Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard suggesties voor n gitaar uit '81

    Het lijkt me heel vet om een gitaar te hebben die uit het zelfde jaar komt dat ik ben geboren...
    Een gitaar uit 81 dus. Het plan is dan om eventueel de hardware te vervangen en hem enigzins op te knappen als dat nodig is. (hij mag er best geleefd uit zien). Bij voorkeur dus een opknapgitaar zodat ik er zelf n eigen draai aan kan geven.
    Maarja nu het grootste probleem nog: Hoe kom ik aan een gitaar uit 1981?

    Een Gibson SG Vintage staat bijv op het lijstje, maar andere suggesties zijn ook welkom!
    Het is helaas niet altijd zo dat de verkoper een bouwjaar bij de advertentie zet, dus het wordt vooral goed zoeken...
    Iemand tips, wat nou echt een gave gitaar was destijds en een idee heeft hoe ik aan n afdankertje kan komen?

    Het budget ligt ongeveer op 500,- (ingecalculeerd dat het waarschijnlijk altijd meer gaat kosten :P)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard

    Inmiddels een Ibanez musican tegengekomen op gitaarmarkt... Maar die staat al ruim n maand te koop, dus zou zomaar kunnen dat ie al verkocht is.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Ik zou zeggen,mail de beste man of vrouw.weet je snel genoeg of ie nog te koop is.Leuke gitaartjes wel.
    Bovendien,als ie verkocht zou zijn zal ie al niet meer op gitaarmarkt staan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard

    Misschien dat de Ibanez wat kan gaan worden want die is nog niet verkocht... Mocht iemand wat tegenkomen uit 81 en zelf geen interesse heeft mag ie hier n linkje plaatsen!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    En zo'n Parker fly ding. Komt ook een beetje uit die tijd?

    Squier JV's? Weet ik niet zeker maar is wel begin jaren 80 en klinken heel goed.
    prut...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2006
    Locatie
    Ruinerwold
    Berichten
    609

    Standaard

    Ja, ik zou ook graag een gitaar uit mijn geboortejaar hebben, maar dat moet er dan een uit 1964 zijn en liefst nog een Gibson ES 335, dus dat wordt wat lastiger. Wel vind ik het erg leuk dat mijn trouwe VOX AC30 aan de hand van allerlei kenmerken en de componenten op 1964 is gedateerd. Mijn gitaren zijn van 1976,1979, 1984 en 1996, dus met een '81'er kan ik je niet helpen. Zoek een gitaar van een beter merk zodat je hem aan de hand van het typenummer kunt dateren (maar voor de meeste Gibsons en Fenders zal een budget van 500 euro niet toereikend zijn), of blijf zoeken naar een goedkopere gitaar tot je een verkoper vindt die stelt hem in 1981 nieuw gekocht te hebben, grote kans dat hij dan ook van 81 is, en anders kun je het altijd beweren, niemand zal het controleren ... (maar mijn Vox is écht uit 1964!).

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    ja ja 1964

    Je bent wel een pre CBS baby dan trouwens.
    prut...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks
    En zo'n Parker fly ding. Komt ook een beetje uit die tijd?

    Squier JV's? Weet ik niet zeker maar is wel begin jaren 80 en klinken heel goed.
    De Parker Fly was er pas jaren later. Ik heb zelf een Fender Lead uit '81, maar die is niet te koop. Er moet genoeg zijn, maar kom er bij een hoop gitaren maar eens achter hoe oud ze zijn.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Ben ik ff blij dat ik niet in 1959 ben geboren

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.793

    Standaard

    Probeer een Tokai te bemachtigen! (de mijne is ook uit '81 ;-) )

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top