knallen doen ze in ieder geval.

    Malkovich, ja kan me voorstellen dat dat voor sommigen een te grote chaos lijkt. Ik vind ze wel vet, luister eens naar hen op de myspace. Soms verzand het voor mij ook teveel in chaos, maar een zeer bekwame en energieke band met een gezond vleugje bizarriteit

    Dan de hoofdact Enter Shikari. Stak voor mij zeker niet boven de rest uit. Vaak veel belovende originelere intro's met een flinke dosis hardcore dance geluiden, maar dan mondde het weer uit in wat onoriginele harde punkerige riffs met slechte "zang". Oke podiumpresentatie, ook weer niet vervelend om aan te horen, maar voor mij geen hype waard.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2005
    Locatie
    grond
    Berichten
    3.485

    Standaard

    wow echt een dik jaar terug zat ik hier dik reclame te maken voor san andreas en nu doen jullie het al voor me das vet .

    Maar Enter shikari dikke vette shit is dat eindelijk wat nieuws op deze wereld :d

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    983

    Standaard melkweg

    ben zojuist bij Enter Shikari in de melkweg geweest... ik vond het best vet !
    op een gegeven moment moesten ze gewoon stoppen omdat het podium vol met stagedivers ... euhm stagestanders stond... en de zanger had ook nog wat leuks.. over zijn wireless monitor ontvanger.

    " Ehm, somewhere down there on the floor, is a little black box ... if you find it please give it back, because its quite expensive, and wea can't afford another one ... but i think it must be trampled to shit by now so let's go on... "

    en een meisje voor mij stond te smsen

    " dit is echt het raarste optreden ooit, die gasten hebben binnen een half uur alles gesloopt "

    was een leuk avondje.
    www.lssz.fr / laissez.faire

  9. #9
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ik heb de cd van hen maar 's gedownload nadat ik die single van ze wel gaaf vond. Ik vond de cd echt zwaar tegenvallen. Het is van alles wat. Ik vind de hardere stukken wel gaaf met de dance invloeden maar voor de rest vind ik het een allergaartje. Ben bang dat het een korte hype zal zijn....
    Gezocht: Ibanez DE7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top