Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 december 2006
    Locatie
    Haacht (Belgie)
    Berichten
    28

    vraagje Zoek beste gitaar voor blink 182

    Hey beste gitaristen,
    Zoals je in de titel ziet zoek ik de beste gitaar om blink 182 te spelen, voornamelijk dan hun eerste 3cd's. Andere groepen waar ik covers van ga spelen: +44, sum41, green day,..
    Mijn budget is iets van een 600€.
    (pls, no whine about BLINK IS EMO etc, because I dont care, they rock!)

    Alvast bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Strat met in ieder geval 'n humbucker bij de brug.
    Met twee enkelspoelselementen d'r bij noemt men dit ook wel 'n HSS opstelling.

    Volgens mij had Fender ook 'n signature model van die Blink 182 gitaar, die enkel 'n humbucker bij de brug had en alleen 'n volume-regelaar.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2006
    Locatie
    Liedekerke - Aalst
    Berichten
    661

    Standaard

    Tom delonge heeft veel op een Fat strat gespeelt , dat vind je wel voor 600 € ( highway of mexican )

    Tegenwoordig speelt hij bij angels and airwaves op een hollowbody gibson...

  4. #4

    Standaard

    Ik zeg ook strat, maar gewoon met een single coil in de brug :P
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  5. #5

    Standaard

    beste pyro,

    De gitaar die als eerste bij me opkomt voor de shit die je speelt lijkt me nogal logisch eigenlijik De Tom Delonge Strat van Fender:



    Redelijk bruut dingetje, een humbuckertje, een volumeknop, lekker simpel geen poespas en een teringvette sound. Ik weet alleen niet helemaal zeker alsof deze gitaar nog word gemaakt, weet iemand hier misschien meer van?

    Nou kan dit natuurlijk ook niet je stijl zijn kwa looks and shit, dan kan je ook wat anders proberen, zolang er maar een of twee hums inzitten met een redelijke hoge output kom je dr wel met je sound.

    latersss,
    nick

  6. #6

    Standaard

    @ Shade of Gray-Voor verstokte singlecoil fans ja, maar voor ietwat veter palm-mute laag zou ik voor humbuckers gaan, Tom zelf speelde in den beginne ook veel op een gibson les paul standard. Dus een mooie epiphone moet met jouw budget wel te vinden zijn.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2005
    Locatie
    Putten
    Berichten
    1.293

    Standaard

    Blink is emo

    Hij speelt idd op een stratocaster
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall MG100DFX 100 Watt
    Line6 POD XT

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 december 2006
    Locatie
    Haacht (Belgie)
    Berichten
    28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MetalPunk
    beste pyro,

    De gitaar die als eerste bij me opkomt voor de shit die je speelt lijkt me nogal logisch eigenlijik De Tom Delonge Strat van Fender:



    Redelijk bruut dingetje, een humbuckertje, een volumeknop, lekker simpel geen poespas en een teringvette sound. Ik weet alleen niet helemaal zeker alsof deze gitaar nog word gemaakt, weet iemand hier misschien meer van?

    Nou kan dit natuurlijk ook niet je stijl zijn kwa looks and shit, dan kan je ook wat anders proberen, zolang er maar een of twee hums inzitten met een redelijke hoge output kom je dr wel met je sound.

    latersss,
    nick
    denk dat deze ni meer wordt gemaakt, kga er ff wa achter googlen, als iemand ze toch ergens vind, zeg het me pls!

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    gewoon een strat met een seymour duncan invader element in de brug.

    vroeger tot en met dude ranch speelde hij op gibson les paul daarna had hij een endorsment deal met fender (als je de oude clips zoals josie enz bekijkt zal je hem zien met zen gibson)

    maar die fender was best cheap. was een mexicaanse zat rond de 600 euro. worden alleen niet meer gemaakt


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top