Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Hughes & Kettner Access preamp

    Heeft er iemand ervaring met Hughes & Kettner Access preamp en wat is je mening over deze preamp?
    Op Harmony central zijn de meningen zeer positief.
    Ik weet dat de Preamp op clean een solid state is en op kanaal 2 en 3 buizen is.
    Wat ik wil weten, clean en overstuurt waar kan ik dat mee vergelijken en hoe is het programeren en de kwaliteit van de amp?

    alvast bedankt

    Alex

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    He Alex,


    Ik vind hem helemaal geweldig, had er ooit 1 en gelukkig ik heb er weer 1.
    Heb hem nu in combinatie met de vs250 eindtrap en dat is dubbel top

    Het clean is meer dan goed, gain 1 is redelijk tot goed er gain 2 weer prima.

    Clean is echt heel mooi clean en je kan er flink aan editten van hoog kil tot warm en diep het kan allemaal.

    Het eerste gain kanaal is op zich prima maar ik kan er niet zo'n mooi blues geluid uitkrijgen als uit mijn buizencombo. Hij is of net te weinig of net te veel, het is heel lastig om net het juiste randje blues in te stellen.

    Het gain 2 kanaal is ook weer helemaal goed, van britisch tot american sound is mogelijk, o.a. omdat je presence van je eindtrap vanaf de preamp kan schakelen.

    Het werken met de amp is eigenlijk zo logisch dat de handleiding na 1 keer lezen weg kan. Gewoon kiezen en op store drukken.
    Ook mooi zijn de 3 fx-loops die je uiteraard ook weer per patch kan instellen.

    Best (woonplaats) is volgens mij niet in de buurt anders mag je best 9niet de woonplaats) is langskomen om het te proberen.

    Overigens vind ik die nu te koop staat in belgie TE duur, hij is het zeker waard maar je kan hem op de duitse ebay scoren voor 450 euro per deel dus 900 euro samen. Die in Belgie moet 1250 euro kosten.

    Ik heb er ook nog 2 originele speaker kasten bij met 1 x 12 inch vintage speakers.

    Als je nog vragen hebt p.m. me maar.

  3. #3

    Standaard

    ik heb er ook jaren een gehad. Te gekke preamp. verder weinig meer toe te voegen aan bovenstaand verhaal, gain 1 heeft idd een veel romiger karakter dan gain 2. Maar met mijn gitaren waren er wel zeer bruikbare dingen uit te halen, a la vintage boogie. gain 2 is meer marshall. Clean heeft wel een compressor nodig, maar die zit er al op ;-)
    Wel is heel belangrijk welke eindtrap je gaat gebruiken.

    Goede koop!
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  4. #4

    Standaard

    Ik heb een Mesa boogie 20/20. Dat moet toch geen probleem zijn?


    Alex

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Voor je gain sounds is dat geen probleem, maar de 20/20 is niet zo gemakkelijk clean te houden (tenzij je 'm echt heel zacht zet)

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex1959
    Ik heb een Mesa boogie 20/20. Dat moet toch geen probleem zijn?


    Alex
    als het je gaat om die access die te koop staat op marktplaats (bij iemand uit belgie) koop hem dan met eindtrap en verkoop je mesa. Die eindtrap van H&K is echt niet verkeerd vooral niet in combinatie met de access ze zijn erfect op elkaar afgestemt. Overigens kan je de eindtrap ook nog terug brnegen naar 2 keer 25 watt, gewoon via een schakelaar aan de achterkant.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba
    als het je gaat om die access die te koop staat op marktplaats (bij iemand uit belgie) koop hem dan met eindtrap en verkoop je mesa. Die eindtrap van H&K is echt niet verkeerd vooral niet in combinatie met de access ze zijn erfect op elkaar afgestemt. Overigens kan je de eindtrap ook nog terug brnegen naar 2 keer 25 watt, gewoon via een schakelaar aan de achterkant.
    helemaal mee eens, die combinatie is ultiem. Boogie 20/20 kan ook maar ik denk dat ie voor je clean inderdaad niet genoeg headroom heeft. Temeer omdat het clean van de access extreem ver in het hoog doorloopt, je poweramp gaat al gauw clippen.

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  8. #8

    Standaard

    Er staan er een aantal te koop in Belgie met eindtrap en op e-bay met een floorboard
    Ik denk dat het set in Belgie behoorlijk aan de prijs is en op e-bay ben ik aan het bieden,

    De eindtrap van H&K waar mag ik die mee vergelijken en wat is de klankkleur tov mijn mesa 20/20?

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Ik ken de 20/20 niet dus ik kan er niks over zeggen, wat je kan doen (las je het geld er voor hebt) is een complete set kopen acces en preamp dus en dan beide eindtrappen uit proberen,
    Je raakt beide eindtrappen makkelijk kwijt dus dat is het probleem niet.
    Maar denk eraan die set in belgie is hooguit 900 euro waard geen cent meer.

  10. #10

    Standaard

    de poor mans Triaxis heb ik nooit gehad maar ik kan je vertellen dat je 20/20 meer dan zat headroom heeft en een ontzettend fijne poweramp is. voor je m weg doet zou ik m eerst proberen bij de acces.

    veel succes.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top