Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Newbie vragen

  1. #1

    Standaard Newbie vragen

    Een rack klinkt toch altijd zeer aantrekkelijk....maar ik heb nog een paar vraagjes.
    1. Hoe voorzie je een rack van stroom? en zeg niet stekker....dat snap ik wel...maar komt bij de rackunit die je koop een adapter of moet je die allemaal appart aanschaffen, en hebben ze allemaal de zelfde stroombehoeften zodat ik met een jumpercable zou kunnen werken?

    2. Hoe werkt het midi programmeren nou precies? Ik heb die hele faq hierboven doorgelezen, maar daar staat: we laten de controller #101 zenden of zoiets, kun je dat gewoon 'intypen' op je footcontroller of hoe werkt dat?

    3. Is een behringer footcontroller goed genoeg?

    4. en hoe zit het met bijkomende kosten voor kabels en eventuele stroomvoorzieningen? want zo'n rackunit zelf is al niet goedkoop en dan +footcontroller +kabels +adapters......dan kan ik beter misschien iets anders kopen...

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a darker shade of grey
    1. Hoe voorzie je een rack van stroom?

    2. Hoe werkt het midi programmeren nou precies?

    3. Is een behringer footcontroller goed genoeg?

    4. en hoe zit het met bijkomende kosten voor kabels en eventuele stroomvoorzieningen?
    -Als je niet alleen met apparaten werkt die 220 gebruiken, zul je naast de eurostekkers, ook met (ev losse) voedingen moeten werken, al naar gelang behoefte. Ikzelf heb altijd een stekkerblok in een van de rackdeksels gemonteerd gehad waar 2 losse voeding in zaten en 3 eurokabels. Bij het opbouwen sloot ik alles aan en klaar. Opruimen: alle draden loshalen en oprollen en in een vak met klepje dat ik ook in dat deksel had gemaakt.

    -Zul je adh van de betreffende apparaten moeten gaan leren. Om in eerste instantie met midi program changes te kunnen beginnen hoef je naast het aansluiten bijna niets extras te doen.

    -Hangt er vanaf wat je er allemaal mee wil.

    -Midi kabel, controllers, voedingen en ander spul waar je audio niet doorheen gaat kun je nog zo uitvogelen dat je spul goed werkt, en hoeft echt geen kapitalen te kosten, maar bezuinig niet op KWALITEIT van je audiokabel!
    Daarnaast mag je ev alvast anticiperen op kosten die je gaat maken om je rack in het ergste geval aardlus- en bromvrij te (laten) maken.

    En BTW: een goede top/combo met een goed multieffect in een goede fxloop met ev wat pedaaltjes voor de amp zijn NOOIT een slecht idee.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #3

    Standaard

    bromvrij?
    maar ik wil er niet zo gek veel apparatuur in gaan hangen, gewoon preamp power amp en 1 fx unit

    het gaat mij om de veelzijdigheid.....dus met name om midi, 1 klik is andere sound...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a darker shade of grey
    bromvrij?
    Zal idd niet zo'n vaart lopen, maar in het ergste geval.....
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top