Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 30 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 293
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard Het "grote weggooien is zonde" topic (ruil/weggeef topic)

    Naar aanleiding van dit topic: weggooien is zonde waar Glacius een oude gitaar van G.G. opknapt en het instrument nieuw leven in te blazen dit topic.

    Iedereen vind thuis weleens een gitaar onderdeel waar ie niets meer mee kan, rijp voor de vuilnisbak, maar twijfelt. Er is altijd wel iemand die het kan gebruiken, zie de link hierboven.

    Er is maar 1 regel EDIT: 2 regels, niets verkopen, daar is marktplaats voor. Het betreft hier gewoon gratis hulp, in de vorm van materiaal dat anders toch maar weggepleurd wordt.

    +

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glacius
    en mischien een 2e regel, na posten van omschrijving en foto kan er gereageerd worden en is altijd de 1e die reageerd de 1e die in aanmerking komt, maar verdere details over het item graag via PM om slowchat's te voorkomen en dit topic overzichtelijk te houden
    Heb je wat over, zoals mijn oude acc. gitaar, dump het hier neer om elkaar te helpen, al is het maar om een instrument uit elkaar te halen om inzicht in de constructie te verkrijgen.
    Laatst gewijzigd door G.G.; 2 januari 2007 om 14:42

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    goed idee!!
    maak ik er meteen even gebruikt van, heeft iemand nog een template voor jazzbas elementen liggen, hals en brug graag? zo jah, personal mesage me maar even. mijn dank is groot.

    Grt arjan van uem
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Misschien kan ik hiermee iemand van dienst zijn. Dit is een maple Harmony neck. De neck is bedoeld voor op een strat body, maar zoals duidelijk te zien is heb ik hem toch maar op een tele body gestoken. Dit verklaart de extra gaatjes. De frets zijn vrijwel ongeschonden en verder mankeert ook echt niets aan deze hals.
    De tuners moeten vervangen worden omdat ze roestig zijn.
    Liefst vind ik iemand die het wil komen ophalen (uiteraard gratis) want voor verzenden heb ik door examens de komende maanden erg weinig tijd. (als het echt niet anders kan wil ik wel verzenden, maar tegen verzendkosten dan en kan ook maar verzenden vanaf 20 januari ofzo, ophalen kan dagelijks)

    Op deze manier probeer ik ook m'n steentje bij te dragen aan de zelfbouwers van het forum, ik post hier vrijwel nooit in het subforum zelfbouw, maar lees hier bijna dagelijks de verslagen, echt héél boeiend!

    enkele fotootjes:
    Headstock:


    geheel:


    8 gaatjes:


    1 fret (vraag met niet waarom...):
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  4. #4

    Standaard

    ik ben wel geintereseerd in de neck. Ik vind het trouwens een heel goed idee van deze toppic

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    's-Hertogenbosch, NL
    Berichten
    469

    Standaard

    Om dit topic maar even omhoog te schoppen:

    Ik ben op zoek naar een fullsize humbucker, maakt niet uit wat voor een, voor mijn part eentje die uit een of andere budget gitaar is gehaald bij het upgraden naar betere pick ups, het is allemaal goed.

    Hartelijk dank alvast.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.296

    Standaard

    is die nek nog verkrijgbaar?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2004
    Locatie
    Antwerpen (Ekeren)
    Berichten
    1.454

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pun
    Om dit topic maar even omhoog te schoppen:

    Ik ben op zoek naar een fullsize humbucker, maakt niet uit wat voor een, voor mijn part eentje die uit een of andere budget gitaar is gehaald bij het upgraden naar betere pick ups, het is allemaal goed.

    Hartelijk dank alvast.
    Als mijn GFS-jes er zijn heb ik nog wel iets voor jou als je wil => Een humbucker die uit een BC Rich komt. PM me maar als je interesse hebt !!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pun
    Om dit topic maar even omhoog te schoppen:

    Ik ben op zoek naar een fullsize humbucker, maakt niet uit wat voor een, voor mijn part eentje die uit een of andere budget gitaar is gehaald bij het upgraden naar betere pick ups, het is allemaal goed.

    Hartelijk dank alvast.

    pm me, heb nog een schaller liggen!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard

    Ik heb nog een Fane 10 inch gitaarspeaker liggen en een shortscale bashals van zeer matige kwaliteit. PM me voor info want ik kom niet zo vaak op het zelfbouwforum..

    EDIT: ik check net die bashals ff en hij blijkt getordeerd. Misschien recht te trekken, misschien ook niet. De achterkant van de hals en de (fenderachtige) kop zijn donker sunburst gelakt, de toets is esdoorn en heeft lelijk opgeverfde 'block inlays', stemmechanieken zijn afwezig, string-retainer is aanwezig.
    De speaker klinkt het best in een gesloten kast weet ik uit ervaring, hij zal een watt of 30 zijn. Hij hoorde bij een 25 watt torque versterker die je er bij mag hebben; het geheel is geschroeft in een totaal afgeransde behuizing van een Marhall combo. Mocht iemand belangstelling hebben voor het losse versterkergedeelte, de losse speaker, of de losse marshallbehuizing dan hoor ik het graag. Uiteraard kan je ook alles in 1 keer ophalen
    Laatst gewijzigd door schwalbe; 24 januari 2007 om 01:57

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    's-Hertogenbosch, NL
    Berichten
    469

    Standaard

    De schaller zal beter zijn dan de BC rich, correct?

    (Nu ik toch de keus heb, kan ik meteen de beste nemen )

    Hartelijk dank aan jullie beiden alvast.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top