Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32

Discussie: verzekering

  1. #1

    Post verzekering

    Weet ook iemand mij wat te vertellen over een aparatuur verzekering?
    Ik heb een boel instrumenten/recording spul.
    Deze staan echter niet allemaal op dezelfde plek. Ik zoek nu een goede verzekering hiervoor. Voor brand diefstal ed. Heeft er ook iemand suggesties of weet iemand een maatschappij die hierin is gespecialiceerd?

  2. #2

    Standaard

    Ik kan je alleen zeggen dat een "kostbaarhedenverzekering" (Gitaren, professionele fotoapparatuur en andere "gebruikswaren") je echt klauwen vol geld kost. Als je goed verzekerd wilt zijn kost je dit tot wel 35% van de waarde van het verzekerde per jaar. M'n ex wilde d'r fototoestel ook verzekeren, maar koopt dan liever elke 3 jaar een nieuw toestel.

    Ik denk dat de tarieven niet veel zullen verschillen per verzekeraar e nje dus het beste gewoon bij eentje aan kunt kloppen, of een onafhanklijke adviseur opzoeken in de gouden gids ofzo.

    Succes ermee!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Als de spullen thuis staan, vallen ze dan eigenlijk onder de inboedelverzekering?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Ja. Tot 10.000 Eu is er niet zoveel aan de hand, desnoods hou je het iets hoger aan. Een inboedelverzekering kost bijna niks.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Ja. Tot 10.000 Eu is er niet zoveel aan de hand, desnoods hou je het iets hoger aan. Een inboedelverzekering kost bijna niks.
    Bij een gewone inboedelverzekering zit niet zelden een max. aan het bedrag voor AV-apparatuur, bijv. pakweg 2500 euro. Boven dat bedrag kan de verzekering aanvullende eisen stellen aangaande inbraakpreventie/ hang- en sluitwerk en dergelijke.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Oke, zaak dus om daarop te letten. Ik heb het bij het afsluiten van onze verzekering gevraagd (alles-in-één van Interpolis). Daar was het geen probleem, zolang het maar niet boven de 10.000 eu kwam.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7

    Standaard

    Bij veel inboedelverzekeringen ben je trouwens ook tot een bepaald bedrag verzekerd voor spullen die je ergens anders hebt staan.

  8. #8

    Standaard

    Hou ook rekening met afschrijving!

    Voorbeeldje:
    M'n ex '76 Gibson The Ripper (bas) Nieuwprijs +/-$450
    Huidige waarde 800/1000 euro
    Als deze wordt gestolen uit m'n huis (zal dus niet meer gebeuren ) dan gaat de verzekering uit van de nieuwwaarde MIN 31 jaar afschrijving
    Ik zou dus blij moeten zijn als ik 10 euro zou krijgen...
    Daarom moeten instrumenten voor de verzekering getaxeerd zijn

    Cheerz,
    Flippie
    www.fcbass.com
    www.damagedjustice.nl

    You say you're a doctor of minds,
    Don't stick that syringe in my arm.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS
    Bij een gewone inboedelverzekering zit niet zelden een max. aan het bedrag voor AV-apparatuur, bijv. pakweg 2500 euro. Boven dat bedrag kan de verzekering aanvullende eisen stellen aangaande inbraakpreventie/ hang- en sluitwerk en dergelijke.
    Alleen in de grote steden ...



    Toch ?

    @ Spoiler,

    Volgens mij:
    Zaken waarvan de dagwaarde minder is dan 40% van de nieuwaarde worden op dagwaarde gedekt
    Volgens mij.
    Laatst gewijzigd door MichaelSS; 16 februari 2007 om 13:07

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 januari 2006
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    496

    Talking

    Let op dat de gemaximeerde dekkingen voor muziekinstrumenten per maatschappij verschillend zijn. Als je je muziekinstrumenten alleen onder je inboedelverzekering verzekerd hebt dan krijg je nagenoeg altijd de dagwaarde uitgekeerd. Neem je daarintegen een kostbaarhedenverzekering (die over het algemeen ongeveer 10 keer zo duur is) dan kun je verzekeren op basis van nieuwwwaarde (recente aankoopnota overleggen bij afsluiten) of op basis van taxatiewaarde (1 keer per 3 jaar taxatierapport inleveren).

    Als je echter gaat optreden met de instrumenten dan zul je hiervoor een specifieke verzekering af moeten sluiten. Ik meen me te herinneren dat Nationale Nederlanden of de Europeesche deze aanbiedt. Als je gaat optreden is het sowieso raadzaam om een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Als je tijdens een optreden namelijk iets beschadigd van een ander, dan valt dat niet onder je particuliere aansprakelijkheidsverzekering.

    En ja ik verkoop verzekeringen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top