Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Oefeningen voor gevorderden

    Ik speel nu al een paar jaar gitaar en ik merk dat ik steeds langzamer vooruit ga (vrij logisch natuurlijk, maar toch). Nu vroeg ik me af of jullie bepaalde oefeningen doen om jullie techniek toch te blijven verbeteren.
    Ik heb het hier niet over het eindeloos langslopen van toonladders of 1-2-3-4 oefeningen om je vingers sterker en sneller te maken, maar meer het oefenen op bepaalde ingewikkelde riffs o.i.d.

    Alvast bedankt

    Oh, en ik speel voornamelijk rock, blues achtige dingen op elektrische gitaar, en wat meer fingerstyle met rare open akkoorden op akoestische , maar ik heb het nu vooral over de elektrische gitaar.
    Laatst gewijzigd door MizZoo; 6 januari 2007 om 14:52

  2. #2

    Standaard

    Nou het is volgens mij best vaak voorkomend dat je na een tijd keihard te hebben ontwikkeld in het gitaar spelen, je na een tijdje het gevoel krijgt dat je bijna stil staat in je ontwikkeling. Dat had ik ook. Das heel frusterend. Maar dat gaat vanzelf weer over na een tijdje en dan ga je weer als een speer. In die tijd dat je het gevoel hebt dat je stil staat kan je gewoon weer nieuwe nummers leren die van een wat hoger niveau zijn dan je normaal speelt. Is ook veel leuker dan (saaie) oefeningen met toonladders enzovoort. Je kan ook bijvoorbeeld een solo leren spelen die jij heel gaaf vind en waar wat uitdaging in zit op het gebied van niveau. Niet gelijk te hoog grijpen natuurlijk. Want dan is het ook frustrerend dat je die hele moeilijke solo niet geleerd krijgt en dan sla je de plan dus mis. Het werkt dan averechts.

    Succes
    Laatst gewijzigd door Gitaristje 18; 6 januari 2007 om 16:55

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    verdiep je eens in de theorie (als je dat nog niet gedaan hebt)
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  4. #4

    Standaard

    Ja gewoon een beetje creatief zijn door wat oefeningentjes voor jezelf verzinnen. Oefeningen waarmee je zwaktepunten kan trainen. Bijv heb je een slappe pink speel dan in de pentatonische modes met je pink en niet met je ringvinger. En op 123 en 1234 zijn heel veel mogelijkheden!:

    1-2-3
    2-3-1
    3-1-2
    3-2-1
    2-1-3
    1-3-2

    1-2-3-4 | 2-3-4-1 | 3-4-1-2 | 4-1-2-3 |
    1-2-4-3 | 2-4-3-1 | 4-3-1-2 | 3-1-2-4 |
    1-4-3-2 | 4-3-2-1 | 3-2-1-4 | 2-1-4-3 |
    1-4-2-3 | 4-2-3-1 | 2-3-1-4 | 3-1-4-2 |
    1-3-4-2 | 3-4-2-1 | 4-2-1-3 | 2-1-3-4 |
    1-3-2-4 | 3-2-4-1 | 2-4-1-3 | 4-1-3-2 |

    Ik doe het zelf nooit meer want het is super saai!
    Wat kan je kan doen om je vingers te versterken is gewoon alles legato spelen.

    wick

  5. #5

    Standaard

    Je hebt zo'n apperaatje waarmee je je vingers en je hand kan trainen om hem sterker te maken. Heb er een besteld en ben benieuwd hoe die bevalt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaristje 18
    Je hebt zo'n apperaatje waarmee je je vingers en je hand kan trainen om hem sterker te maken. Heb er een besteld en ben benieuwd hoe die bevalt.
    Zo'n powerball?
    Als je die bedoeld: das een erg mooie dingetje hoor.
    Ik heb hem ook en mijn kracht in mijn vingers, hand en onderarm is enorm verbeterd.
    Ik heb zelfs een vermoeden dat ik er sneller door ben gaan spelen

  7. #7

    Standaard

    ja of speel gewoon dit: http://www.youtube.com/watch?v=WvNlPyxDX5I

    oke flauw

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thom TK
    Zo'n powerball?
    Als je die bedoeld: das een erg mooie dingetje hoor.
    Ik heb hem ook en mijn kracht in mijn vingers, hand en onderarm is enorm verbeterd.
    Ik heb zelfs een vermoeden dat ik er sneller door ben gaan spelen
    Nee het is een gripmaster. Het is eigenlijk gewoon 1 enkel element voor de muis van je hand. En daar tegenover 4 elementjes voor je vingers. En daartussen zitten dus allemaal veren. En zo kan je dus je oefeningen doen met kracht zetten met je vingers en uiteindelijk ook je arm spieren. Dus daarvan worden je spieren daar ook sterker en volgens jou wordt je dus ook wat sneller. Coowl

  9. #9

    Standaard

    mm denkt niet dat het zo werkt, die beweging die je met je handen op gitaar maakt is toch denk anders en zo ontwikkel je zowiezo geen eelt en geen vingerlosheid.. volgens mij word je vingers er alleen maar lomper van gewoon spelen is het goedkoopste en het effectiefst

  10. #10

    Standaard

    Ik denk dat je meer controle hebt over je vingers omdat je spieren wat meer getraind zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top