Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 50 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 493
  1. #21
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hanzeman
    ik zit ook te denken om een setje te gaan bestellen, maar heb geen flauw idee welke te kiezen: ze hebben er nogal veel. Welke te kiezen voor een SRV achtig geluid (hoe origineel...) lekker veel bite, speel met een randje crunch, met een mooie zangerige strat tone... de Jimmi experience pick ups van gfs, is dat wat?
    Kijk eens bij GFS bij de electronica (potmeters en pre-amps) naar de SRV exciter circuit. Da's een pre-amp die ik ingebouwd heb in een van mijn strats, die moet je hebben, in combinatie met een leuk setje (bijvoorbeeld hun texas setje, wat gemaakt is voor een SRV geluid.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Kijk eens bij GFS bij de electronica (potmeters en pre-amps) naar de SRV exciter circuit. Da's een pre-amp die ik ingebouwd heb in een van mijn strats, die moet je hebben, in combinatie met een leuk setje (bijvoorbeeld hun texas setje, wat gemaakt is voor een SRV geluid.
    is dat wat zo'n pre-amp? zijn er een beetje leuke geluidjes uit te krijgen?
    voor een srv sound zou ik juist niet zo'n ding willen, hij gebruikte zelf natuurlijk ook geen extra pre-amps enzo..
    hang je zak in die bak en schijt die bak met gemak vol met kak

  3. #23
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koennie
    is dat wat zo'n pre-amp? zijn er een beetje leuke geluidjes uit te krijgen?
    voor een srv sound zou ik juist niet zo'n ding willen, hij gebruikte zelf natuurlijk ook geen extra pre-amps enzo..
    Het geluid is wel leuk, het maakt het wat dikker.

    Gaan we het over de echte #1 van SRV hebben, dan schijnen de pups zelfs een lage output te hebben (maar daar zijn zoveel discussies over geweest) ook schijnt er een dummiecoil ingezeten te hebben en natuurlijk hele dikke snaren, 56 amp en de vingers van SRV bepalen de sound.

    Zelf vind ik die boost voor $30 erg leuk, je geluid wordt wel vetter, wat je bij veel strats een beetje mist.

    Voor de echte SRV-sound is nooit een echt goed recept gevonden (zelfs de fender TS klinken niet helemaal zoals het zou moeten. Voor die sound blijft het eindeloos experimenteren (in iedergeval in combinatie met een Ibanez Tube Screamer) en je zal het nooit evenaren.. Waarom niet? Omdat het voor een groot deel ook gewoon in de vingers van de master himself zat.

    EDIT:

    SRV gebruikte nooit pre-amps? Jawel hoor. Hij heeft er zeker mee geëxperimenteerd. Alembic als ik het goed heb. Weet alleen niet of er ooit eentje in de #1 gezeten heeft.

    Ga eens zoeken op www.thefenderforum.com, daar kan je wel meer vinden over dit onderwerp.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2004
    Locatie
    Antwerpen (Ekeren)
    Berichten
    1.454

    Standaard

    Ik heb de GFS pickups net in mijn *stratelerikaster gestoken.

    - N & B: Vintage Staggered => Klinken zoals een strat moet klinken op het eerste zicht.
    - M: Retrotron Nashville overwound: Klinkt nogal Gretsch achtig en ziet er, tegen mijn verwachtingen in, zelfs behoorlijk geil uit in de strat.

    Het is nu nog even afwachten hoe ze het doen op een deftige amp (JCM600) op hoog volume. Bij gebrek aan beter hier heb ik ze namelijk op een 15W Squier ampje getest.

    *Naam van de gitaar:
    - Squier Strat body
    - Squier Tele hals
    - Eigen aanpassingen van mijzelf (pickups, vorm, etc.)
    Later meer hierover !!!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Goed

    Punt
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  6. #26

    Standaard

    ik ben ook van plan een paar p-ups aan te schaffen bij GFS voor mn oude strat. Nou ben ik van plan de lil killer (rails) in mn brug te zetten en verder 2 'normale' single coils te planten. Nou vroeg ik mij af:
    - Kan iemand mij uitleggen wat de verschillende opties van 'windings' met je geluid en/of het volume van je gitaar doet? hierbij mogelijk uit 6k, 10k, 15k. (nou zie ik zelf natuurlijk ook de namen erbij staan, van vintage tot lead, maar zoek iets gedetailleerdere omschrijving en/of soundclips)
    - Zal het volumeverschil tussen de rails en normale singles ERG groot worden?

    dank bij voorbaat

  7. #27

    Standaard

    Het klinkt toch wel interessant die GFS pickups, ik zit eroverna te denken om ook een setje in mijn Squier strat te stoppen. Ik vroeg mij alleen af welke ik dan zou moeten hebben. Ik speel veel Indie, dus Arctic Monkeys en The Strokes enzo.

    Welke kunnen jullie mij aanraden?

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RichardRichard
    Het klinkt toch wel interessant die GFS pickups, ik zit eroverna te denken om ook een setje in mijn Squier strat te stoppen. Ik vroeg mij alleen af welke ik dan zou moeten hebben. Ik speel veel Indie, dus Arctic Monkeys en The Strokes enzo.

    Welke kunnen jullie mij aanraden?
    setje overwound alnico staggers! iets hotter dan standaard, lekkere stratsound, maar iets voller. kost weinig iig
    hang je zak in die bak en schijt die bak met gemak vol met kak

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2006
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    715

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RRRobin
    ik ben ook van plan een paar p-ups aan te schaffen bij GFS voor mn oude strat. Nou ben ik van plan de lil killer (rails) in mn brug te zetten en verder 2 'normale' single coils te planten. Nou vroeg ik mij af:
    - Kan iemand mij uitleggen wat de verschillende opties van 'windings' met je geluid en/of het volume van je gitaar doet? hierbij mogelijk uit 6k, 10k, 15k. (nou zie ik zelf natuurlijk ook de namen erbij staan, van vintage tot lead, maar zoek iets gedetailleerdere omschrijving en/of soundclips)
    - Zal het volumeverschil tussen de rails en normale singles ERG groot worden?

    dank bij voorbaat
    Inderdaad, hoe meer kOhm, hoe luider de pickups. Ik heb een 15k lil killer in mijn stratje met de originele single coils erin. Het verschil in volume én klankkwaliteit is enorm. Vandaar dat ik een 10k killer besteld heb voor in de nek. Het middelste element gebruik ik toch bijna niet.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ic3gl0vE
    Weet iemand of het spul op deze pagina een beetje kwaliteit is? Zo'n complete slagplaat kost nog geen 40 dollar en het lijkt me wel wat, mits het een beetje lekker klinkt natuurlijk.

    Inclusief verzenden zou het op 41 euro uitkomen voor een HSS prewired slagplaat. Dan hoef ik ook geen belastingen te betalen toch? Gezien het lage bedrag..

    Iemand? Alsjeblieft?
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top