Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 57 van 57

Discussie: Jamsessies

  1. #51
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ropaja Bekijk bericht
    Je bent van harte welkom. Je meldt je bij Bert of Roel en dan komt het wel goed..
    blijf positief....
    Ja, als je al positief denkend naar een sessie moet gaan om voor elkaar te krijgen dat je wel aan de bak komt dan heb ik al gegeten en gedronken.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Weinig kans dat je bij een sessie meespeelt als je niet bij de kliek hoort. Hier in den haag in ieder geval.
    Zonder heel erg de Calimero uit te hangen; hier in Den Bosch ook, en ik weet nog wel wat plekjes waar het zo is. Behalve dat wordt er weinig gejamd, eigenlijk betekent jamsessie meer: redelijk geoliede en op elkaar ingespeelde huisband, brengt snel (toch stiekem wel een beetje) voorbereid materiaal ten gehore, zodat medemuzikanten extra buiten toon vallen, zouden ze een poosje mee willen spelen.

    Zelfs als behoorlijke muzikant, vind je niet zo snel je weg, wanneer je tussen zo een groep jongens terecht komt; de egocentrische belangen van de bandleider(s) hebben voorrang. Ergens begrijp ik dat wel, tenminste, ik begrijp de angst "niet te regeren" die eraan en grondslag ligt, maar ze maken het wel opereren binnen de marge zo; afgeknepen toestand, errug nep.

    Jam my arse.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 14 september 2015 om 14:51

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Hier zijn jamsessies nog wel te doen, ik denk in ieder geval minder competitief dan in de grotere steden.
    Maar ik kom er nooit, vind het verschrikkelijk

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Jamsessies Groene Engel kennen nog wel wat ingang vanaf de zijlijn, tenminste, dat deden ze jaren geleden, al vind ik dat ook daar de huisband behoorlijk huis hield. Veel van die funky shit met allerlei 'spontane' ritmewisselingen, lekker transponeren en weer terug; uhm ja, doe lekker mee.
    Sure.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Jawel, maar er is op zich wel tussen te komen, redelijk ongedwongen ook wel, al kan het veranderd zijn want is voor mij ook al weer jaren geleden.
    Als luisteraar wordt ik in ieder geval bijna nooit blij van jamsessies, ik kan er gewoon écht niet tegen. Ik weet niet waarom dat is, maar het levert een "zenuwachtig " gevoel op.
    Behalve dan als er iemand écht steengoed gitaar gaat staan spelen, maar waarom zou een virtuoos dat op woensdagavond voor niks tijdens een jamsessie in de groene engel gaan doen

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Assen
    Berichten
    109

    Standaard

    Ik kom net terug van de MondayNightMusicCLub in de Brasserie in Emmen en heb daar, zoals altijd, een gave avond gehad. Ik ben een crappy gitarist die wat Chuck Berry lickjes kan en wat diedeliedie rockabilly en doe een setje 50-ties rock and roll, wat ik ook nog zelf zing. Ik was het in mijn woonplaats (=niet Emmen) idd "gewend" zoals Tupelo het beschrijft, dat de sessieleider zelf niet van het podium te branden was, dat meespelen was: de ' huismuziek' meespelen of dat ik tijdens mn eerste nummer al te horen kreeg dat dat het was voor die avond want er moest ook nog iemand anders haar 9 liedjes zingen... Maar in de Brasserie (Emmen), Cafe Postkantoor (Nw Amsterdam), The Spot (op Erica), Cafe Moorman (Erm), waar ik allemaal regelmatig op hun sessies speel krijg ik altijd alle ruimte om mijn setje te spelen, speelt de sessie-huisband altijd gewoon met mij mee en krijg ik waardering van muzikanten en publiek en heb ik altijd een hele leuke muziekavond. En er zijn nog wat sessies in die buurt waar ik helaas niet allemaal heen kan gaan want ik woon niet echt in de buurt, maar ik weet zeker dat ik daar ook gaaf zou spelen.

  7. #57

    Standaard

    Herkenbaar Tuup.
    Laatste jam sessie waar ik ging kijken was er een hele goede huisband met een geweldige zangeres.
    Tja dat maakt de drempel voor anderen niet lager.
    Wat er dan overblijft is twijfelaars die zogenaamd overgehaald moeten worden om toch hun ding te doen en een paar populaire (althans vinden ze zelf) lollige jongens die bij alles mee willen spelen en hard meezingen terwijl de rest zich ergert.

    Wat ik wel een heel aardig concept vind bij een cafe (De Hip) zijn de "Deventer doet sessies".
    Er wordt een thema uitgezocht en iedereen mag zich opgeven. Meestal worden er gelegenheids bandjes gemaakt die een nummer of 4/5 spelen (gewoon 2 keer oefenen en optreden). Met op het eind een jam gebeuren.
    Ik ben persoonlijk totaal niet voor gratis optreden, maar dit is anders en erg leuk.
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top