Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 23 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 222
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    953

    Standaard

    hee GG, even een vraagje over dikke halzen...wat bevalt jou er zo erg aan??

    ik heb zoals je al had gelezen nu ook hout gehaald, en ga binnekort ook beginnen met bouwen, maar ik twijvel nog erg aan het neck profiel, ik speel nu al bijna 6 jaar (schaam) op een squier met een neck van 20 mm bij de nut, en iets van 22 bij de heel....erg ERG dun...opzich niks mis mee, maar ik heb onwijs grote handen... dus mij spreekt zo'n dikke hals ook wel aan, maar gaat dat niet ten koste van je spel? het zal wel ontspannender spelen, maar schiet je niet tekort bij bijvoorbeeld een snelle solo oid???

    dus graag (ook van andere) reacties betreft die dikke necks!

    suc6 verder met de bouw!

    kees
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
    Dit gaat mijn sig in.

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
    hee GG, even een vraagje over dikke halzen...wat bevalt jou er zo erg aan??

    ik heb zoals je al had gelezen nu ook hout gehaald, en ga binnekort ook beginnen met bouwen, maar ik twijvel nog erg aan het neck profiel, ik speel nu al bijna 6 jaar (schaam) op een squier met een neck van 20 mm bij de nut, en iets van 22 bij de heel....erg ERG dun...opzich niks mis mee, maar ik heb onwijs grote handen... dus mij spreekt zo'n dikke hals ook wel aan, maar gaat dat niet ten koste van je spel? het zal wel ontspannender spelen, maar schiet je niet tekort bij bijvoorbeeld een snelle solo oid???

    dus graag (ook van andere) reacties betreft die dikke necks!

    suc6 verder met de bouw!

    kees
    Tsja, ik ben van mening dat een wat dikkere hals je geluid beter maakt (maar iedere verandering in het ontwerp zorgt er wel voor dat het steeds minder een strat wordt qua geluid). Ik vind het wel lekker relaxed spelen wanneer een hals wat dikker is.

    Maar met een strat moet je lekker veel met je duim kunnen doen vind ik persoonlijk dus ik ga de hals niet zo dik als mijn SRV of PRS maken. Ik houd denk ik het profiel van de Fender SRV aan (is te vinden op de warmoth site bij necks)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    496

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Als je zelf de gelegenheid hebt om te vlakken, dan zou ik zekker de moeite nemen om verder in de loods, of buiten, bij de grotere ruwe stukken te kijken. Je hebt dan wel meer hout, maar niemand bouwt maar 1 x een gitaar.
    Precies. Ik ga idd zelf ook wel is buiten kijken. Binnen hebben ze ook wel leuke stukjes liggen, maar het is gewoon veel duurder omdat het als helemaal opmaat gezaagt,gevlakt enz is. En de delen die ze mooi gebookmatch bij elkaar hebben gelegd zijn helemaal duur. Plankje mahonie bookmatcht (130,-) Als je een goede baan hebt is dat misschien te betalen, maar als student... Mooi hout heb je gevonden. Dat amerikaans elzen zal vast een mooi geluid geven. Succes met je gitaar project!

  4. #14
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thijser
    Mooi hout heb je gevonden. Dat amerikaans elzen zal vast een mooi geluid geven. Succes met je gitaar project!
    Op de foto is het niet goed te zien, maar het esdoorn heeft op sommige stukken een hele mooie vlam, en de andere kant van het hout is nog mooier.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Tijd voor een kleine update:

    Ben naar de Amsterdamse Fijnhout Handel geweest. Zoals beloofd zal ik daar ook iets over vertellen.

    Ze hebben schitterende stukken voor geselcteerd hout, maar wel eerst altijd even bellen, want soms hebben ze van een bepaalde soort niet veel klaar liggen.

    Als je zelf de gelegenheid hebt om te vlakken, dan zou ik zekker de moeite nemen om verder in de loods, of buiten, bij de grotere ruwe stukken te kijken. Je hebt dan wel meer hout, maar niemand bouwt maar 1 x een gitaar.

    Mooie plak esdoorn voor een paar halzen:



    Amerikaans elzen:



    Dit was een balk van 305 cm x 22 cm x 5,0 cm, genoeg voor 3 a 4 bodies en kost ongeveer even veel als 1 stuk geschaafde, gevlakte en verlijmde bodyblank bij een bouwer, en maar ietsjes meer als de geselecteerde delen die nodig zijn voor 1 body bij de AFH.

    Tip: neem de tijd om lekker rond te neuzen, er ligt genoeg.
    Zo zo...vraagje: hoeveel was je kwijt voor die balk europees esdoorn (die lag bovenop het limba dat ik onlangs heb gekocht, heb 'm bijna erbij gehaald)? En hebben ze redelijk wat elzen liggen (lekker stapeltje?), want ik heb daar dus nog nooit mee gebouwd. Raar maar waar.

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
    Zo zo...vraagje: hoeveel was je kwijt voor die balk europees esdoorn (die lag bovenop het limba dat ik onlangs heb gekocht, heb 'm bijna erbij gehaald)?
    42 ex. Mooi stukkie hoor, zijn 3 a 4 halsen uit te halen (liever 3 ivm de nerf en minder mooie stukjes)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
    En hebben ze redelijk wat elzen liggen (lekker stapeltje?), want ik heb daar dus nog nooit mee gebouwd. Raar maar waar.
    Buiten, halverwege links achterin. Stapel van 1,5 breed en 1,5 hoog. Stukken van 3 mtr.

  7. #17

    Standaard

    goed bezig, one to watch!

    ik moet ook maar eens aan een nieuw projectje beginnen..
    hang je zak in die bak en schijt die bak met gemak vol met kak

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Hey GG,


    Mooi projectje weer. Deze ga ik zeker volgen!
    Hoe ben je aan die maattekeningen van de hals gekomen? Dat ziet er wel interessant uit.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Hey G.G.

    Kijk, een mooi projectje van een stratman!!! Je weer een leuk idee bedacht voor een strat, netjes hoor. Mooi hout ook overigens! Maar eh, nog meer bouwplannen zo te zien?! Uiteraard ga ik je toppic weer volgen.

    En gezien het halshout, ik zou het beperken tot 3 halsen. Beter 3 mooie dan 4 waarvan er misshien 2 of 3 niet helemaal naar de zin zijn. Maargoed, da's mijn mening. Wordt dit ook een scalloped neck?

    vr.gr.

    Branko

  10. #20
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180
    Hey G.G.

    Kijk, een mooi projectje van een stratman!!! Je weer een leuk idee bedacht voor een strat, netjes hoor. Mooi hout ook overigens! Maar eh, nog meer bouwplannen zo te zien?! Uiteraard ga ik je toppic weer volgen.

    En gezien het halshout, ik zou het beperken tot 3 halsen. Beter 3 mooie dan 4 waarvan er misshien 2 of 3 niet helemaal naar de zin zijn. Maargoed, da's mijn mening. Wordt dit ook een scalloped neck?

    vr.gr.

    Branko
    Het worden 3 halzen en 3 bodies om de redenen die jij ook al aangeeft. Binnenkort bij stewmac maar eens 3 toetsen en 3 halspennen bestellen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top