Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Oefeningen voor gevorderden

    Ik speel nu al een paar jaar gitaar en ik merk dat ik steeds langzamer vooruit ga (vrij logisch natuurlijk, maar toch). Nu vroeg ik me af of jullie bepaalde oefeningen doen om jullie techniek toch te blijven verbeteren.
    Ik heb het hier niet over het eindeloos langslopen van toonladders of 1-2-3-4 oefeningen om je vingers sterker en sneller te maken, maar meer het oefenen op bepaalde ingewikkelde riffs o.i.d.

    Alvast bedankt

    Oh, en ik speel voornamelijk rock, blues achtige dingen op elektrische gitaar, en wat meer fingerstyle met rare open akkoorden op akoestische , maar ik heb het nu vooral over de elektrische gitaar.
    Laatst gewijzigd door MizZoo; 6 januari 2007 om 14:52

  2. #2

    Standaard

    Nou het is volgens mij best vaak voorkomend dat je na een tijd keihard te hebben ontwikkeld in het gitaar spelen, je na een tijdje het gevoel krijgt dat je bijna stil staat in je ontwikkeling. Dat had ik ook. Das heel frusterend. Maar dat gaat vanzelf weer over na een tijdje en dan ga je weer als een speer. In die tijd dat je het gevoel hebt dat je stil staat kan je gewoon weer nieuwe nummers leren die van een wat hoger niveau zijn dan je normaal speelt. Is ook veel leuker dan (saaie) oefeningen met toonladders enzovoort. Je kan ook bijvoorbeeld een solo leren spelen die jij heel gaaf vind en waar wat uitdaging in zit op het gebied van niveau. Niet gelijk te hoog grijpen natuurlijk. Want dan is het ook frustrerend dat je die hele moeilijke solo niet geleerd krijgt en dan sla je de plan dus mis. Het werkt dan averechts.

    Succes
    Laatst gewijzigd door Gitaristje 18; 6 januari 2007 om 16:55

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard