Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 16 EersteEerste ... 41213141516 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 155
  1. #131

    Standaard

    Dat begrijp ik.

    Ik heb nu een Marshall Superlead uit '73 of '74, een JMP 2203 uit '79 en een Marshall 2061x. Ik vind ze allen iets heel goeds hebben.

    Ik wil maar 1 versterker op het podium gebruiken en liefst een amp die al deze sounds exact in zich heeft. En dan vooral de hele directe, strakke slag sound, waar je echt die vintage keiharde strakke, directe tik of klap hoort bij het hard aanslaan, dus met ontzettend veel dynamiek, e.d. Ik heb heel wat amps gehad, maar dit nog bij geen enkele andere amp zo duidelijk gehoord dan bovengenoemde amps. Ik heb teveel amps (de drie bovengenoemde dus) en toch is het wel lekker om een amp te hebben die minstens 2 kanalen heeft. Dus 1 kanaal voor de redelijk cleane maar oh zo directe, strakke ACDC slagsound en het andere kanaal voor de wat vloeiendere, ronde ACDC Bluesy/jaren 60-70 (hard)rock solosound. En liefst dus ook nog een oude Vox AC30 sound zoals volgens mij de sound van het nummer My Sharona van The Knacks, zowel slag maar vooral de solosound.
    Dan heb ik misschien aan 1 amp genoeg en kan ik derest of iig 2 amps verkopen.

    Ik kan nu een tweedehands Hook Captain 34 kopen en daarnaast ook nog een Guytron GT100F/V en ik moet heel snel zijn voor ze verkocht zijn. Vandaar dat ik het liefst zo snel mogelijk bevindingen en ervaringen van jullie lees.
    Laatst gewijzigd door diengeman; 7 juni 2009 om 14:48

  2. #132
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.339

    Standaard

    Clean: Twin reverb, geen AC 30. Qua vervorming: van crunch tot hardrock is ook mogelijk: alleen geen snoeiharde nu-metal. Ik vind het een heerlijke amp en inderdaad: PROBEER HEM UIT!!!!

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2005
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door diengeman Bekijk bericht
    Ik kan nu een tweedehands Hook Captain 34 kopen en daarnaast ook nog een Guytron GT100F/V en ik moet heel snel zijn voor ze verkocht zijn. Vandaar dat ik het liefst zo snel mogelijk bevindingen en ervaringen van jullie lees.
    De Guytron is héél erg goed!! Alleen maar 2 channels... maar... werkt ook uitstekend met pedalen...
    Maar als ik jouw verhaal zo lees, zou ik voor de veelzijdigheid van de HOOK kiezen.

    Maar ga 'm maar eerst eens testen, misschien vind je 't wel bagger.... (maar ik denk 't niet..)

    Succes!

    Joost
    Haar strat, Gibson Les Paul Standard, Suhr Tele
    Suhr PT100 signature edition

  4. #134

    Standaard

    Veelzijdigheid hoeft voor mij niet persee, zolang ik er iig geval maar de ECHTE ACDC slagsound en solosound uit kan halen.

    En dan bedoel ik dus niet de sound die er een beetje in de buurt komt, maar ik wil dus echt dat echte directe, strakke, smerige vintage geluid zoals bij mijn andere 3 versterkers, maar dan dus verdeeld over 2 kanalen.

    Ik vraag me dus af of De Gutron GT100F/V en de Hook Captain EL34 hier helemaal geschikt voor zijn en welke van de 2 ik dan beter kan kopen.

    Als er wat mensen zijn die hier ervaring mee hebben of er wat vanaf weten, dan is er een mooi beeld van alle ervaringen bij elkaar en kan ik beginnen met contact op te nemen met de verkoper van de versterker waar jullie van vinden dat die die sound (bijna) exact kan produceren.

  5. #135

    Standaard

    Hier moet ik maar ff een reply op sturen, gezien ik een vergelijkbare amp heb ('81 2203) en ook een Hook Captain. (6L6) Exact, precies, en meer dan puur benadering van AC/DC is het niet, maar naar mijn idee zit je met een Captain dan wel goed. Het zit hem meer in de speelstijl en het type gitaar wat je neemt dan de kwestie JTM45 op 11/oude JMP VS. de Captain. Daarnaast, het geluid bij "Let there be rock" en "Back in black" verschilt al behoorlijk - er is niet echt 1 type AC/DC geluid. Waarom niet alles doen met je JMP? Edit: 2 kanalen, okay.

    Met de edge schakelaar aan op de Captain en de gain rond de 4, volume redelijk open - kom je precies in het gebied dat je zoekt, mits elementen met niet al teveel output. Met mijn 2203 met de master een end (te luid al snel) open is het net even "autentieker" maar ik blijf er een beetje bij dat de omstandigheden ernaast bijna meer opwegen tegen de ampkeuze. Guytron GT100 heb ik zelf geen ervaring mee, vraag Ieme anders eens die had er ooit een. Mijn gevoel zegt dat deze wat ronder/netter/moderner klinkt.

  6. #136
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.339

    Standaard

    Als je echt als AC/DC wilt klinken, koop dan een Marshall. Naast de al genoemde Marshalls is de VintageModern ook echt een optie voor jou, als je m tenminste op volume (in een band) kan bespelen. Ik denk dat de HOOK dan ook ietsiets te modern klinkt. De HOOK is prachtig, maar klinkt niet echt rauw. De HOOK klinkt iets te smeuig.

    De hoeveelheid gain is van de HOOK prima te regelen, je komt inderdaad duidelijk in de "hoeveelheid-gain" zone van AC/DC terecht. De HOOK is daarin misschien nog beter af te stellen dan een Marshall. Maar het zal niet geheel als een Marshall klinken.

  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Vergeet niet dat speakers ook heel veel doen, een Hook op een Vintage 30 cab gaat niet zo gauw in de buurt komen van de door jou gewenste Marshall sound, maar met G12H's of G12M's is het waarschijnlijk al beter...
    Een Voxachtige cleane sound kan 'ie ook wel van in de buurt komen, maar dan met de mid knop uitgetrokken op het cleane kanaal en een Vintage 30 cab eronder...

    De Guytron, denk ik niet, vond ik vrij gecompressed klinken, met de Focus en Voice switches werd 'ie wel ietsje directer maar vond ik de sound minder lekker...
    Het lead kanaal klinkt ook behoorlijk gruizig, totaal niet die lekkere vloeiende knallende Marshall sound als je het mij vraagt...

    De Hook is erg goed, maar voor mij is het toch niet vergelijkbaar met een goede Marshall Plexi of 800, het blijft een andere amp...
    Ik hou ontzettend van die geweldige Marshall crunch en Vox clean, dus ik zal er zelf toch aan moeten geloven vrees ik...

  8. #138
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    gewoon een 2061 head kopen. te weinig man hebben die amp op dit forum...
    ik zou er ook eentje willen hebben.

  9. #139

    Standaard

    Combi van V30's (of CL80) en G12M is ook mooi...kun je in de studio en bij live opnames achteraf per nummer lekker klooien met welke klankkleur je het meest geschikt vind. Heb het nu sinds een maand en is te gek!

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 augustus 2006
    Locatie
    lisse
    Berichten
    689

    Standaard

    gefeliciteerd aaleen ik zie geen fotos!! O.O :S (ook geen rode kruisjes)

    Heb je ze verwijdert??

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top