Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 45 van 45
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Thanx man! Ik dacht dat iedereen hem wel al een keertje gezien had! Het heeft even geduurd, 5 jaar gekloot ofzo, maar het resultaat is er naar.
    Ik weet niet of het best of all worlds is, ik streefde naar een zo eerlijk mogelijk scheurijzer, en dat is het geworden. Het zou best eens best of 3 worlds kunnen zijn ja.
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
    Ik heb zelf wat in elkaar geflanst. Check mijn sig. Het is een mix van een 5150, een Dual Recto en een SLO-100. De eerste twee zijn gebaseerd op de laatste en ik heb wat aanpassingen daaruit overgenomen. En aangezien het project ooit begon als een 5150-kloon is de voeding en eindtrap nog hetzelfde als een 5150.
    Ik ben nog nooit een versterker tegengekomen die zo bruut klinkt als deze.
    Ik speel metal, gothenburg stijl met wat amerikaanse invloeden (nevermore, killswitch engage) en deze versterker is daar perfect voor.
    Het punt is dat ie ook vrij "wollig" kan klinken, ook een veelgehoord euvel van de rectifier. Ik heb al een aantal buisjes geprobeerd (GT 12ax7R2, Mesa 12ax7, Philips Miniwatts, JJ Tesla) en ik vond de verschillen erg subtiel. Vooral wat dat overstuurde laag betreft. Ik los dit op door een TS808 ervoor te zetten en daarmee wat bas te killen.

    Verder ligt het erg veel aan mijn gitaar, wat eigenlijk best een kutgitaar is. Ik heb het hier over een Ibanez RG 7620 met een Evolution 7 brugelement. De versterker maakt er nog wat van.

    En, wat gebruik jij? Misschien heb je nog buis-suggesties? Ik heb het buizen swappen inmiddels opgegeven in mijn zoektocht naar vette tone.
    Tenzij ik ergens voor een zacht prijsje ouwe Telefunkens kan vinden
    Gave bak man! kheb ff geluisterd naar dat clipje.
    Lekkere sound!
    Ik zit in een andere hoek wat gear betreft.
    Ik heb een Marshall 100 Watt buizentop JMP 2203 Master Volume uit 1979 met 2 Vox cabs allebei uit 1969 en elk met 2 Celestion 12 inch Silver Alnico speakers. (Op de foto staat er maar 1 Vox kast) Zalige sound, van warm clean met een gemeen randje tot een grommende brullende scheur!
    Er zitten 4 JJ EL 34 eindbuizen en sinds gisteravond 3 Tung Sol ECC83 voorbuizen.
    Die Tung Sol voorbuisjes vind ik vééééél beter dan die EH's en die JJ's of een mix daarvan! Lekkere vette bas, mooi mid en mooi helder hoog, mooi gelijkmatig geluid en toch redelijk transparant. Redelijk warm en toch niet wollig! En zeker geen clean hifi geluid waar ik een beetje bang voor was.
    Ik denk dat het een hele goede vervanger is voor veel soorten NOS buizen.
    Ik heb nu een V1 geteste Tung Sol in V1, een gewone Tung Sol in V2 en een "gebalanceerde" Tung Sol in V3.

    groetjes,
    Jeroen

    Laatst gewijzigd door jerome; 28 december 2006 om 22:28

  3. #43

    Standaard

    Nou, ik heb m'n Marshall 6100 een heel eind goed gekregen!!
    Het grootste verschil was het vervangen van de Sovtek 5881(deze waren overigens nog nieuw) eindtrapbuizen, naar TAD6L6WGC buizen. In m'n 9100 stereo eindtrap gaf dit ook al een enorme verbetering in de geluidskwaliteit, en in de 6100 dus ook.
    Strakker laag, mooi vol mid met veel harmonische, en een helder hoog (dus niet schel).
    Ook heb ik het laag iets terug gedraaid (van 6.5 naar 5), wat natuurlijk altijd bijdraagd aan een strakker laag, en ik heb de achterwanden van m'n Marshall cabs vervangen door berken-multiplex ipv. de geperste plaat die Marshall normaal gebruikt.
    Dit laatste leverde een hele subtiele verbetering op, niet zozeer in het laag, maar het hoog werd mooier, de 'sizzle' was verdwenen. Dit heb ik goed kunnen testen, want bij m'n andere cabinet had ik de achterwand nog niet vervangen, en zo kon ik een mooie A/B test doen (balen voor de buren dus!!!).
    Met preamp buizen heb ik ook flink geexperimenteerd, JJ's, Sovteks, Chinese(TAD's), maar ik blijf bij de 12AX7EH's, die zijn voor mij echt het beste!!
    De gitaar met het meest strakke laag is m'n Peavey Vandenberg , de Les paul klinkt iets wolliger/voller, en m'n Strat zit er tussenin, maar die heeft nogal wat minder output.
    Toch lijkt het, dat als ik de versterker aanzet, hij het meest strak klinkt, en als 'ie warmer wordt hij iets wolliger wordt (het crunch-kanaal dus, het lead-kanaal is dus echt retestrak!!!!!!).
    Dit is natuurlijk een geweldige amp, die je helemaal naar je eigen hand kunt zetten, door op een bepaalde manier gitaar te spelen, maar iedere versterker heeft wel iets wat je wel zou willen veranderen, en dat was voor mij het laag in het crunch-kanaal.

    Stefan

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 maart 2006
    Locatie
    oost,west,thuis best
    Berichten
    211

    Standaard

    Ik heb ook een x zoiets gehad.Bij mij was het een soort van vuil in de buisvoeten en een vieze potmeter.
    Het zijn niet te veel noten,juist genoeg,juist genoeg

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Je kan er ook een eq pedaal bijgooien om het laag strakker te maken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top