Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Een sticky voor beginners-soundclips?

Aantal stemmers
440. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja lijkt me leuk, al zou ik er niet in willen posten

    110 25,00%
  • Ja tuurlijk, ik post ook mijn soundclipjes!

    192 43,64%
  • Ja prima, maar ik ben geen beginner dus is het niet van toepassing voor mij

    100 22,73%
  • Nee flikker op met die rotzooi

    38 8,64%
+ Reageren op discussie
Pagina 40 van 41 EersteEerste ... 3038394041 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 391 t/m 400 van 402
  1. #391

    Standaard

    Je lijkt me een tamelijk jong stel mensen. Dat ze is verhuisd is natuurlijk jammer. Neem ik aan.

    Maar dat hoeft geen enkele invloed te hebben op jullie muziek. Kijk hier (op sounds) maar eens rond naar de opnames van Ergus. Helemaal via WeTransfer geregeld.

    Op dit moment is de griepgolf op zijn hoogtepunt, dus muziek maken via het net heeft niet alleen maar nadelen.
    Succes in ieder geval.

    Vriendelijke groet, Gus

  2. #392
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2015
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    1

    Standaard

    Even wat leven schoppen in dit topic.

    Ik speel nu bijna een jaartje gitaar gok ik, op het begin heel veel deuntjes en kleine stukjes geleerd maar nu voor het eerst bezig om een heel stuk te leren. Ik ben er ongeveer een maandje mee bezig nu en al een heel stuk op weg. Feedback etc. altijd welkom.

    Classical gas poging

  3. #393

  4. #394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robertf Bekijk bericht
    Even wat leven schoppen in dit topic.

    Ik speel nu bijna een jaartje gitaar gok ik, op het begin heel veel deuntjes en kleine stukjes geleerd maar nu voor het eerst bezig om een heel stuk te leren. Ik ben er ongeveer een maandje mee bezig nu en al een heel stuk op weg. Feedback etc. altijd welkom.

    Classical gas poging
    Welke versie speel je? Het origineel of die van Tommy Emmanuel? Als de doelstelling is om een heel nummer te spelen, zijn er misschien wel wat gelukkigere keuzes denkbaar. Als je vooral dit nummer heel erg mooi vindt, er zit echt nog heel veel werk aan voordat het soepel gaat klinken. Niet om je te ontmoedigen, maar het is gewoon echt geen heel simpel nummer. Zeker niet in de versie van TE. Then again, ik begon toen ik een half jaar speelde met Elixer van Sacksioni. Waarom? Gewoon omdat dat het eerste nummer in dat boek was, en ik braaf netjes bij bladzijde 1 begon Uiteindelijk toch nog goed gekomen...

  5. #395
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Ik speel nu 4 jaar gitaar en nog steeds met plezier.
    Soms denk ik dat er geen vooruitgang is, maar na terug luisteren/zien van oudere opnames blijkt dat toch mee te vallen.
    Net op de tablet een stukje video opgenomen, met alleen gitaar en versterker (met ingebouwde galm) eigenlijk voor eigen gebruik.
    Een beetje de verschillende sounds van alleen al de gitaar langsgelopen en wat verschillende melodietjes.
    En dan toch maar op internet gezet, enerzijds omdat het leuk is om dit later makkelijk terug te vinden, maar eigenlijk ook wel om het niet durven te doorbreken.


    Laatst gewijzigd door woldhek; 12 december 2016 om 12:33

  6. #396

    Standaard

    Een beetje 'van alles wat'.
    Waarom ga je niet met die andere diingen aan de gang, die op jouw SoundCloud staan ?
    Dan heb je struktuur en is het beter te volgen.
    Oh ja, als je video opneemt een volgende keer, draai je dan om. Dan valt het licht op de gitaar in plaats van in de lens.
    Je kan veel beter, dus laat maar eens een (ander) nummer horen.

    En dan in "Sounds" plaatsen, dan krijg je veel meer reacties.
    Laatst gewijzigd door Ernest01; 13 december 2016 om 13:20
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #397
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Bedankt Ernest.
    Tegen het licht in filmen was met voorbedachte rade. (Lol)
    En een beetje van alles om volgend jaar nog eens terug te kijken.
    Maar zeker ga ik verder met wat er op soundcloud staat en met de digitech trio+.
    Ik overweeg zelfs om te zingen. Nog nooit gedaan, weet ook niet of ik het kan of dat ik het kan leren, maar ik ga me er in verdiepen.
    Wordt vervolgt...

  8. #398

    Standaard

    Ik ben het (zoals vaker) met Ernest eens.
    Er staat weer een samenwerking tussen Fusion en Cageman op stapel en dat zal je er wel weer s van overtuigen dat liedjes (als iets herkenbaars met kop en staart) eigenlijk nergens voor nodig zijn.

    Voor mindere goden zoals ik is dat iets dat wel houvast geeft. En als ik zo vrij mag zijn geldt dat voor jou ook een beetje. Je Soundcloud stukjes zijn een stuk toegankelijker. Tenzij de bedoeling is geweest een ijkpunt te maken.

    Da's gelukt.
    Overigens, zie ik daar mistletoe? Dat kan weinig kwaad bij mij in de buurt. Toch zou ik er op GN voorzichtig mee zijn.
    Tenzij je uit bent op verrassingen.
    Keep on keepin' on!
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #399
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Klopt Gus, het was inderdaad als referentie punt (of ijkpunt),
    Wat dat betreft zou ik dat graag van meer beginners willen zien, wat men zoal een beetje ad hoc oefent.
    Maar ik merk dat ik beter iets compleets of in elk geval met drum en bas moet plaatsen en dat ga ook in de toekomst ook doen.
    Op dit moment even bezig met "More than words" van Extreme, klinkt simpel, maar vereist toch meer oefening dan ik dacht....
    Tja en wat betreft die mistletoe, alvast een dikke smok van mij...

  10. #400
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Weer ff met de Trio+ gespeeld.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top