Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 5131415
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 150
  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2006
    Berichten
    271

    Standaard

    Yves, kvind die oostblokker die ik vast heb toch een enorme gitaar hoor.
    Een evenwaardige amerikaan kost me toch dubbel zoveel, min of meer.

  2. #142

    Standaard

    Een Chinees van 1000 euro kan misschien een alternatief zijn voor een Amerikaan van 1000 euro... bekijk bv de Tanglewoods,... in die prijsklasse...

  3. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door greencharlie
    Taylor 810 : 3048 dollar (Taylor website)
    prijs Nederland : 2895 euro (Benelly import) = 3868 dollar
    Nog erger: haal maar 20 tot 35% van die recommended retail Dollarprijs af voor een redelijk normale street price.

  4. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Yves-
    Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit helaas niet klopt. Ik hoop dat je nooit moet beroep doen op hun "lifetime warranty".
    Verder is dit een pracht van een instrument. Prima keuze!
    Het klopt wel volgens de dealer, alleen wordt de garantie reparatie niet gedaan door een Nederlandse Martin Warranty repair centre. M.a.w. terug naar de States sturen voor garantie reparatie. Hoe dan ook, dit is niet de reden waarom ik dit gedaan heb en ik zie me daar sowieso geen gebruik van maken.

  5. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
    Nog erger: haal maar 20 tot 35% van die recommended retail Dollarprijs af voor een redelijk normale street price.
    Yep. Op Martins krijg je bij de grotere dealers in de US 40% van de list-price. In combinatie met de lage dollar kan dat dus flink oplopen. Ik ken de voor en tegens van zelf importeren. Ik heb besloten het te doen en wacht rustig af hoe het verder afloopt.

  6. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chris c
    Het gemiddelde uurloon van een ambtenaar is niet zo geweldig hoor...
    Ja, maar daar staat tegenover dat ze niet hoeven te werken. Dat scheelt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chris c
    Hoe zouden ze anders de wegen waar je op rijdt, de school waar je kinderen naartoe gaan, enz. anders financieren?
    Wegen: van onze wegenbelasting, de BPM en de BTW die we betalen op onze auto's, de gemeentebelastingen die we betalen...
    School: van het schoolgeld dat we betalen...

    ...dus waar hebben ze dan nog al die inkomstenbelasting voor nodig?

    (Let maar niet op mij, net weer belastingaangifte gedaan... slechte timing. Ik begrijp niet dat in Nederland de straten niet met goud kunnen worden bedekt! )
    Laatst gewijzigd door Picker; 5 april 2007 om 23:42

  7. #147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door greencharlie
    Taylor 810 : 3048 dollar (Taylor website)
    prijs Nederland : 2895 euro (Benelly import) = 3868 dollar
    Van die Nederlandse prijs kan nog wel wat af. Ik denk dat 2600-2700 redelijker is voor de 810. Bij de import moet je wel weer transportkosten en BTW/belasting optellen. Dan kom je makkelijk op 3048 Euro i.p.v. dollar. Zoals Mattia zegt gaat daar dan ook wel weer wat van af, dus uiteindelijk scheelt het zeker wel.

    Het grote risico is dat er iets mis is met de gitaar. Dan heb je echt een probleem: iedere keer dat je de gitaar terug stuurt en opnieuw naar Nederland laat komen, betaal je OPNIEUW alle belastingen! Ik heb dat al een paar keer meegemaakt. Uiteraard is dat ten onrechte, en kun je allerlei formulieren bijsluiten om dat te voorkomen, maar dat helpt niets.

    Zo stuurde ik een Nederlandse Taylor ter reparatie naar El Cajun, en moest toen 300 dollar Amerikaanse invoerrechten betalen! Het is me nooit gelukt dat geld terug te krijgen. Ik kreeg steeds na drie maanden een vluchtig ingevuld standaardformilier uit Washington dat er nog iets niet goed was. Toen de gitaar terugkwam naar Nederland, betaalde ik ook weer opnieuw invoerrechten en BTW (ruim 700 Euro), ondanks dat ik een Nederlands aankoopbewijs kon tonen. De belastingdienst is zich nog steeds daarover aan het buigen, en ik zal uiteindlijk mijn geld wel (deels) terugkrijgen maar het is al ruim een jaar geleden.

    Plus nog eens 280 Euro transportkosten heen en terug (daar betaal je ook BTW en invoerrechten over). Was een duur grapje.

    Kortom: leuk, zelf importeren, maar het moet wel in één keer goed gaan. Het vervelende is dat diverse Amerikaanse dealers hiervan op de hoogte zijn, en soms genegen zijn om die reden de 'winkeldochters' uit te kiezen voor exportorders. Die komen toch nooit meer terug, om bovenvermelde redenen. Je moet dus eigenlijk een dealer hebben met mensen die je persoonlijk kent en vertrouwt.

    Verder is het toch wel erg fijn als je de gitaar kunt bespelen en inspecteren voor je hem koopt. Dan pik je direct de beste eruit. Zelf naar Amerika vliegen is dus de beste optie als je zelf wilt importeren. En dan wel op eigen initiatief door het rode poortje lopen op Schiphol, anders zijn de rapen gaar!

  8. #148
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2007
    Locatie
    The batcave
    Berichten
    172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door northernlake
    Het klopt wel volgens de dealer, alleen wordt de garantie reparatie niet gedaan door een Nederlandse Martin Warranty repair centre. M.a.w. terug naar de States sturen voor garantie reparatie. Hoe dan ook, dit is niet de reden waarom ik dit gedaan heb en ik zie me daar sowieso geen gebruik van maken.
    Inderdaad terug naar de States met de belachelijke opmerking dat ze de importeurs willen beschermen. Ze vergelijken dan ook appelen met peren. Jij weet net zo goed als ik dat de speciale (niet standaard) modellen hier niet in bosjes aan de rekken hangen. Al helemaal niet toen ik mijn Martin kocht in '92 toen ik nota bene in de VS was voor een klein jaar. Om een lang verhaal kort te maken: typisch Amerikaanse kortzichtigheid. Heb aardig moeten aandringen, schrijven, bellen, foto's sturen om telkens opnieuw op een zeer onvriendelijke en vaak domme manier afgescheept te worden. Uiteindelijk dan toch het kostenplaatje bekeken voor de verzending en snel van het plan afgezien. Het verzenden, inclusief een noodzakelijke verzekering, kost al snel het drievoudige van de herstelling hier. Pijnlijk wanneer het duidelijk om een constructiefout gaat. Product kopen is vertrouwen geven en dat geldt zeker bij iets als muziekinstrumenten in die prijsklasse. Helaas hebben ze dat bij Martin niet begrepen.

    Laat nog wel even weten hoe die D-18V je bevalt. Heb ooit op het punt gestaan dezelfde doos aan te schaffen.

  9. #149
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2007
    Locatie
    The batcave
    Berichten
    172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door greencharlie
    Yves, kvind die oostblokker die ik vast heb toch een enorme gitaar hoor.
    Een evenwaardige amerikaan kost me toch dubbel zoveel, min of meer.
    Ik heb niet gezegd dat ze slecht zijn maar voor mij kunnen ze nog niet mee met bepaalde merken uit de VS. Heb zelf ook al enkele 'oostblokkers' in handen gehad maar tot nu toe hebben ze me niet kunnen bekoren. Maar voor de prijs dat ze hun instrumenten aanbieden, koop je vast geen kat in de zak. Hoewel dat je voor de betere dingen daar ook al aardig moet neertellen.

  10. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Yves-
    Product kopen is vertrouwen geven en dat geldt zeker bij iets als muziekinstrumenten in die prijsklasse. Helaas hebben ze dat bij Martin niet begrepen.

    Laat nog wel even weten hoe die D-18V je bevalt. Heb ooit op het punt gestaan dezelfde doos aan te schaffen.
    Ik heb zeer veel vertrouwen in de dealer via wie ik besteld heb. Ik heb meerdere mensen gemailed die allemaal vanuit Europa bij hem besteld hebben en van iedereen was er niets dan lof voor de wijze waarop het werd geregeld. En dat geldt voor mij tot nu toe ook.

    Réken maar dat er foto's komen als hij er is

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top