Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1

    Standaard Laney VH100R of iets anders voor postHC/indie/punk ?

    Goede avond allemaal.

    Ik ben op zoek naar een goeie versterker. Ik speel ongeveer zulke muziek www.myspace.com/cowarmy. Mijn inspiraties zijn Helmet, Deftones, verschillende indie/experimental/emo/hardcore en metal bands.
    De amp moet en mooie clean hebben, goeie highgain sound (een 5150 zou perfect zijn maar de clean) met veel ballen. Ik heb een goede effect loop nodig, het beste zou die van de Laney zijn. Ik gebruik vaak meerdere tegelijk, dus dat zou handig zijn. Het enige nadeel is dat ze zo moeilijk te krijgen zijn ;/ Wat zouden jullie kopen ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    check eens een engl of een framus ..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Mesa Boogie Mark III of IV.
    Of een Mesa Rectifier(Single, Dual, Tremoverb of Rectoverb).

    De Marks hebben redelijk droge maar erg strakke scheur met veel defenitie en minder gezoem dan de rectifiers.
    De clean is geweldig op de Marks.
    De Rectifier heeft weer een wat lompere scheur, losser in het laag en het clena is iets minder dan op de Marks.

  4. #4

    Standaard

    Das wel ff een andere prijsklasse he. Je zou trouwens ook een JCM2000 kunnen halen, of een Enl Ritchie Blackmore, ook een fijne amp met gescheiden kanalen. Of de Peavey 610nogwat Plus, die heeft een gescheiden toonregeling geloof ik, en die klinkt hetzelfde als de 5150.

  5. #5

    Standaard

    Daar wil ik nog even bij opmerken dat de 5150 qua distortion heel zwaar en donker is, in vergelijking daarmee is de Marshall een stuk hoger en "opener" en de Engl wat "losser" zeg maar, wat meer buizen-rafelig. Die 61nogwat is dus een nieuwe uitgave van de 5150.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hendrix_appendix
    Daar wil ik nog even bij opmerken dat de 5150 qua distortion heel zwaar en donker is, in vergelijking daarmee is de Marshall een stuk hoger en "opener" en de Engl wat "losser" zeg maar, wat meer buizen-rafelig. Die 61nogwat is dus een nieuwe uitgave van de 5150.

    6505 - gedeelde toonregeling, slecht clean, €1000
    6505+ - gescheiden toonregeling, acceptabel clean, €1300

  7. #7

    Standaard

    Die plus noemde ik dus in mijn eerste post. Vergat em in de tweede.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 december 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    253

    Standaard

    Bij een ENGL Ritchie Blackmore heb je gewoon meer gitaargeluid dan bij een 5150.. Voordeel bij de Ritchie is ook dat je 1 clean, en 2 dist. kanalen hebt.. En dus wat meer kan varieren in sounds..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 december 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    253

    Standaard

    Ik heb zelf ook een laney gehad.. geen buizen weliswaar.. Maar toch een erg goeie versterker hoor. Goed clean ook.

  10. #10

    Standaard

    Ik dacht zelf ook aan een JCM2000, maar die heeft een slechtere loop. Ik vind die van de Laney echt het best. En ja...een Mesa is toch wel erg duur
    Heeft iemand misschien samples van die Laney in wat hardere muziek ? Ik speel een Gibson SG met SH-4 bridge.
    Hij is ook moeijlijk verkrijgbaar in NL, niet waar ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top