Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 24 EersteEerste ... 14222324
Weergegeven resultaten: 231 t/m 236 van 236
  1. #231

    Standaard

    Ik vind het heel moeilijk om een persoon op 1 te zetten. En dan heb ik het over Hendrix vs. Clapton.

    Het is een vrij bekend gegeven dat beide heren elkaar enorm beinvloed hebben. Toen Clapton's werk in de VS werd uitgebracht was Hendrix enorm onder de indruk en toen hij naar Engeland moest van zijn manager (Chas Chandler van de Animals) was 1 van de voorwaarden die hij stelde dat hij Eric Clapton kon ontmoeten. Hendrix wist wat hij hoorde op platen van de Yardbirds, Mayall & the Bluesbreakers en Cream.

    Andersom was het natuurlijk ook het geval. Toen Clapton en Hendrix elkaar ontmoette en samen gingen jammen was Eric verbijsterd. En ook al waren ze qua expressieve zaken enorme tegenpolen, Clapton wist wat er aan de hand was en dat Jimi een levende attractie was.

    Dus dat wordt een gezamenlijke eerste plaats voor deze heren.

    Wel leuk dat op internet altijd van die discussies plaatsvinden over Hendrix vs. Clapton en dat er enorm geruziet wordt, terwijl Jimi & Eric toch redelijk vaak bij elkaar waren en erg goede vrienden waren. Respect voor elkaar en anderen staat/stond heel hoog in het vaandel bij deze heren.

    Voor de geinteresseerden trouwens een technische vergelijking tussen Hendrix & Clapton:

    http://twtd.bluemountains.net.au/cream/jeff/ecjhgtr.htm

  2. #232

    Standaard

    Hendrix is eerder een fenomenale componist dan een fenomenale gitarist.
    Datzelfde geld ook voor Clapton, wellicht in iets mindere mate.

    Vaughan daarentegen is in mijn mening een redelijk slechte componist. Veel van zijn liedjes maken in mijn oren nog teveel gebruik van hetzelfde bluesschema. Begint een beetje te vervelen als pure luistermuziek.

    Maar als ik een allround oordeel zou moeten geven, zou ik toch voor Vaughan kiezen. Veelal vanwege zijn kunsten op de gitaar, wat mij, als echte bluesgitarist toch het meest aanspreekt, en waar ik ook het liefst naar kijk.
    Daarom.

  3. #233

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anoniem
    Tja, Jimi was natuurlijk een van de grote invloeden van Stevie. Ik zou dus ook niet kunnen kiezen, als moet ik zeggen de de versie van Little Wing van Stevie echt heel goed is, beter nog dan van Jimi.

    Clapton vind ik wel maar heeft mij iets te veel vreemde perriodes gehad. Bij Cream en John Mayall vond ik hem het best.
    Klopt, maar Clapton heeft wat mij betreft momenteel weer periode waar hij wat mij betreft even "top" speelt als in de Cream tijd, laten we zeggen "hij heeft de oude doos open getrokken en daar krijgt ie nieuwe inspiratie van" zo getuige ook zijn recente wereldtour waar hij door de aanwezigheid van Derek Trucks weer Derek en the Dominos werk speelde, en ook Blind Faith is er weer..

  4. #234
    Junior Member
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Locatie
    In de Kroeg
    Berichten
    18

    Standaard luister is naar johnie be good van beide ,dan, ja dan weet je dat jimi de beste was

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GerjandH
    Wie vinden jullie het beste van deze 3 alom bekende gitaristen.
    Ikzlef geef mijn voorkeur aan Stevie Ray Vaughan, die man is zo'n geweldige gitarist gewoon, hij legt er veel gevoel in. Op de tweede plaats komt Jimi. Ook hij legt er veel gevoel en passie in. Alleen Stevie spreekt mij gewoon meer aan, zijn stijl enzo.
    En op de laatste plaats Clapton. Ook weet ik dat deze man goed is alleen hij heeft hét gewoon niet. Hij gaf zelf ook aan dat hij zelf altijd nadenken moet wat voor lick hij als volgende moet doen. Bovendien waren het Jimi en SRV die Clapton voor aap zetten op et podium door solo's te spelen waar niemand tegen op kan.. graag reactie!!
    Jimiis de beste

  5. #235
    Banned
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    gent
    Berichten
    394

    Standaard

    JIMI HENDRIX

    en dan de 2 anderen!

  6. #236

    Standaard

    1) Clapton = http://www.youtube.com/watch?v=zY04yo0C0fI
    2) Vaughan
    3) Hendrix
    Laatst gewijzigd door *AcousticGuitarMan*; 24 december 2008 om 21:46
    Te koop: FENDER FRONTMAN, zo goed als nieuw
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
    En ik ben zo blij als een aap met 70 piemels
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
    Ga es dood.
    (Vind het gewoon een leuke smilie)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top