Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 22 van 22

Discussie: 6e versnelling

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Alles draait om frasering,
    een blues gitarist gebruikt veel bends, vibrato etc. maar niet constant, er zitten ook normale noten tussen.

    Een snelheids overtreder maakt gebruik van die normale noten om zijn techniek te etaleren en muziek te maken.
    De kunst is om op de juiste plaatsen mooie frases te plaatsen, allerhande technieken zijn beschikbaar.
    Als dat niet gebeurt en die rust en herkennings punten wegvallen dan wordt het wat saaier.

    Deze snelheidsovertreder verontschuldigt zich als hij soms in zijn enthousiasme iets te ver , of hard :smile: gaat.
    Het geeft nl. een kick als je merkt dat superloopjes van je favorieten ineens uit je vingers gaan komen,
    meer meer, sneller sneller, totdat je merkt dat gewoon muziek maken weer meer aandacht verdient, ondertussen gebruik makend van alle verworven nieuwe mogelijkheden om je vingers te laten doen wat jij wilt.

    De supershredders verdienen een cultstatus, verguisd en bewonderd soms door een en de zelfde persoon.

    :smile:

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Op 2002-12-27 20:03, schreef Pegasus:
    Op 2002-12-25 20:46, schreef Jopie:
    Een beetje dom praat dat mensen die snel spelen minder gevoel hebben dan mensen die langzaam spelen. Maar dat is een kwestie van smaak Steve vai , satriani en al die lui et zal allemaal wel rozengeur zijn maar ik vind er geen ene flikker aan!!! Moet je je voorstellen dat je de hele avond naar zo iemand moet luisteren nooit een stukje zang nooit een stukje rock 'n roll alleen maar gitaarspelen en een show wordt het ook niet want ze staan bijna de hele tijd stil dus dansen wordt het ook niet nee dan liever gewoon rockbands met een gitarist die een of twee solos per nummers speelt en de rest wat begeleidt topbands daarvoor :

    Guns 'n Roses Led Zeppelin Dire straits Deep Purple Gary Moore Eagles Queen Stones Iron Maiden Ozzy AC/DC (Angus speelt niet heel snel maar het geluid en zijn gedrag on stage zijn een groot feest) U2 , Pete 'Windmill' Townshend (Nog steeds een van mijn favoriete gitaristen) Bryan Adams Bonjovi Toto enz....

    Ik moete het elke keer weer noemen omdat dit soort muziek gewoon the best in the world is das heeel simpel en als ik dat zeg........
    Als het echt waar is wat jij zegt over Vai en Satriani zou ik wel eens van jou willen weten waarom ze dan toch steeds maar weer volle zalen trekken.
    Dat publiek bestaat vooral uit muzikanten, kenners en hun aanhang.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top