Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 16 EersteEerste ... 6141516
Weergegeven resultaten: 151 t/m 155 van 155
  1. #151
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    De Marshall 2061x heb ik ge a/b'd met de HOOK. Deze Marshall amp klinkt errug goed, maar qua volume weet ik niet of je de Marshall erg lang clean houdt. Er zit zeker JTM45 sounds in en een plexi zit er ook zeker in.

    Nogmaals: de HOOK klinkt geweldig, maar niet als een Marshall.... In Jukebox (tegenwoordig Guitarking) in Boekel staan al je genoemde amps hapklaar op een rijtje. Ga er een dag naar toe (ook al is het 5 uur rijden) maar het geeft antwoord op al je vragen. Je komt met zoveel meer inzichten thuis en je kan gelijk op dit forum een onderscheid gaan maken tussen de broodje-aap verhalen en de verhalen van ECHTE ervaringen van gebruikers!

  2. #152
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door diengeman Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie.

    Dan valt de Brunetti al meteen af.

    Als ik veel info lees over de Hook Captain 34 en de Guytron GT100 F/V dan komt het op mij over, om in het rijtje Marshall/vox/fender sounds te zitten, dat de GT100F/V vooral meer de JTM45, Vox AC30 en Fender twin, Bassman kant op gaat en dus niet veel ballen heeft en allemaal heel lief klinkt, eigenlijk net als een JTM45.
    En dat de Captain 34 meer de Superlead, JMP, JCM800 kant heeft, dus meer een hardrockversterker is, of dat hij dat iig heel goed kan.
    Dus dat de Guytron eigenlijk gewoon geen stevige hardrock aankan. Ja dat kan met een JTM45, Twin of AC30 natuurlijk ook wel, maar het klinkt over het algemeen beter met een JMP bijvoorbeeld.

    Dat is denk ik wat er bedoelt wordt in de posts.

    Wordt tijd dat ik ze beiden eens heel snel ga testen denk ik, of er gewoon heel snel 1 koop.

    Ik kan nu een tweedehands Hook Captain 34 voor 2100 euro kopen en samen met de bijbehorende 2 keer 12 Hook cab voor 2800 euro. (kost nieuw bij elkaar 3500 euro)
    Is deze prijs iets?

    Daarnaast kan ik een Guytron GT100F/V voor 2250 euro kopen. Dat vind ik zelf nogal duur omdat je deze op het moment nieuw voor 2500 euro kan kopen.

    Bij beide versterkers en cab zitten trouwens ook de hoezen.
    Dat is in ieder geval niet wat ik bedoel met mijn post over de Guytron, ik vind die amp echt totaal niet geschikt om er een goede Marshall sound uit te halen, daarvoor klinkt 'ie gewoon veel te gecompressed en als een bij in een jampot op het drivekanaal...
    De Hook heeft i.m.o. gewoon een betere clean, een betere crunch en een betere leadsound, zowel in het meer neutrale als in het Rockende gebied...
    Een JTM45, Vox AC30, Fender Twin en Bassman hebben allemaal ballen te over, mits het echt goede exemplaren zijn...
    Dat heeft de Guytron mijns inziens dus een stuk minder, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het geen goeie amp is hoor, maar ik denk niet dat het is wat jij zoekt...
    Met zo'n prijs tweedehands zou ik die Guytron al helemaal niet doen, je komt er nog minder makkelijk vanaf ook want niemand zoekt nog zo'n ding...
    De Hook cab zou ik ook niet doen, ik geloof dat die (semi) open back is en dat is waarschijnlijk ook niet zo geschikt voor de sound die je zoekt...
    Mijn tip blijft nog steeds met stip op 1 een goede Plexi, en anders gewoon die Hook Captain 34 uitproberen, just my 2 cents...

  3. #153

    Standaard

    Ah mooi!! Bedankt voor de tips, e.d.!!

    Ik ga zeker eens een dagje naar Jukebox.

  4. #154
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door diengeman Bekijk bericht
    Ah mooi!! Bedankt voor de tips, e.d.!!

    Ik ga zeker eens een dagje naar Jukebox.
    ... en post vooral je bevindingen/reviews!!

  5. #155
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2005
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door diengeman Bekijk bericht
    Ah mooi!! Bedankt voor de tips, e.d.!!

    Ik ga zeker eens een dagje naar Jukebox.

    Dan zou ik voor de grap toch 'ns de Mercury testen...
    Heb er zelf 'n repetitie mee gedraaid en was best onder de indruk.

    Er staat op youtube 'n filmpje van Ron Huisen op 'n HAAR Strat (HSS) en 'n Mercury.
    Klinkt toch overtuigend vind ik...

    Succes.


    Joost
    Haar strat, Gibson Les Paul Standard, Suhr Tele
    Suhr PT100 signature edition

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top