Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    161

    Standaard

    Hallo iedereen. Ik heb jullie raad nodig.

    Ben van plan een nieuwe gitaar te kopen, maar ik weet alleen niet meer welke... Heb namelijk twee gitaren op het oog, wel twee totaal verschillende. Een "Fender Hot Rod Fat Texas Special Strat" a 999 euro en een "Peavey Wolfgang EXP QT" a 539 euro. Nou zouden jullie misschien wel zeggen, dit zijn twee totaal verschillende gitaren, maar daar ligt nou ook mijn dilemma. Ik heb namelijk al reeds twee Ibanez Jems en een Parker Nitefly. En ik wou eerst die Fender gaan kopen omdat ik nog een veelzijdige gitaar erbij zocht en deze echt heerlijk speelde, maar ik heb eigenlijk al drie stratjes (wel superstrats maar dat terzijde). En die Wolfgang is toch "something completely different". Plus dat prijsverschil zit toch ook de hele tijd in mijn hoofd te knagen... Ik moet er trouwens bij zeggen dat ik die Strat uitgebreid heb bespeeld en uit een aantal strats heb gekozen, deze had het beste hout (hij resoneerde beter en was gek genoeg een stuk lichter dan de rest van de strats). Mijn grootste dilemma zit in het feit dat ik eigenlijk een Fender strat wil omdat dat eigenlijk verplichte kost is, maar ik heb eigenlijk al drie soortgelijke gitaren, maar niet the real thing zeg maar. Plus natuurlijk het prijsverschil. O ja, die Peavey klinkt clean een stuk minder, zou dit kunnen worden opgelost door de humbuckers te laten splitten?

    De uiteindelijke vraag: Wat zouden jullie doen, die Strat of die Wolfgang?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2002
    Locatie
    Mestreech
    Berichten
    515

    Standaard

    Ik geloof dat je zelf al een antwoord hebt gegeven op je eigen vraag.

    Maar ik heb ook een Peavey keer bespeeld in dezelfde (koreaanse) prijsklasse maar ik was niet helemaal weg van die gitaar.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    161

    Standaard

    Ik weet het echt niet hoor. en ik d8 ook nie dat ik zelf al het antwoord had gegeven :S. In ieder geval wel bedankt voor je reactie. Nog andere mensen die me kunnen helpen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2002
    Locatie
    Mestreech
    Berichten
    515

    Standaard

    Nou, je bent dus duidelijk weg van de strat en mijn mening is dat die toch ook niet helemaal te vergelijken valt met je ibanezzen. Met de strat heb je wel een topgitaar en met de wolfgang een leuke middenklasse. Mischien dat de wolfgang je na een tijdje de keel begint uit te hangen en je je gaat irriteren aan z'n tekortkomingen, en de strat je steeds in je dromen blijft achtervolgen.....

    Ik weet ook niet wat de amerkaanse wolgang kost.

  5. #5

    Standaard

    Die Peavey is een leuke gitaar, maar toch van iets mindere klasse dan je andere gitaren. Waarom spaar je niet even door voor een 2ehands USA exemplaar (zo´n 1300 euro). Die kan ik je van harte aanbevelen en is een mooie aanvulling op je spulletjes. De Wolfgang is niet bedoeld voor een mooi clean geluid maar om te scheuren, dus dat moet je dan gewoon ook doen.
    Een strat erbij is toch meer van hetzelfde dus dat zou ik dan maar niet doen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2001
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Volgens mij heb je stiekem de keus al gemaakt en ben je tamelijk vol van de Fender.... Doen gewoon! Waarschijnlijk klinkt hij ook volledig anders dan je Jem's. Als hij te gek speelt zou je er bijvoorbeeld ook een replacement-pickguard bij kunnen kopen op den duur met een gemonteerde strat-set (singlecoils). Ik zou voor de Strat gaan!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Je moet alleen niet voor de strat gaan omdat het verplichte kost is :wink:

    Gelukkig geef je voldoende argumenten die wél belangrijk zijn. Als je de gitaar voor de specifieke klank koopt is er geen reden te bedenken om niet voor de strat te gaan. De Peavey Wolfgang is een erg leuke gitaar voor het geld, dat zeker. Iedereen die hem hier heeft is er ook zeer over de spreken, maar behalve het gavere uiterlijk is hij niet tegen de strat opgewassen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.310

    Standaard

    Als een van die strats meer resoneerde (omdat ie lichter is) en "gek genoeg" een stuk lichter was, dan is dat de versie met de (swamp) ash body ipv alder.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2002-12-23 00:51 ]</font>

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Zoals Guiness al zei, je geeft het antwoord zelf al. Wat jij zoekt is duidelijk een Fender.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Trouwens mijn eigen keuze zou ook de Fender zijn en niet alleen omdat ik Fender liefhebber ben.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top