Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 45
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juli 2003
    Locatie
    België
    Berichten
    329

    Standaard

    Ondanks dat die "Low comensate" bedoeld is om de bottom-end bij hi-output pu's wat strakker te maken, zou het mischien toch kunnen dat dit het minder levendig of wat wolliger maakt? Ofwel experimenteren met de damping controls? De "low volume compensation switch" staat af? Want bij bijvoorbeeld de TSL wordt het ook wolliger en heeft de amp minder attack als de VPR (virtual power reduction) aanstaat.
    Soldano - Amplifiers built to rock

    Face The Fax

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Punkrockerke
    Ondanks dat die "Low comensate" bedoeld is om de bottom-end bij hi-output pu's wat strakker te maken, zou het mischien toch kunnen dat dit het minder levendig of wat wolliger maakt? Ofwel experimenteren met de damping controls? De "low volume compensation switch" staat af? Want bij bijvoorbeeld de TSL wordt het ook wolliger en heeft de amp minder attack als de VPR (virtual power reduction) aanstaat.

    De low volume compensate staat aan!!
    Hier ga ik eens mee experimenteren, want als ik het volume flink opschroef, wordt 'ie wel strakker!
    Dank je.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svdijk
    Dank je Chris,

    Aan de elco's had ik ook zitten denken, wat einbuizen betreft, heb ik alles al geprobeert, ook met koude en hete biasinstellingen, maar dit komt echt uit de preamp.
    Er zitten 4 elco's op de print van de preamp, misschien moeten die vervangen worden?!?! De versterker is van 1993.
    Als ik JJ's inplug lijkt het erger te worden, die klinken wel wat warmer.
    Als ik m'n Strat inplug, hoor ik trouwens hetzelfde, dus het heeft niet zoveel met de gitaar te maken, denk ik.
    De Les Paul is een Classic, en die klinken veel strakker in het laag dan een Standard, of Custom, vooral omdat ze andere elementen hebben.
    De buizen zijn trouwens nog bijna nieuw die er nu inzitten.
    Stuur me anders even 'n prive-berichtje.
    Vanaf ergens in januari zou ik wat tijd hebben, mocht je het circuit-matig subtiel willen laten modden.

    in ieder geval: fijne feestdagen!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Die elco's zullen heus nog niet op zijn bij een amp van 1993
    Ik zou eerst een kijken met andere voorbuizen voordat je gaat modden.
    Ik ben op het ogenblik ook het experimenteren met voorbuizen en het is niet te geloven dat je met een andere combinatie van voorbuizen je sound enorm kan veranderen!!!
    Verbeteren maar het kan ook enorm verslechteren!!!
    Ook is het zo een buis in de ene amp goed klinkt en in de andere amp beroerd.
    En het heeft natuurlijk ook nog eens met smaak te maken en wat voor randapparatuur je gebruikt.

    Maar als ik jou was zou ik er bijv. een Tung Sol voorbuisje erbij kopen en bijv. een JJ. Dan kan je samen met de EH en de Sovtec die je al hebt allerlei combinaties maken om de beste sound te vinden.
    Mss is de Tung Sol in V1 in combinatie met de EH óf JJ óf Sovtec in V2 wel het geluid wat je zoekt...
    Of mss een NOS buisje kopen voor in V1 in combinatie met de EH óf JJ óf Sovtec óf Tung Sol in V2
    Kortom gewoon wat combinatie´s uitproberen.

    Ik diverse keren de ook de eindbuizen vervangen maar bij mijn versterker (Marshall JMP2203) heeft dat veel minder invloed op het geluid dan de voorbuizen.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juli 2003
    Locatie
    België
    Berichten
    329

    Standaard

    Als zijn sound nu te wollig is met EH-buisjes kan hij enkel chinese preampbuisjes proberen. Tungsols en zeker JJ's klinken eerder donker/warm (=> i.i.g. "wolliger" dan EH), terwijl EH's en zeker chinese eerder scherp klinken.
    Soldano - Amplifiers built to rock

    Face The Fax

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Dat dacht ik ook maar met mijn versterker valt dat heel anders uit!!
    Bovendien geven die Chinese buisjes heel veel mid en kunnen ze bij sommige amps de boel dicht te smeren tot een metall sound!
    En ik zou idd zeker geen JJ in V1 doen maar mss wel in V2

    Warmer klinkende buizen hoeven trouwens niet altijd een wolliger geluid te geven!
    Ze kunnen soms zelfs een strakker laag geven dan een buis wat heel veel bas geeft.
    Laatst gewijzigd door jerome; 26 december 2006 om 22:43

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ik lees hier dat jullie experimenteren met pre-amp buisjes zoals V1, V2 enz. Is het bij de meeste buizenversterker het zelfde wat V1, V2 enz betreft. Ik wil dus een wat warmere lead sound dus welke V moet ik dan hebben. Ik heb 6 buisjes in de pre-amp dus dat wordt dan V1 t/m V6. Het gaat om een Laney VH100R.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    hey ateng, als je de handleiding : http://www.laney.co.uk/manuals/VH100...ssue%202.1.pdf op pagina 18 bekijkt, zie je waar elke buishelft zijn werk doet. In het pad van lead zitten sowieso V1, V2 en de helft van V5.

    ik zou met V1 experimenteren voor de lead. (en met V3 bijv. voor clean)
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svdijk
    Kan jij je misschien hier even niet meer mee bemoeien, nu snap ik je enorme hoeveelheid posts op dit forum.
    Ik heb volgens mij een vrij serieuze vraag gesteld, dus verwacht ook een normaal antwoord, als je dat niet kan, bemoei je er dan niet mee alsjeblieft!!!
    hey rustig maar, van een beetje ouwehoeren gaat niemand dood! waar komt trouwens jouw post count fascinatie vandaan?
    pokkel'n

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    @Jerome

    Ik heb juist gemerkt dat het vervangen van buizen maar subtiele veranderingen oplevert. Verschillen zijn er zeker wel, vooral in bijvoorbeeld het karakter of de mate van de overdrive, maar van bijvoorbeeld het aandeel laag wat overstuurt (de oorzaak van een "wollig", niet strak geluid) is het verschil gering zoals ik heb gemerkt.
    Het aanpassen van de schakeling of het kiezen van een ander element in je gitaar of het gebruik van een pedaal of eq tussen gitaar en versterker heeft een veel grotere invloed daarop.
    Ik heb al aardig wat geld uitgegeven aan setjes buizen en ben altijd heel erg ontevreden geweest over het resultaat. Met wat andere lampies zal de versterker misschien wat minder "wollig" klinken maar strak wordt ie er niet van. Dat zit gewoon in het totaal van de versterker, de buizen zijn maar een onderdeel van dat geheel.
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top