Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32

Discussie: verzekering

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SBloke
    Ik kan je alleen zeggen dat een "kostbaarhedenverzekering" (Gitaren, professionele fotoapparatuur en andere "gebruikswaren") je echt klauwen vol geld kost. Als je goed verzekerd wilt zijn kost je dit tot wel 35% van de waarde van het verzekerde per jaar. M'n ex wilde d'r fototoestel ook verzekeren, maar koopt dan liever elke 3 jaar een nieuw toestel.

    Ik denk dat de tarieven niet veel zullen verschillen per verzekeraar e nje dus het beste gewoon bij eentje aan kunt kloppen, of een onafhanklijke adviseur opzoeken in de gouden gids ofzo.

    Succes ermee!
    Wat raar.
    Ik heb ook een kostbaarhedenverzekering, bij achmea.
    deze is helemaal niet zo duur. 30 euro per jaar ofzo.

    En al mijn gear is daar mee verzekerd!! Ook in de oefenruimte! (is wel een goed afgesloten ruimte)

  2. #12

    Standaard

    Kostbaarheden zijn sieraden e.d. Gitaren vallen daar niet onder (volgens mij). Deze kan je echter wel laten meeverzekeren op je inboedel. (aangeven)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 januari 2006
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    496

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS
    Kostbaarheden zijn sieraden e.d. Gitaren vallen daar niet onder (volgens mij). Deze kan je echter wel laten meeverzekeren op je inboedel. (aangeven)
    Muziekinstrumenten zijn ook onder een kostbaarhedenverzekering te verzekeren. Lees mijn eerdere post in dit topic en dan zie je hoe eea in elkaar steekt.

  4. #14

    Standaard

    Dan nog is het slimmer om het gewoon op je inboedel te zetten. Kostbaarhedenverzekering heeft eigenlijk alleen maar 2 redenen om deze te nemen.
    1: De dekking is breder
    2: Het dekkingsgebied is groter

    Als 5 gitaren hebt waarvan er één mee gaat op de tribune, en je sluit voor alle gitaren een kostbaarheden verzekering af, uiteraad onder 1 polis, is dit gewoon te duur. Niet dat inboedel alle schade dekt, maar als er thuis iets mee gebeurt dan dus wel. Naja 9/10 keer bij schade aan een gitaar heeft iemand anders hem onder opzicht waarvoor je diegene gewoon aansprakelijk kan stellen.

    maar Bart, jij zou het ongetwijfeld beter weten.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 januari 2006
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    496

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS
    Dan nog is het slimmer om het gewoon op je inboedel te zetten. Kostbaarhedenverzekering heeft eigenlijk alleen maar 2 redenen om deze te nemen.
    1: De dekking is breder
    2: Het dekkingsgebied is groter

    Als 5 gitaren hebt waarvan er één mee gaat op de tribune, en je sluit voor alle gitaren een kostbaarheden verzekering af, uiteraad onder 1 polis, is dit gewoon te duur. Niet dat inboedel alle schade dekt, maar als er thuis iets mee gebeurt dan dus wel. Naja 9/10 keer bij schade aan een gitaar heeft iemand anders hem onder opzicht waarvoor je diegene gewoon aansprakelijk kan stellen.

    maar Bart, jij zou het ongetwijfeld beter weten.
    Een inboedelverzekering keert uit op basis van dagwaarde. Een kostbaarhedenverzekering over het algemeen op basis van nieuwwaarde of taxatiewaarde. Dat is eigenlijk de belangrijkste reden om een kostbaarhedenverzekering af te sluiten.

  6. #16

    Standaard

    ok weer wat geleerd !

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2004
    Locatie
    Rhenen
    Berichten
    265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS
    ok weer wat geleerd !
    Hoi Ik ben zelf Financieel adviseur.
    ALs er veel vraag is naar een instrumenten verzekering laat me dat dan eens weten..misschien kan ik een vereniging van muziekliefhebbers starten met 5 euro lidmaatschap per jaar en dan bij een verzekeringsmaatschappij gaan kijken voor een collectieve instrumenten verzekering met korting en goede voorwaarden?
    Of misschien kan iemand van gitaarnet.nl hier eens over babbelen met mij?
    Bevorbeeld kijken voor een collectieve verzekering vor gitaarnet.nl leden?

    Veel verzekeraars zijn slecht in het verzekeren van instrumenten buitenshuis!

    Inboedel: meestal gedekt tot 10.000 euro maar je krijgt doorgaans de dagwaarde tenzij je over taxatie rapporten beschikt.

    Kostbaarheden..duur en je mag vaak niet deelnemen aan bedrijfsmatige handelingen(optreden).

    Bedrijfs Aansprakelijk is ook handig.

    Zou leuk zijn als er een maatschappij is die alles in een polis dekt(niet interpolis).
    B.v. een muziekanten polis!
    Laatst gewijzigd door Jayjay; 21 juli 2007 om 18:09 Reden: fout
    Niet spelen maar voelen die noten!!!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 januari 2006
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    496

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jayjay
    Zou leuk zijn als er een maatschappij is die alles in een polis dekt(niet interpolis).
    B.v. een muziekanten polis!

    Als het goed is kun je dit bij NN regelen. Is wel duur...

    Edit: heb het net nog effe teruggezocht, bovenstaande is alleen voor het verzekeren van instrumenten in bandsituaties. Aansprakelijkheid moet er dus nog bij.
    Laatst gewijzigd door bart_g; 21 juli 2007 om 20:35

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2004
    Locatie
    Rhenen
    Berichten
    265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bart_g
    Als het goed is kun je dit bij NN regelen. Is wel duur...

    Edit: heb het net nog effe teruggezocht, bovenstaande is alleen voor het verzekeren van instrumenten in bandsituaties. Aansprakelijkheid moet er dus nog bij.
    Hoi Bart,

    Inderdaad best duur!
    Terwijl de meeste muzikanten best goed voor hun spulletjes zorgen.Zal er eens verder induiken.

    Greetz

    Jeroen
    Niet spelen maar voelen die noten!!!

  10. #20

    Standaard

    Omdat ik zelf als amateurfotograaf behoorlijk wat aparatuur in de loop van een paar jaar bij elkaar gespaard heb (digitale spiegelreflex enz.) "durf" ik de straat niet op zonder goede verzekering.

    Ik heb mijn "gewone" verzekeringen via Centraal Beheer lopen en kon daar voor zo'n 4,22 euro per maand een "kostbaarhedenverzekering buitenshuis" afsluiten met een dekking tot 5000,--

    Vind ik niet duur.
    (moet erbij melden dat ik via mijn werk een collectiviteitskorting van 10% krijg + een beetje pakketkorting). Dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen...
    Laatst gewijzigd door Thoon_Loque; 14 augustus 2007 om 19:57

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top