Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard

    Is een spanningstabilisator in je rack een must? Ik heb gewooon een stekkerblok.
    Heb overigens last van signaalverlies..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Als je in veel verschillende gelegenheden speelt zoals feesttenten enz. met aggregaten en als je veel digitaal spul hebt zoals FX is het wel raadzaam.
    Sommige apparaten werken niet optimaal meer als ze geen constante stroom krijgen.

  3. #3

    Standaard

    Wat kost zo'n ding, en van welk merk?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    De bekendste is Furman. Die hebben alle prof's in hun rack zitten. Daarin zitten ook 2 uitschuifbare lampen, die je rack verlichten.

    Sabine heeft er geloof ik ook wel 1, en die's wat goedkoper.
    Er zijn nog wel meer merken, maar ik ken ze niet allemaal.

  5. #5
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Op 2002-12-24 11:25, schreef Rectifier:
    De bekendste is Furman. Die hebben alle prof's in hun rack zitten. Daarin zitten ook 2 uitschuifbare lampen, die je rack verlichten.
    Er zijn 2 verschillende types van toestellen op de markt. Wat Rectifier beschrijft is een Line Conditioner. Deze doet niet meer dan de stroom zuiveren en je spullen beschermen tegen stroom-stoten (bliksem en dergelijke). Er zijn een aantal merken die dat maken Furman is de bekendste maar ook Gemini maakt het en Sabine dus ook.

    Het andere type is een voltage regulator. dit toestel zorgt er voor dat je spullen ALTIJD 220v(instelbaar) krijgen ook als je dus de hele band op 1 stopcontact aansluit, jou rackje zal nog steeds 220v krijgen. Dit toestel heeft ook een beveiliging en zo. Voor zo ver ik weet maakt enkel Furman (type AR2306) dit en het kost ongeveer 800 euro (geen lampjes!!).

    HTH,

    Yoeri

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Bij de Praxis. Zo eentje van alluminium. Kost rond de 70 euro en werkt perfect tegen overspanning en tegen lastige brommende dimmerpacks. Simpel, goedkoop en zeker doeltreffend.

    PS: Zo'n ding helpt absoluut niet tegen signaalverlies.

    Greetz, Chiel.

  7. #7

    Standaard

    Wat kan van die signaalverlies dan de oorzaak zijn, heb van alles uitgesloten (buizen, snoeren, gitaren, etc, etc)
    Het geluid blijft wel en kraakt ook niet, maar er mist gewoonweg wat power.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Op 2002-12-24 00:07, schreef Aurijn:
    Is een spanningstabilisator in je rack een must? Ik heb gewooon een stekkerblok.
    Heb overigens last van signaalverlies..
    Speel al jaren met een stekkerblokkie, en dit gaat nog steeds goed. Over signaalverlies , hangt af waarmee je speelt en hoe je dit hebt aangesloten.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2002
    Locatie
    richting Alkmaar
    Berichten
    353

    Standaard

    signaal verlies kan vele oorzaken hebben en ik kan er wel heel op in gaan maar geen zin in plus het meeste zal je al wel weten.
    Wat ik wel zou doen is even kijken welke apparatuur je op elkaar het staan, het kan namenlijk dat sommige apparatuur elkaars geluids gebeid aantasten.

    Maar een stabalisator kan je zelf ook wel maken, en dat kan grote kosten besparen.
    Tenminste als je wat van electronische schema's iets weet.
    Mzlls

  10. #10

    Standaard

    Ok dank jullie voor de tips!
    Ik heb een Ernst Fliek preamp, daaronder een Intellifex, en daaronder weer een Mesa 50/50.
    Ik heb de intellifex in een loop van de Ernst preamp, verder alles aangesloten zoals het hoort.
    Het signaalverlies resulteerd in een dunner geluid, en het gebeurd gewoon tijdens het spelen. Eigenlijk wisselt het signaal steeds tussen twee volumes, heel raar, en niemand schijnt dit te kunnen verklaren, ik heb de boel al vaak hierop laten nakijken.
    Wewl is de ruis die je uit je speaker hoort zachter wanneer het volume zachter wordt.
    heeft iemand idee wat dit kan zijn?
    Vandaar mijn vraag betreffende de spanningsstabilisator, aangezien binnen het rack niets te vinden is......schijnbaar!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top