Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 23 EersteEerste ... 111920212223 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 222
  1. #201
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    idd, lekker geluidje!!

  2. #202
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madman
    idd, lekker geluidje!!
    Ik denk persoonlijk dat het ebben van de toets en de dikte van de hals een redelijk groot aandeel in het geluid hebben. Vooral bij dat bestandje met dat simpele slagje hoor je de attack lekker van het ebben. Vind het ietsjes minder fel als esdoorn.

    Maar daar zullen de houtexperts hierzo wel meer vanaf weten. Voor mij is het maar een gevoel, weet niet of het klopt.

  3. #203

    Standaard

    Sorry iedereen dat ik oude topics uit de sloot haal, maar verdorie wat is deze strat mooi gecustomized man! Jezus, knap gedaan zeg! Super mooi vind ik dit!

  4. #204
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JelmerOnGuitar
    Sorry iedereen dat ik oude topics uit de sloot haal, maar verdorie wat is deze strat mooi gecustomized man! Jezus, knap gedaan zeg! Super mooi vind ik dit!
    Das wel een heel oud topic, ik vind de strat die erna kwam echt stukken beter geslaagd.

  5. #205
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    @GG: waarom doe je deze weg? wat voor specs heeft ie qua hardware? en waarom vind je degene die erna kwam beter? beter qua afwerking, of beter qua tone, of beter qua feel, of beter qua relic?

  6. #206
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    @GG: waarom doe je deze weg? wat voor specs heeft ie qua hardware? en waarom vind je degene die erna kwam beter? beter qua afwerking, of beter qua tone, of beter qua feel, of beter qua relic?
    Ik reageer vanavond wel ff, moet nu eten koken (aardappelkroketjes, spinazie en een lappie vlees) Wordt smullen.

    Moet wel proberen het informaties te houden, anders wordt het spam en moet ik mijn eigen topic op slot gooien.

  7. #207
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Oke, hier komt het antwoord, heb nu ff tijd:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    @GG: waarom doe je deze weg? wat voor specs heeft ie qua hardware? en waarom vind je degene die erna kwam beter? beter qua afwerking, of beter qua tone, of beter qua feel, of beter qua relic?
    Waarom mag ie weg? Na deze strat kwam een PRS, die eigenlijk nog steeds niet helemaal af is (afdekplaatjes moeten nog geburen), nog een strat, nog een esquire en daarna de tele die ik nu aan het bouwen ben.

    De Esquire gebruik ik incidenteel heel eventjes en verder speel ik eigenlijk alleen op de tweede strat. Wat ik nu heb staan in huis is:

    2x zelfbouwstrat, 1x PRS (die eigenlijk bijna af is), 1x neckthrough strat (die alweer gekanibaliseerd is), een Hondo strat met een P90 en 2 singlecoils waarvoor ik een hals gebouwd heb en een acc. gitaar.

    Mijn grootste voorkeur gaat uit naar de essen strat omdat die qua sound, halsprofiel en hardware voor mij perfect is. Qua uiterlijk vind ik hem ook echt super (dikke nerf in het hout, blanke vergeelde nitrolak, kale hals, tortoise slagplaat, vergeeld plastic een Diego deluxe tremelo en Sperzel lockingtuners.

    Die roze strat gebruik ik minder eigenlijk omdat ik een beetje eenkennig ben en daardoor maar een voorkeur heb voor 1 strat.

    Wel herken ik het probleem dat veel bouwers hebben, en dat is afstand nemen.... Er zit zo gruwelijk veel tijd in zo'n gitaar, waardoor je toch gaat hechten aan dat ding. Qua klank is ie echt uniek o.a. door de extreem dikke hals (asymetrisch, 1e fret +/- 23mm en 12e fret +/- 26 mm) De ebben toets geeft een wat ander geluid, sommigen beweren dat de reversed headstock en de nitrolak het geluid positief beinvloeden, maar daar heb ik wat twijfels bij. Als laatste zit er een dummiecoil onder de slagplaat (rwrp zonder magneet) en zijn de elementen van een non-rwrp setje van GFS. Wat ik precies fout heb gedaan aan de bedrading weet ik niet, maar de 5 normale strat-standen klinken heerlijk, dus daar durf ik niets aan te veranderen.

    Wat ik zelf wat minder vind, is dat de relic behoorlijk zwaar gedaan is.

    Wel ken ik de gitaar redelijk door en door. Ik ken ieder foutje, waardoor ik hem eigenlijk ben gaan waarderen.

    Foutjes:

    Achterkant van de kop mist een heel klein hapje hout en is in het midden ietsjes dunner. Je ziet het haast niet, maar als je het weet..... 17e positiedot staat net, misschien maar 1/4 mm teveel naar links. Tremeloarm wiebelt een heel klein beetje in de schroefdraad van het blok (typisch kwaal bij schroeftremelo-armpjes

    Onderandere door die foutjes ga je toch wel hechten aan zo'n instrument, maar hoeveel instrumenten kan je in huis hebben staan? In instrument dat met veel plezier gebouwd is, moet niet in een inbouwkast weggezet worden. Aan de muur hangen als decoratie is ook leuk, maar daar is dat ding niet voor gebouwd. Verkoop is eigenlijk niet interessant, want je krijgt nooit het geld terug dat erin is gegaan (om maar helemaal niet te spreken van de tijd die erin is gegaan). Toch moet dat ding gewoon bespeeld worden door iemand die er echt helemaal de "shit uit kan rammen".

    Ik heb nu twee mensen in mijn PM box.

    Eentje die pas een half jaartje op het forum zit (met 5 berichten), en waarvan ik niet kan weten of hij uberhaubt met een strat overweg kan.

    De ander, een lid dat hier al jaren rondhangt, zeer actief is op het forum, en waarvan ik weet dat ie met een strat overweg kan, de speelstijl en techniek passen wel bij een strat en hij kan gewoon waanzinnig goed spelen. Hij kan er wel echt John Mayer, Hendrix, SRV en Popa Chubby achtige shit uit halen.

    Je weet dus wel waar eigenlijk mijn voorkeur naar uitgaat....

    Het komt erop neer dat uitdunnen niet leuk is, maar instrumenten in je bezit hebben, waar je bijna niets mee doet, da's echt zonde.

  8. #208
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    GG,

    ik heb ook zitten denken om je te PMen voor de strat, maar ik kan gewoon niet goed overweg met een strat, vanwege allerhande redenen. maar ik ken het gevoel van zoveel hebben dat je bang bent dat ze staan te verstoffen. heb ik met eigenlijk maar 3 gitaren, dus dat valt wel mee lijkt me zo, ghehe

  9. #209

    Standaard

    ERG mooi compliment G.G., thanks man!

  10. #210
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent Bekijk bericht
    ERG mooi compliment G.G., thanks man!

    hey man, had het expres een beetje anoniem gehouden. Bang voor de kritiek nie komen gaat, als er iemand kritisch is....

    Maar hij gaat in iedergeval een weekje bij je logeren.

    EDIT: en beuk de shit uit dat ding, krasjes en deukjes heeft ie toch al.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top