Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
  1. #1

    Standaard Vox 2x12 cab alnico blue

    hello,

    nogal wat vox liefhebbers hier, dus misschien heeft iemand ervaringen met de vox 2x12 cab met alnico blues, officiële naam "VOX V212BNX"?

    bevindingen?

    zijn ze overigens closed back of open back? (dat leer ik immers niet op de vox site...)

    thanx!

  2. #2

    Standaard

    Ze zijn open back, zeker in gedachten houden dat ze maar 30Watt zijn!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    ik heb enkel silver alnico's in een open back. Mijn maat heeft de blue alnico's in closed back. Closed back klinkt wat meer Marshally... Het zijn wel al wat oudere speakers, ik weet niet of dat veel verschilt met de nieuwe???

    op het forum is er iemand die op een silver alnico cab zijn 100W Marshall SLP (1959 of is 't een 2203?) opzet. Hij doet dat al vele jaren, zonder problemen.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2004
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    1.398

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder
    op het forum is er iemand die op een silver alnico cab zijn 100W Marshall SLP (1959 of is 't een 2203?) opzet. Hij doet dat al vele jaren, zonder problemen.
    Maar hij heeft er toch twee, nee?
    www.gearspot.be
    [TK] EMG SSS-set 110€
    [TK] Subdecay Noise Box 120€ & Malekko Echo 150€
    [TK] Regal 225€ & Stella 250€ parlors

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Jerome heeft dacht ik twee van die cabs maar met 1tje gaat het ook goed.

    De watts-rating bij Celestion is zeer conservatief en in gesloten cabinetten kunnen ze "helemaal wat hebben".

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door imlikeajungle
    Maar hij heeft er toch twee, nee?
    Of hij gebruikt ze op slaapkamervolume
    Nee, kan misschien best ruim genomen zijn, maar op een 30Watt cab ga je imo toch best geen 100Watt top laten blazen..
    Jij spreekt ook van Silver alnico's? Zijn die hetzelfde gerated?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LostHighway
    Of hij gebruikt ze op slaapkamervolume
    Nee, kan misschien best ruim genomen zijn, maar op een 30Watt cab ga je imo toch best geen 100Watt top laten blazen..
    Jij spreekt ook van Silver alnico's? Zijn die hetzelfde gerated?
    Die Silver Alnico's zouden off. 20 Watt/stuk zijn.

    Heb zelf weleens 'n Vintage 30 (60 Watt RMS) op 'n blazende Soldano SLO100 (> 100 Watt) gehangen, geen enkel probleem

    Heb hier 'n cabje met twee jaren 60 M20s (40 Watt totaal dus, types ook gebruikt in 18 Watters en de BluesBreakers na de alnico's) en de vorige eigenaar had diverse 50 en 100 Watt tops gebruikt op concert-volume... no problem.

    David Hollestelle vertelde mij dat ie meestal M25s in z'n oude blackface TwinReverb gebruikt.

    De enige kapotte (vastlopende spoel) Celestion die ik ooit heb meegemaakt was 'n T75 in 'n 2x12" cab die door 'n bassist was gebruikt....

    Omdat ik voor m'n job versterkers mod en bouw zou ik het nooit kunnen/mogen adviseren (ben ook nog Celestion dealer) maar (bijvoorbeeld) 'n alnico blue van 15 Watt houdt het goed uit in 'n DeluxeReverb van 22 Watt RMS....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    hey Chris, die Silver alnico's zijn toch dezelfde als de blauwe? Naar ik vernomen heb, was het gewoon een geintje van Mr. Jennings. Hij wou altijd wat anders dan de anderen. Heb ik van horen zeggen/lezen. Mr. Jennings nooit live ontmoet :-)
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    Omdat ik voor m'n job versterkers mod en bouw zou ik het nooit kunnen/mogen adviseren (ben ook nog Celestion dealer) maar (bijvoorbeeld) 'n alnico blue van 15 Watt houdt het goed uit in 'n DeluxeReverb van 22 Watt RMS....
    Maar das nog geen 2 15Watters op een 100Watt top.
    Het kàn allemaal best zijn, maar dat lijkt me echt serieus onderwaardeerd als ze 50Watt de beest aankunnen en 15Watt staan in de specs en zou ik zeker niet aanraden om van uit te gaan.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    die zilveren alnico's zijn niet hetzelfde als de blauwe. de oude blauwe zijn 15-20W, zilveren 20-25W. de laaste hebben ook een andere constructie en conus (in de zilveren zit ook nog variatie, de latere modellen zijn zwaarder ald de eerdere). en ze kunnen zeker wat hebben want je komt zelden tot nooit VOXen tegen met opgeblazen speakers en een AC30 op volume levert meer als 30W. om het nog maar niet over de AC50 te hebben die ook dezelfde speakers heeft/had
    de nieuwe blauwe staan inderdaad voor 15W in de folder maar zijn zeker meer.

    Aart

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top