Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49

Discussie: Kill Switch

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.694

    Standaard Kill Switch

    Heej ik heb een stratje en ik wil er een kill switch in maken.. net als bij sommige les paul modellen. Ik heb er totaal geen ervaring mee.. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet gaan aanpakken?
    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Men neme 1 spdt-schakelaar, boort 1 gaat in den slagplaat en sluit 2 draden aan op de schakelaar (middelste contact en 1 v/d 2 buitenste), 1 v/d draden gaat dan naar massa en het andere draadje sluit je op 1 v/d niet-geaarde aqansluitingen v/d volume-regelaar aan (beste is de middelste).

    Kijk eerst goed naar de uitfrezing in de body voor dat je het gat in de slagplaat boort.

    (Deze mod kan de waarde v/e gitaar ernstig verminderen, niet aan te raden bij duurdere of oude Strats!!!)

    Succes!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.694

    Standaard

    Ok! hardstikke bedankt!
    Nee het is geen oude waardevolle strat... dus ik kan een gokje wagen.. Bedankt!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik gebruik een andere versie van een killswitch. Gewoon de pedaltuner intrappen of de switch gebruiken in de plug van de kabel. Dat laatste vond ik echt de uitvinding van de eeuw. Gitaar wisselen?=even de schakelaar in en wisselen maar....geen geklik en ellende meer.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Maar daar kun je niet hetzelfde effect uit halen als je met een killswitch kunt, zoals hier gedemonstreerd door Tom Morello: http://www.youtube.com/watch?v=7LFUva7Xe94.
    DA - doet je goed!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Makkelijk publiek heeft Tom daar zeg. Hij''s creatief, maar om nou te zeggen dat hij daar iets absoluuts onmogelijks en virtuoos doet waarvoor je heel hard moet klappen....valt mee.
    Voor mij, komt altijd een ander.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard

    Ik gebruik een 1 @ 3 voetschakelaar.
    1 gaat naar de tuner en is dus meteen de killswitch.
    Hoef je niets aan je gitaar te doen.
    Te koop: Martin HD28 1980

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.694

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
    Maar daar kun je niet hetzelfde effect uit halen als je met een killswitch kunt, zoals hier gedemonstreerd door Tom Morello: http://www.youtube.com/watch?v=7LFUva7Xe94.
    Nee precies en dit is wel wat ik wil... al is zo'n footswitch voor verwisselen van gitaar ook handig!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky
    Nee precies en dit is wel wat ik wil... al is zo'n footswitch voor verwisselen van gitaar ook handig!
    Het is ook vooral handig om aan het eind van een nummer met een daverende solo in 1 klap stil te zijn. Daarnaast heel handig om ff snel bij te stemmen tussen 2 nummers.
    Te koop: Martin HD28 1980

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    RATM/scratch effekten gaan makkelijker met 'n switch op de gitaar omdat die sneller omschakelt dan pedaaltjes/footswitches en het beduidend precieser te "controleren" is. Motoriek handen is meestal ook wat sneller dan die van voeten

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top