Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49

Discussie: Kill Switch

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.694

    Standaard Kill Switch

    Heej ik heb een stratje en ik wil er een kill switch in maken.. net als bij sommige les paul modellen. Ik heb er totaal geen ervaring mee.. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet gaan aanpakken?
    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Men neme 1 spdt-schakelaar, boort 1 gaat in den slagplaat en sluit 2 draden aan op de schakelaar (middelste contact en 1 v/d 2 buitenste), 1 v/d draden gaat dan naar massa en het andere draadje sluit je op 1 v/d niet-geaarde aqansluitingen v/d volume-regelaar aan (beste is de middelste).

    Kijk eerst goed naar de uitfrezing in de body voor dat je het gat in de slagplaat boort.

    (Deze mod kan de waarde v/e gitaar ernstig verminderen, niet aan te raden bij duurdere of oude Strats!!!)

    Succes!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.694

    Standaard

    Ok! hardstikke bedankt!
    Nee het is geen oude waardevolle strat... dus ik kan een gokje wagen.. Bedankt!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik gebruik een andere versie van een killswitch. Gewoon de pedaltuner intrappen of de switch gebruiken in de plug van de kabel. Dat laatste vond ik echt de uitvinding van de eeuw. Gitaar wisselen?=even de schakelaar in en wisselen maar....geen geklik en ellende meer.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard