Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11

    Standaard

    Bedankt voor de snelle reacties!

    Hmm, vervelend, dit maakt de keuze weer zo lastig. Het zijn namelijk allebei ontzettend leuke gitaren.

    Wat is het grote verschil tussen Pro en NJ (en als er NT staat, hoort dat dan ook bij de NJ serie? Want bij een duiste site lijkt dat er wel op.)

    Dan nog steeds, wat vinden jullie beter/lijkt jullie een betere gitaar, de KE3 Kelle of NJ/Pro beast?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    1.212

    Standaard

    Persoonlijk zou ik voor de jackson gaan...

  3. #13

    Standaard

    Kwestie van proberen en budget. In jouw geval zou ik ook voor een Jackson gaan.

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    24 augustus 2006
    Locatie
    Omgeving Alkmaar
    Berichten
    54

    Standaard

    Ik heb zelf een BC Rich Warlock uit de Platinum serie en een Jackson RR (ook een redelijk goedkope serie). Natuurlijk is het wat appels en peren vergelijken met de gitaren van jouw lijstje, maar persoonlijk zou ik als ik een van de 2 moest wegdoen de BC Rich de deur uit doen.

    Het is best een aardige gitaar maar qua balans is ie niet in orde, hij is topzwaar. Onder het spelen sta je dus ook de hele tijd de hals omhoog te houden. Dit zal bij duurdere modellen waarschijnlijk wel in orde zijn maar check dat dus even goed voor je je keuze maakt.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2004
    Locatie
    Oostende / Gent
    Berichten
    1.021

    Standaard

    NT en NJ zijn eigenlijk dezelfde serie, enkel is de naam anders en zijn de NT's steeds neck-thru. De nieuwe reeksen zouden een OFR tremolo hebben en dat is geen overbodige luxe, want de hardware op de vorige reeksen NJ's was crap. Halsprofiel speelt behoorlijk snel en de afwerking van de gitaren is zeker ok. Kijk ook eens naar de nieuwe modellen op de site van BC Rich, want ze hebben nu enkele "Son of Beast"-gitaren en dat zijn gewoon Beasts die 10% kleiner zijn gemaakt (enkel de body). Wel handig want een Beast is gewoon gruwelijk groot.

    Platinum Pro is eigenlijk een budgetreeks, en ik zou er van wegblijven als je al een gitaar hebt. Een upgrade moet ook echt een upgrade zijn!

    By the way, diegenen die zeggen dat BC Riches gewoon om de looks gaan en slecht spelen zijn 99% mensen die er nog nooit één vast gehad hebben. Ze hebben wel een tijdje problemen gehad met een heleboel andere bestuurders en verschillende fabrieken en dus zijn er wel modeljaren die absoluut rommel zijn, maar ze hebben ook enkele van de beste imports ooit geproduceerd. De nieuwe reeksen vind ik gelijkwaardig aan andere gitaren in de prijsklasse. Het enige nadeel was de hardware, maar die is blijkbaar toch OFR geworden dus dat zit snor.
    GEZOCHT:
    BC Riches zijn steeds welkom: NJ of USA.
    TE KOOP:
    Behringer V-Amp Pro
    Carl Martin Noise Terminator

  6. #16

    Standaard

    OK, hmm.

    Ik ga gewoon een keertje naar een winkel, en ze daar allebei proberen. Op sites had ik ze al voor dezelfde prijs gezien, dus daar hoef ik het niet voor te doen.

    Ik had gehoord dat ze in Utrecht een grote muziekzaak hadden, weet iemand daar wat van? Misschien site?

    Had al op de site van Feed Back gekeken, maar daar kon ik deze modellen niet vinden (alleen de gewone beast voor 500 euro!)

    Woon btw in de buurt van Amsterdam (in Uithoorn) dus een winkel in die buurt is wel zo fijn.


    Edit: BTW, weet iemand het verschil tussen afgedekte elementen (dus zo'n dichte zwarte) of open elementen (waar je de zilveren nopjes ziet, en meestal 2 bij elkaar zijn)?
    Laatst gewijzigd door Like-Minded Lunacy; 22 januari 2007 om 22:07

  7. #17

    Standaard

    Kan je niet naar die muziekwinkel in Aalsmeer ? Ik weet niet of ze de gitaren hebben die je wilt, maar je kunt ze even bellen. Hun site is www.stagemusic.nl .

    Ben jij trouwens Laurens uit mijn klas?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top