Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 59
  1. #1

    Standaard beginnen met recorden???

    ik wil gaan beginnen met recorden, dus dat ik makkelijk een leuk klinkende demo kan maken, en bijvoorbeeld als geheugensteuntje goede ideeen opnemen.

    wat raden jullie mij aan?

    oja, ik wil BEGINNEN met recorden, dus ikk hoef niet een mega installatie ofso, max 250 eu ofso.
    -Ibanez RGT 3020 FM DS
    -Vox AD 15 VT
    -Zoom GFX-5

  2. #2

    Standaard

    Wil je met of zonder computer werken? Dat is een eerste belangrijke vraag.
    Waar ben je verder naar op zoek? Wil je met microfoons werken, of inpluggen en meteen inspelen?
    Zoek even wat rond in dit forum, er is al veel geschreven voor beginners
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  3. #3

    Standaard

    ik heb het niet zo op computers, en met microfoons werken lijkt me wel leuk
    -Ibanez RGT 3020 FM DS
    -Vox AD 15 VT
    -Zoom GFX-5

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.729

    Standaard

    Je hebt geen idee waar je het over hebt hé? Geeft niks hoor, maar als je een budget hebt van 250 euro dan zul je toch aangewezen zijn op de computer die je kennelijk al hebt.

    Er zijn gratis recording progjes en een redelijke geluidskaart kost niet al te veel en als je dan een mooi microfoontje koopt is je budget op.

    Ik heb het ook niet zo op computers en ik neem dan ook op met tape. En 16 minuten tape kost mij 240 euro, ik zou dan nog een tientje over hebben. En dan heb ik alleen nog maar een tape (van 5 cm breed waar 24 sporen op passen).

    Zoek maar ff op dit forum, er is al veel over gediscussieerd.

    Als je vragen hebt horen we het wel.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #5

    Standaard

    Ik vind dat je wel wat kort door de bocht gaat hoor Han. Zo'n klein boss, tascam of zoom sporenrecordertje kost niet zoveel, daar zit vaak versterkersimulatie bij ingebouwd. Wil je met een microfoon werken, dan kan een SM57 kloon er ook nog wel bij binnen dit budget. Ok, het is geen topspul dan, maar je kunt wel leuk aan de slag voor weinig geld en zonder computer. Kabeltje erbij om het spul door te sturen naar je tapedeck/md deck en je kunt je opnames nog ergens bewaren ook.

    Als je echter wèl met computer wilt werken, zou ik voor een line6 toneport ux1 of ux2 gaan met audacity of iets dergelijks erbij. Kun je veel meer mee en uiteindelijk werkt het veel prettiger. Over de toneport is al heel veel geschreven hier. Zoek er maar eens naar, misschien vind je het wel wat. Zie ook www.line6.com
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    2.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Ik heb het ook niet zo op computers en ik neem dan ook op met tape. En 16 minuten tape kost mij 240 euro, ik zou dan nog een tientje over hebben. En dan heb ik alleen nog maar een tape (van 5 cm breed waar 24 sporen op passen).
    :S sjezus man...Maar jij hebt een studio met een 24-sporen recorder, waar meneer ventje absoluut geen drol aan heeft. Net als dat iemand vraagt om een goedkope buizenamp en je zegt dat je zelf een Diezel VH4 hebt, dus dat buizenamps duur zijn.....

    @ventje:
    Als je niet van computers houd kom je vaak duurder uit. Als je wel van computers houd, ga dan voor een Toneport van Line6, daar kan je virtueel alles mee dat je wil.

    Wil je absoluut niet voor een computer-interface gaan, ga dan voor een Tascam recordertje + SM57 microfoon


  7. #7

    Standaard

    Lees dit topic eens. Gaat over de Boss Micro BR, kost 200 euro, zit een microfoontje in, en kan alles wat je wil.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.729

    Standaard

    Kweenie hoor, ik heb laatst opnamen gemaakt met zo'n Fostex VF ding en daar werd ik redelijk hopeloos van.

    Ik weet haast wel zeker dat je met een Terratec kaartje en iets als Adobe Audition een veel beter geluid hebt en veel meer mogelijkheden.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #9

    Standaard

    Han, nou ben je appels met peren en met hazelnotenpasta aan het vergelijken. Die Boss is een best oke portable. Alles in 1, en een Terratec is een ding waar je een computer bij nodig hebt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.729

    Standaard

    Ja dat klopt Bert, maar ik neem aan dat hij die PC al heeft, anders kon hij hier niet posten.

    En die standalone dingetjes zijn leuk speelgoed, maar zelfs die niet zo goedkope VF klonk niet geweldig en inprikken kon niet omdat hij daar een paar seconden voor nodig had.

    Dus kom je met standalone apparaten bij de Alesis HD en dan heb je het over een andere prijs.

    Gewoon een goede microfoon, een klein mengtafeltje voor de voeding en de pre en lekker naar Audacity of zoiets, kun je nog lekker editen ook.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top