Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28

Discussie: Telecaster Kits

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard Telecaster Kits

    Hallo,

    als tele liefhebber vroeg ik me af of zoiets als dit een goede gitaar oplevert:
    http://www.torresengineering.com/telguitkitco.html

    Lijkt me wel leuk om zelf de finish te bepalen, een eigen 'head'.

    Alles zelf maken zoals sommigen doen, daar heb ik de tools niet voor dus dat is gedoemd te mislukken. Zijn dit soort kits ook in de EU verkrijgbaar? Om gelazer bij de douane te voorkomen.
    Laatst gewijzigd door Meneer I.; 8 februari 2007 om 08:59

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Zo'n kit lijkt me weinig toegevoegde waarde hebben aan een Tele die je in de winkel koopt. Je bouwt toch meestal een gitaar omdat je daar je eigen twist aan wilt geven, en dit is min of meer een standaard Tele (afgezien van de pickups)
    -

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    ik zie die kits ook vaker in guitar magazine staan (UK), ze bieden zelfs lp style kits aan met een flamed maple top en alles, en doublenecks, voor el cheapo prijzen (goedkoper dan op deze website)...

    voor een eerste bouwervaring lijkt t me een heel leuk idee, en je kunt er toch zelf je twist aan geven met de finish en de pickups bv., hoewel t wel gewoon n standaard tele blijft natuurlijk...
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    op zich wel

    maar dan kun je ook je eigen gitaar ns uit elkaar schroeven en weer in elkaar zetten. heb je dezelfde ervaring
    -

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    ok dat klopt wel, maar we zijn niet allemaal even handig hiero.. bovendien moet je wel de headstock nog ff shapen en de body finishen, dus t is niet alleen schroeven geblazen, maar ben t met je eens dat de gedreven gitaarbouwer hierin geen uitdaging zal zien nee..
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  6. #6

    Standaard

    bij www.guitarpartsonline.com heb je die kits voor 100 dollar.
    is wel een goede manier om met gitaar bouwen in aanraking te komen.
    hang je zak in die bak en schijt die bak met gemak vol met kak

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Tja een andere optie kan dus ook zijn om 'iemand' (?) een body te laten zagen/frezen en er een Allparts tele neck er op te zetten, en dan zelf de electronica hardware uit te gaan zoeken.
    Dan is het veel meer te customizen natuurlijk, maar alles zelf maken zoals de zelfbouwers hier op 't forum doen dat is mij een stapje te hoog.

    Op vindt ik een tele in blank gelakt hout zonder slagplaat wel mooi, en dan met hummies of P90s erop.
    Is de bedrading dan via een afdekplaat via de achterzijde te benaderen?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    @koennie,

    goeie link, en ik moet zeggen dat die PRS kit er ook niet verkeerd uit ziet. Ik weet niet hoe de electronica is maar dat is altijd nog te upgraden.

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer I.
    Dan is het veel meer te customizen natuurlijk, maar alles zelf maken zoals de zelfbouwers hier op 't forum doen dat is mij een stapje te hoog.
    Ik ga ruzie krijgen: Schat de gemiddelde zelfbouwer niet te hoog in!

    Het is voor iedereen te doen, het zit hem in de voorbereiding zoals: onderdelen aanschaffen, opmeten, alles uittekenen in 1:1 schaal, oefenen met stukjes afvalhout etc......

    Je kan altijd beginnen met een kant en klare hals of een voorgezaagde toets.

    Er zijn er genoeg bij zelfbouw die nooit iets met hout gedaan hebben en een fantastisch 1e project neerzetten.

    Als je het durft, en je kan het je financieel permiteren zou ik het zeker aanraden.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer I.
    @koennie,

    goeie link, en ik moet zeggen dat die PRS kit er ook niet verkeerd uit ziet. Ik weet niet hoe de electronica is maar dat is altijd nog te upgraden.
    je kan natuurlijk ook bij winkels als http://www.voxhumana.nl/ of www.tonefactory.nl alleen een body en hals kopen en dan de rest zelf samenstellen.
    heb je een bovenfrees? mocht je die hebben, dan is het echt niet moeilijk hoor! je moet alleen een beetje lef hebben
    je lijmt twee balken hout tegen elkaar, de boel vlakken en op dikte brengen en dan met een mal (van bv MDF) de vorm uitfrezen. dan heb je t moeilijkste al gehad.
    maargoed, kijk maar, de keuze is aan jou!
    hang je zak in die bak en schijt die bak met gemak vol met kak

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top