Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 43
  1. #31
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Het is ff wennen, maar mij bevalt het wel zo. Alle echte projecten bij elkaar en alle losse onderwerpen, vraagjes, tips etc ook apart.

    Laten we het eerst ff de tijd geven en eraan wennen voordat we echt kunnen zeggen wat we ervan vinden.

    Weet je nog.... vroeger...... toen vond ook bijna iedereen de GSM onzin..... Wie kan er nu nog zonder

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Waarde moderatoren,

    Als jullie het dan al nodig vinden om twee subforums te ondescheiden in een zelfbouwforum; geef het dan tenminste een zinnige naam en vooral een gelijke opbouw. Ik kijk nu steeds aan tegen : "Volg het bouwproces van..." en daar achter wat een reactie lijkt op dat topic, terwijl het zelfstandige onderwerpen zijn. Heel storend!!! Bij het andere subforum kan ik in een oogopslag zien wat er voor nieuwe onderwerpen of reacties zijn.

    Suggestie :
    Doe één subforum met de naam : "Zelfbouw & tips and trics voor zelfbouw"
    Doe het andere subforum met de naam : "Reparatie, onderhoud, advies, e.d."

    Of gooi het spul gewoon weer op één hoop!!!

    Met vriendelijke groeten,
    Enra.

  3. #33
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    wordt aan gewerkt, dus even geduld. Wij kunnen dit zelf niet veranderen (enkel de beheerder).

    Het toevoegsel van dit sub-subforum komt eigenlijk omdat het een losse rubriek was in algemeen waarin "Heeres Gitaarbouw" vroeger zijn eigen projecten voorstelde. Blijkbaar doet hij dat al een hele tijd niet meer en had deze rubriek dus een soort dubbelrol of concurentie met het zelfbouw-forum.

    Maar zoals gezegd, we werken eraan...

    Zoals Javaca al heeft gezegd was het doel van het samenvoegen om een onderscheid te maken tussen "kleine vragen" en "voorstellingen van projecten" en ook om de projecten niet snel naar de achtergrond te doen verdwijnen. Een bijkomd ding is dat het ook nog wel eens voorkomt dat "projecten" worden gehijacked door vragen die eigenlijk apart gesteld konden worden en het geheel nogal onoverzichtelijk wordt.
    Ik weet dat het moeilijk is om van een bestaand patroon/werkbeeld af te wijken, maar binnen een paar weken/maanden weten we niet anders meer.
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ernieman
    wordt aan gewerkt, dus even geduld. Wij kunnen dit zelf niet veranderen (enkel de beheerder).

    Het toevoegsel van dit sub-subforum komt eigenlijk omdat het een losse rubriek was in algemeen waarin "Heeres Gitaarbouw" vroeger zijn eigen projecten voorstelde. Blijkbaar doet hij dat al een hele tijd niet meer en had deze rubriek dus een soort dubbelrol of concurentie met het zelfbouw-forum.

    Maar zoals gezegd, we werken eraan...

    Zoals Javaca al heeft gezegd was het doel van het samenvoegen om een onderscheid te maken tussen "kleine vragen" en "voorstellingen van projecten" en ook om de projecten niet snel naar de achtergrond te doen verdwijnen. Een bijkomd ding is dat het ook nog wel eens voorkomt dat "projecten" worden gehijacked door vragen die eigenlijk apart gesteld konden worden en het geheel nogal onoverzichtelijk wordt.
    Ik weet dat het moeilijk is om van een bestaand patroon/werkbeeld af te wijken, maar binnen een paar weken/maanden weten we niet anders meer.
    Prima! Dank je voor je reactie!

    Groet,
    Enra.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ernieman
    Een bijkomd ding is dat het ook nog wel eens voorkomt dat "projecten" worden gehijacked door vragen die eigenlijk apart gesteld konden worden en het geheel nogal onoverzichtelijk wordt.
    die vragen worden meestal gesteld omdat ze op dat moment relevant zijn in een topic.
    nu is het kapen niet goed te praten, maar toch;
    als mensen die vragen niet op zo'n topic stellen dan worden ze vaak helemaal niet meer gesteld en valt er, soms hele waardevolle informatie tussen wal en schip in, en dat is jammer

  6. #36
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Er zit een verschil in vragen die relevant zijn in een topic als;

    "Hé ik zie dat je een binnenmal gebruikt. Hoe bevalt dat?"

    òf;

    "Hoe snijd je die kop zo mooi recht?

    Ën vragen als:

    "Hoi ik ben Asterix. Ik ben 13 jaar en wil ook een gitaar gaan maken. Hoe doe je dat?"

    Als vragen uit die eerste categorie een volledig eigen leven gaan leiden, dunnen we ze eventueel van het topic afsplitsen en kopiëren naar "Zelfbouw".
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    true, maar dan nog;
    een vraag als;
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Javaca
    "Hé ik zie dat je een binnenmal gebruikt. Hoe bevalt dat?"

    òf;

    "Hoe snijd je die kop zo mooi recht?
    gaat niemand een apart draadje voor openen
    door dit deel van het forum af te splitsen en op deze manier een grens te trekken, werp je een drempel op voor de mensen die die vragen eventueel zouden stellen, en dus worden die vragen minder gesteld

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Javaca
    Als vragen uit die eerste categorie een volledig eigen leven gaan leiden, dunnen we ze eventueel van het topic afsplitsen en kopiëren naar "Zelfbouw".
    kan, maar dan zit je weer met een 'als', 'dan;' en waarin trek je daar dan de grens?
    bovendien blijft die bovengenoemde drempel nog steeds, en worden vragen die op zich best interessant zouden zijn minder vaak gesteld, waardoor er weer informatie tussen de mazen van het net door valt...

  8. #38
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Die eerste vragen zijn in lijn met het topic. En idd, daarvoor gaat men geen nieuw topic openen, dat is ook niet de bedoeling. Ze voegen waardevolle informatie toe aan het topic zelf.

    Met "een eigen leven gaan leiden" bedoel ik dat het subonderwerp groter wordt dan het gedeelte over het bouwen van de gitaar. In dat geval kan het als eigen topic worden afgesplitst.

    Voorbeelden zijn de twee topics van Blend en Jan Janssen. Deze twee heb ik verplaatst naar zelfbouw, omdat het losse vragen zijn over het bouwen, geen bouwprocestopics.
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Javaca
    Die eerste vragen zijn in lijn met het topic. En idd, daarvoor gaat men geen nieuw topic openen, dat is ook niet de bedoeling. Ze voegen waardevolle informatie toe aan het topic zelf.

    Met "een eigen leven gaan leiden" bedoel ik dat het subonderwerp groter wordt dan het gedeelte over het bouwen van de gitaar. In dat geval kan het als eigen topic worden afgesplitst.

    Voorbeelden zijn de twee topics van Blend en Jan Janssen. Deze twee heb ik verplaatst naar zelfbouw, omdat het losse vragen zijn over het bouwen, geen bouwprocestopics.
    sowiezo mee eens dat als een subvraag een eigen leven gaat leiden 'ie afgesplitst moet worden,

    mijn bezwaar zit hem ten eerste vooral in het feit dat dit deel van het forum wat lastiger is om bij te houden, je moet nu 2 pagina's bekijken ipv 1. het is gewoon zo dat mensen niet altijd op beide pagina's gaan kijken, en daardoor dus sommige vragen niet gesteld worden, of sommige antwoorden niet gegeven.
    ten tweede wordt dit deel van het forum daardoor mer een fotoboek met complimentjes van de lezers, waardoor het dan een drempel opwerpt voor vragen, waardoor er dus weer vragen niet worden gesteld of antwoorden niet gegeven...

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.742

    Standaard

    Voorbeelden zijn de twee topics van Blend en Jan Janssen. Deze twee heb ik verplaatst naar zelfbouw, omdat het losse vragen zijn over het bouwen, geen bouwprocestopics.[/QUOTE]


    Tja..het wordt er niet simpeler op....en vergissen is menselijk...,

    jj
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top