Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard Nieuwe Indie Rickenbacker 12sn. gekocht!

    Yes! Eindelijk een goede jingle jangle gitaar gekocht.
    De gitaar lijkt natuurlijk sprekend op een Rick 330 en die vind ik een fantastisch uiterlijk hebben.
    Over de Indie zelf. Er zit voor een Rick kopie behoorlijk wat output in de pickups en kan zelfs goed met distortion overweg. Qua bespeelbaarheid speelt ie erg lekker voor een 12 snarige gitaar. Verder is de afwerking eigenlijk gewoon perfect, nergens een misser te vinden!
    Ik ben helemaal gelukkig!





    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Hee, weer één. Ik heb de mijne nu bijna een jaar en ben er nog steeds heel blij mee. Hij klinkt geweldig (volgens mij beter dan een echte rick) en ontstemt niet, en dan bedoel ik dus ook echt NIET. En dat is een zegen bij een 12-snarige, dat snap je.

    HIER de link naar mijn aankoop/recensie.

    Ik zie dat ook bij jou het bovenste slagplaatje niet mooi recht uitgesneden is. Dat heb ik bij de mijne netjes gemaakt.
    Verder heb ik onder de "haak" van het staartstuk een lapje geklemd, omdat die haak net tegen de lak drukte.

    EDIT: Ik zie ineens, dat jij er een Rickenbacker halspenplaatje op hebt zitten. Dat zal er toch niet al opgezeten hebben in de winkel? Een echte rick 330-12 heeft wel een heel andere kop (behoorlijk onhandig met snaren wisselen trouwens)
    Laatst gewijzigd door piezo; 30 januari 2007 om 22:47

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Thumbs up

    @piezo: Ik heb zelf dat halspenplaatje er op gezet, deze had ik namelijk nog liggen van mijn vorige rick kopie waarvoor ik toen 2/3 van die plaatjes had gemaakt. Ik had bij het uittesten van deze gitaar al het gevoel of er een betere klank in de indie zit dan in de originele rickies die ik heb bespeeld.
    Ik vind het wel jammer dat er niet zo'n mooie 3/3 kop zoals rickenbacker gebruikt opzit. Wat jij ook zegt, het systeem van de indie werkt wel prettiger en de gitaar ontstemt niet (wat inderdaad heel bijzonder is bij dit soort gitaren).
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Mooi ding! Alleen voor A Hard Day's Night zou je al een 12-snaar moeten hebben.
    Vote for Pedro!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.148

    Standaard

    Ik ben erg benieuwd naar de pickups, of die niet microfonisch zijn. De kopieën die ik heb (en heb getest) hebben allemaal verschrikkelijk piepende pickups.

    Bij mijn eigen 'Challenge VP' kopie van een 330 heb ik dat prima op kunnen lossen en met flink wat afstelwerk, vooral aan de hoogte van de pickups, is het een onwaarschijnlijk goede en fijne gitaar geworden. Ik ben heel erg benieuwd naar die Indie modellen, ook of ze uit dezelfde fabriek komen als de andere kopieën.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Ik heb eerder een rick kopie gehad van Silver Star die ook erg microfonische elementen had. Deze indie gewoon echt niet! Een behoorlijke overdrive kan ie makkelijk aan hoor!
    @acslater: Inderdaad, instant 'a hard day's night'! Heel erg cool.
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2004
    Locatie
    www.vai.com
    Berichten
    1.182

    Standaard

    gefeliciteerd ,

    ziet er mooi uit!
    veel plezier er mee.
    For the love of god, My passion has become warfare!

    vai rules!

    golden earring rocks!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucluc
    Ik ben erg benieuwd naar de pickups, of die niet microfonisch zijn. De kopieën die ik heb (en heb getest) hebben allemaal verschrikkelijk piepende pickups.

    Bij mijn eigen 'Challenge VP' kopie van een 330 heb ik dat prima op kunnen lossen en met flink wat afstelwerk, vooral aan de hoogte van de pickups, is het een onwaarschijnlijk goede en fijne gitaar geworden. Ik ben heel erg benieuwd naar die Indie modellen, ook of ze uit dezelfde fabriek komen als de andere kopieën.
    Wat ik heb gehoord is dat Indie zijn eigen fabriek heeft in indonesie ergens. het staat geloof ik ook op de site. ik heb in ieder geval nog geen slechte indie in ijn handen gehad (3 dus).

    "And our second decision ... to remain an independent (non corporate) company that continues to manufacture only 'Indie' products in our own independent guitar and amplifier factories."

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brammibal
    Wat ik heb gehoord is dat Indie zijn eigen fabriek heeft in indonesie ergens. het staat geloof ik ook op de site. ik heb in ieder geval nog geen slechte indie in ijn handen gehad (3 dus).

    "And our second decision ... to remain an independent (non corporate) company that continues to manufacture only 'Indie' products in our own independent guitar and amplifier factories."
    Ze worden in Korea gemaakt ipv indonesie.
    Ik geloof inderdaad in een eigen fabriek voor zo ver dat waar mag wezen.
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.148

    Standaard

    Ik heb verschillende rick kopieën gezien en het lijkt erop of ze allemaal uit dezelfde Koreaanse fabriek komen. Er zijn wel altijd kleine verschillen, zoals een iets andere kop, en natuurlijk soms fantastische merknamen! Wat dacht je van 'Reckenhuler'???

    De Indie lijkt wel echt andere pickups te hebben. Maar met een klein 'wasbeurtje' zijn de microfonische elementen van de silver star echt uitstekend!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top