Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 17 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 165
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Ik had altijd Elixir Nanoweb snaren op mijn western, maar ik heb laatst Elixir Polyweb snaren gekocht.
    Weet iemand of de snaren van Elixir ook per stuk verkocht worden?
    Mijn hoge E-snaar is onlangs geknapt, dus heb ik een nieuwe set
    aangebroken, maar de 5 andere snaren zijn nog perfekt.
    (Heb nu dus een onvolledige reserve set.)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Ik weet niet of Elixirs separaat verkocht worden. Maar de B- en hoge E-snaar zijn toch van plain steel, zoals de verpakking vermeldt, dus daar kun je ook een losse "merkloze" snaar voor kopen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzz
    Ik weet niet of Elixirs separaat verkocht worden. Maar de B- en hoge E-snaar zijn toch van plain steel, zoals de verpakking vermeldt, dus daar kun je ook een losse "merkloze" snaar voor kopen.
    Bedankt voor de reactie, Buzz.
    Mijn vervolgvraag is dan; zij die Elixir gebruiken, weten die voor mij een merk
    die losse snaren verkoopt die ik gerust zou kunnen opnemen tussen de Elixirs?

    Of maakt dat vanwege het plainsteel - zoals Buzz beschreef - eigenlijk niet of nauwelijks uit?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Ik ken een winkel die gewoon een pakje terplekke openscheurt wanneer je een enkele snaar nodig hebt van een veel gebruikt merk. Misschien doen meer muziekwinkels dit, je kunt er altijd naar vragen.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  5. #15
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ik heb wel eens een lage E van Elixir gekocht. Reteduur, kostte 5 euro!!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jedeel
    Bedankt voor de reactie, Buzz.
    Mijn vervolgvraag is dan; zij die Elixir gebruiken, weten die voor mij een merk
    die losse snaren verkoopt die ik gerust zou kunnen opnemen tussen de Elixirs?

    Of maakt dat vanwege het plainsteel - zoals Buzz beschreef - eigenlijk niet of nauwelijks uit?
    Plain steel maakt eigenlijk weinig uit, neem wel de juiste dikte.

  7. #17
    Member
    Geregistreerd
    19 november 2005
    Locatie
    Stein (L)
    Berichten
    53

    Smile

    Op m'n Taylor 110 heb ik Elixir nano web liggen, gaan lekker lang mee zonder al te veel klankverlies. Blijven mooi helder klinken.
    Op m'n Taylor 355-CE (12 snarig) liggen D'Addario EXP light, lagen erop toen ik hem kocht, klonken lekker dus ben ik ze blijven gebruiken. Gaan alleen niet zolang mee als Elixir dus.....

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB
    Ik heb wel eens een lage E van Elixir gekocht. Reteduur, kostte 5 euro!!
    Klopt. De muziekwinkel waar ik gister was reageerde als eerst met "ligt eraan welke snaar je zoekt, want anders loont het niet." De dikkere (omwonden) snaren zijn 'los' té duur.

    Ik kocht d'Addario (correcte dikte) voor 1 euro. Dat is niet duur.
    (Overigens ligt de snaar nog als reserve dus kwa klank kan ik nog niets zeggen.)

    Jos

  9. #19

    Standaard

    Ik heb een Korg guitar/bass tuner GA-30 voor mijn gitaar. Maar de noten klinken allemaal zo 'standaard' uiteraard, en zacht als in harmonie speel. Maar hoe kan ik mijn snaren zo aanspannen om dit te verbeteren, of moet je dat echt op gehoor doen?

    Ik gebruik nu John Pearse 0.12, zal het veel uitmaken als ik bijvoorbeeld Elixer Nano's gebruik, of andere snaar diktes bijv. een 0.10 setje?

    Alvast bedankt

  10. #20

    Standaard

    Nijlonsnarig: D'Addario EJ45C. normal tension op een Burguet en een Hirade TH 90 voor het klassieke en subtielere werk(ik val er eigenlijk altijd na experimenten op terug!) Tip: gewonden snaren 2-3 maal zo vaak vervangen als de andere.
    Deze zijn ook los te verkrijgen(zie bijv. de site van La Guitarra Buena)
    D'Addario EJ46 hardtension op een Prudencio Saez met B-band die ik gebruik voor het heftigere jazzy werk,etc.
    Staalsnarig:Nanoweb .012 op een ColeClark Fat Lady. Niet allround maar wel heel bijzonder. Krijg vaak de opmerking: lijkt wel een clavecimbel! Gaan inderdaad heel lang mee! Voor vinger picking vind ik ze minder geschikt. Ik bespeel ze met een lichte plectrum. Voor jazzy werk sla ik aan met de bolle kant van het plectrum. Hele aparte sound!
    Gitaar klinkt echt heel anders met phos. bronze snaren.
    Op een D 28 wisselend Martin snaren of John Pearse, Phos. Bronze Wound .012. Hiermee kun je allround spelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top