Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: welk kastje?

  1. #1

    Standaard welk kastje?

    Hoi,

    Ik speel niet zo heel vaak akoestisch op het podium maar wil wel graag mn spullen en geluid in orde hebben.

    De spullen waar ik op speel is een akoestische LAG gitaar waar ik ontzettend happy mee ben en een solton actieve monitor. deze combinatie moet nog aangevld worden met iets wat het akoestische karakter benadrukt. een of ander pedaaltje als het kan. wat ik ook graag zou willen is wat reverb en wat chorus. k weet dat ik dat soort pedaaltjes welleens gezien heb maar nooit echt onthouden at het was.

    welk pedaal moet ik hebben heirvoor? en wete iemand waar ik die 2ehands kan vinden?

    alvast bedankt.
    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2

    Standaard

    Ben zelf de volgende dingen al tegen gekomen.

    Boss ac-2. dit zou betekenen dat er nog ene pedaal voor reverb en een chorus bij zou moeten komen. niet echt de bedoeling.

    Zoom 504 II dit lijkt me een geweldig apparaat. ik heb de eerste versie al eens gehad en as daar wel over te spreken. nooit kunne proberen over een actieve monitor

    Boss AD-3 wel eens gehad. leuk pedaal maar nooit geprobeerd over een actieve monitor

    Boss AD-8 ???

    Zoom A2.1u ???

    Zoom A2 ???

    Korg ax 3a

    Yamaha magic stomp acoustic ???

    iemand een idee wat er goed te gebruiken is?
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 februari 2004
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    1.588

    Standaard

    Ik heb een tijdje terug alweer de zoom A2 getest, op zich een leuk apparaat. Clean't de sound van je gitaar op zeg maar. Ik vond het een leuk apparaat, maar als je echt een akoestische sound wilt hebben zou ik een Fishman Aura o.i.d. nemen.
    Lakewood M1-CP, Brian Moore MC/1, Zelfbouw Strat
    MXR, T-rex, Ernie Ball
    Peavey Classic 50

  4. #4

    Standaard

    Ik zie dat ik jaren geleden als eens een soortgelijke vraag heb gesteld... :-)

    de zoom a2 is idd wel iets wat zou kunnen. lijkt me een handig ding. kan je er meer over vertellen? prijs is toch wel heel belangrijk in dit geval. normaal kan het me niet zoveel schelen wat het kost bij elektrische gitaar. maar akoestisch gebruik ik wat minder vaak dus daar moet niet teveel geld in gaan zitten.

    de zoom a2 is wel een goed idee...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.955

    Standaard

    De gitarist van m'n band had laatst een 2e hands zoom A2 voor €60, daar heb ik 'm nog niet voor gevonden, maar voor €80 moet wel lukken.
    .........

  6. #6

    Smile

    Nocki,

    tegenwoordig heb je apparaatjes dat een piezo signaal kan opleuken met mic modelling, dus dat t net lijkt of er opeens een mic voor je gitaar staat zonder de bijbehorend feedback en rumble... ik heb echter geen flauw idee of t in de praktijk werkt en t echt iets aan je sound toevoegt, dat zou ik wel graag willen weten trouwens...

    verder werkt elke gtr fx processor wel tussen je elektro akoestische gtr en je monitor... wat kost zo'n Solton monitor?

    Johan

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2006
    Locatie
    Zuidland
    Berichten
    2.266

    Standaard

    Hey Nocki

    Vraagje voor je: die acoustische LAG, kun je daar iets specifieker in zijn? Ik wil binnenkort nl. een LAG kopen uit de nieuwe 4-seasons serie. De Spring dreadnought heb ik al getest en die bevalt me flink met z'n fris karakter.

    • Welke heb jij? (of is-ie niet uit de nieuwe serie?)
    • Wat zijn de minpuntjes?
    • Hoe bevalt het Shadow-element?
    Alvast bedankt!!

  8. #8

    Standaard

    Hoi,

    ben al heel lang op zoek geweest naar een goede akoestische gitaar die een beetje speelde als een elektrische en goed klonk als tie uitversterkt werd. heb er diverse gehad en weer weggedaanmaar toen ik deze lag lente gitaar tegen kwam was ik verkocht. hier is alles goed aan. natuurlijk. het is een goedkope gitaar maar echt een heel goede.

    het element is heel goed en minpuntjes heb ik nog niet gevonden. gewoon helemaal mijn gitaar!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2006
    Locatie
    Zuidland
    Berichten
    2.266

    Standaard

    Hartstikke bedankt!

    Ik ben vandaag langs gegaan om iets te ruilen daar en heb'm nog eens geprobeerd. Egnagna... ik ben verliefd

    Nu nog wachten tot die el/ac cutaway binnen is

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top