Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Discussie: 3 weg footswitch

  1. #11

    Standaard

    Het is wat anders geworden, ik wil nu alleen nog maar kiezen of ik over m'n effecten speel, (via effecten loop) of zonder effecten. (gelijk in de vertsterker) dus ik wil kunnen kiezen of ik speel via m'n effectpedalen, of gelijk in de amp.


    hugo

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    als je het idee op deze site combineert met een dingetje waarmee je de output van je effecten tegelijkertijd met de directe output in je amp kan prikken zou het moeten werken

    het enige waar ik onzeker over ben is dat als je de output van je effecten direct vastsoldeert aan de kabel voor het directe geluid, of het dan je geluid beinvloedt.

  3. #13

    Standaard

    het spijt me zeer, maar ik snap er niks meer van.
    kun je mij het nog een keer uitleggen.



    hugo

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    ja, sorry het bier begon op te raken

    die website waar ik naar verwees is een ontwerp voor een A/B box
    daar komen twee signaalkabels uit, eentje zou naar je effecten gaan, en eentje rechtstreeks naar je versterker
    dan moet je alleen nog zorgen voor iets waardoor de kabels ná je effecten weer samenkomen met die directe kabel
    zoiets;

    gitaar----A/B box---effecten----|
    ................|.......................... |
    ................|.......................... |
    ................---------------------------versterker

    (puntjes negeren, kon m anders niet tekenen)

    ik weet alleen niet zeker of je de kabel ná je effecten zomaar aan je directe kabel vast kan solderen, want het zou kunnen dat het je geluid beinvloedt
    Laatst gewijzigd door madman; 11 februari 2007 om 11:17

  5. #15

    Standaard

    ik snap hem, bedankt, en nog een vraag: die kabels zijn het signaal kan ik de aarde, massa, afscherming overal aanelkaar verbinden?


    hugo

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    vat denk ik niet helemaal wat je bedoelt, maar ik neem aan dat je gewoon mono-jacks tussen alles in gebruikt, een kant van die kabels dragen het signaal (+ zeg maar) en de andere ervan fungeert als de massa/aarde (-), dus als het goed is moet dat vanzelf goed komen

  7. #17

    Standaard

    ik gebruik inderdaad gewoon mono jacks, en die geven inderdaad signaal+ en massa, aarde, afscherming maar moet ik die massa, aarde, afscherming overal aan elkaar solderen of niet?



    hugo

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    die moeten volgens mij allemaal naar de (-) pool zeg maar, niet helemaal zeker, maar volgens mij moet het zo...

  9. #19

    Standaard

    oke, bedankt, dus alles doorverbinden.



    hugo

  10. #20

    Standaard

    ik heb een schematje gez\ien bij die site: singlecoil(zie topic true bypass looper in forum effectpedalen)
    en daar heb ik een schematje van als ik dat volg moet het lukken, maar waar ik dus onzeker over was was of je de massa overal mag doorverbinden dus bedankt, en die a/b box is ok een erg goede tip, alleen van mij hoefen die ledjes niet.



    hugo

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top