Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 62
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    21 december 2002
    Locatie
    zevenaar
    Berichten
    33

    Standaard

    Geef aub een reactie op de bovenstaande stelling, motiveer deze ook svp.

    Groeten

    Frank

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank kaforka op 2002-12-24 23:42 ]</font>

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Als je het alleen in de multi-effect hoek bekijkt, is dat ding het beste wat er te krijgen is voor de prijs. Vooral vanwege de goede prijs, makkelijke bediening en goeie sounds. Maar wanneer het geheel bekijkt blijven de analoge pedaaltjes natuurlijk het mooist.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    op multie effect gebied zou ik toch eerder voor een pod xt met floorboard kiezen....maar t mooiste klinken toch losse pedalen. dan kan je zelf elk geluid wat je gebruikt individueel kiezen en wordt het geheel dus mooier...


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Ik ken ook wel wat biologische verschijnselen die op aarde rondlopen waar een gt6 niet aan kan tippen :smile:

  5. #5

    Standaard

    Voor het geld biedt de GT6 fantastische mogelijkheden, maar het is zeker niet het mooiste wat er is! Met een mooie preamp en effectendoos kun je veel mooiere geluiden krijgen, maar dat kost dan meestal wel wat meer centen...

  6. #6

    Standaard

    Ik vind de effecten op de GT-6 erg goed klinken, het verschil met de analoge versies hoor ik niet echt, maar heb ook niet alles kunnen vergelijken.

    Over het algemeen klinken de losse pedaaltjes wel wat warmer denk ik. Een groot nadeel van Multieffecten vind ik dat het erg moeilijk is om een goede sound te maken, met losse pedaaltjes is dat wat gemakkelijker.
    Met Multieffecten kun je vaak wat te veel.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2001
    Locatie
    Heist op den Berg (België)
    Berichten
    729

    Standaard

    zoals iedereen nu wel weet, suckt hij big time in mijn mening, kheb hem een half jaar gehad en terug verkocht nu, digitaal kan echt niet tippen aan het "echte" spul :smile:

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    21 december 2002
    Locatie
    zevenaar
    Berichten
    33

    Standaard

    Het blijft dus een kwestie van smaak en de vraag "wat wil je met je gitaar doen?", Is het functioneel binnen de band of wil je de Hendrix uithangen.....

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Hmmm, da's toch een beetje kort door de bocht. Ook met losse pedalen kun je uitstekend "binnen de band passen" zonder de Hendrix uit te hoeven hangen met je waanzinnige buizensound.

    Persoonlijk vind ik een multi-effect pas handig als je vaak meerdere effecten tegelijk gebruikt en héél veel wisselt tussen verschillende sounds (waar ik meer de amp mopdelling mee bedoel). Dan kun je nog eens wat gaan voorprogrammeren.
    Radiohead-coverband of zo....

    Als ik zo naar mezelf kijk gebruik ik de twee cleane kanalen, de overdrive en de reverb van mijn versterker, een mildere en een iets zwaardere overdrive uit twee pedalen, soms een delay en soms een compressor. Af en toe een hele smerige fuzz en een wah en dat is het dan wel.
    Daarmee pas ik me keurig aan aan zowel de rest van de band als de verschillende nummers. Hoef ik helemaal niets te programmeren :grin:

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Soms is het erg gaaf om de Hendrix uit te hangen en helemaal los te gaan on stage. Tis ook niet leuk om constant te doen, maar zo af en toe vinden m'n bandleden en publiek erg leuk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top